Dag Moeders, Hebben jullie ervaring met het afbouwen van inbakeren? Wij gebruiken nu de Snug & Tug. Dit werkt fantastisch, maar onze kleine is bijna 4 mnd en tussen 4 en 6 mnd moet dit worden afgebouwd. Onze uk kan nog niet omdraaien, maar zodra dat gebeurd dan moeten we per direct stoppen met inbakeren. We hebben zelf het idee dat het omdraaien niet lang meer gaat duren. Wie heeft er tips? Al vast bedankt!
Hallo, ik gebruik ook de Snug&Tug en ben ook bezig met afbouwen. Ik gebruik hem enkel overdag omdat hij 's nachts goed slaapt in een slaapzak. Je kunt op 2 manieren afbouwen: 1) Deze doe ik: je kunt 1 armpje uit de bakerzak laten, bijv. het rechterarmpje, en zo afbouwen. 2) Als je kind overdag meerdere slaapjes heeft, kun je beginnen met 1 slaapje de zak niet te gebruiken bijv. voor enkele dagen, en als dat goed gaat, een volgende slaapje (als jullie baby onrustiger slaapt zonder, dan denk ik dat het handig is om bijv. een ingebakerd slaapje tussen de 2 niet-ingebakerde slaapjes te laten) Ik hoop dat Tim's slaapprobleem ook opgelost is wanneer hij geen bakerzak meer omheeft, want anders weet ik ook niet wat ik moet doen. Wij zijn ermee gestart omdat Tim overdag niet wou slapen, helaas In elk geval veel succes!
Met 4 maanden heb ik Thijs uitgebakerd. Hij wilde gaan draaien, maar het lukte nog niet. Ik heb de eerste dag 1 arm eruit gehaald. Hij kwam moeilijk in slaap en ik heb hem in slaap gewiegd. De volgende dag heb ik de andere arm er ook uitgehaald. Nog steeds in slaap gewiegd. Heel veel heb ik heen en weer gelopen om hem te troosten en een speen gegeven. Het wiegen kon steeds korter en korter. Uiteindelijk kon hij zelf in slaap vallen. Hij sliep eerst korte slaapjes en dat werd steeds langer. Na 1 week sliep hij weer als vanouds. De nachten gingen meteen goed, maar overdag vroeg hij veel aandacht rondom het slapen. Je moet echt volhouden en doorzetten! Succes!