baby groeit amper in baarmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door senna999, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Elke vraag die je stelt in je bericht is volgens mij hartstikke relevant. Ik zou ze allemaal opschrijven en de volgende keer met je gynaecoloog bespreken.

2. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    Hier ook een kindje op de onderste lijn. Loopt 1,5 week achter op groei en wordt nu geschat op 1494 gram. Het zegt me helaas totaal niks. Weet 1 van jullie of dit weinig is of?

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    nou ben net terug van de gyn.

de ctg zag er prima uit. de placenta doorbloeding was nog hetzelfde als gisteren. dus ze willen de baby nu iig tot week 38 laten zitten zodat de longetjes nog wat kunnen rijpen en hopelijk het gewicht ook wat bijtrekt.
    ik krijg nu om de dag een half uur ctg, maar moet wel mn vluchttas meenemen in de auto want als er iets slechter wordt qua ctg of flowmeting van de placenta dan moet ik blijven of gaan ze de baby halen.

afhankelijk van de termijn/drinkgedrag/gewicht en temp kijken ze of de baby in de couveuse moet.
    de baby wordt gehaald met een keizersnede en zoals het er nu uitziet gaat die over 2,5-3 weken ingepland worden.

mn vragen zijn wel goed beantwoord door de gyn.
    de doorbloeding was wel slechter als normaal maar nog niet zo slecht dat er ernstige dingen kunnen ontstaan. en ze houden dit nu dus ook om de dag in de gaten door de placenta meting en ctg.

kidone; geen idee hoe dat zit met het gewicht, bij de 30 weken zat het gewicht van onze uk rond de 1400.

4. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Hopen dat de baby nog even blijft zitten! Maar zou alleen maar maatje 44kleren kopen hoor! Verkopen ze bij prenatal! Kleiner is echt niet nodig! In de couveuse dragen ze geen kleren, en ze moeten toch meestal boven de 2kilo zitten om uit het ziekenhuis te mogen! Dan passen ze maatje 44 wel! Of maatje 50 van noppies! Valt ook enorm klein! Die echte prematuurkleertjes op die sites worden vaak gebruikt voor heeeeele kleine baby's die het niet overleven en daarin begraven worden...

Dat werd me toen verteld toen mijn dochter in de couveuse lag... Wilde dat toen ook aanschaffen, maar was niet nodig zeiden ze in het ziekenhuis...

5. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    #25 BiancaElisabeth, 4 jul 2013
    Laatst bewerkt: 4 jul 2013
    Hoi hoi

Sorry voor de late reactie.

Vanmiddag samen met man lief en de kids even naar de intratuin geweest, daarna ff liggen maffen op de bank, toen avond eten samen met man lief klaar gemaakt, en daarna even naar Arnhem geweest om een dikke voorraad koffie te halen van Nespresso :D

Maar nu het nieuws van vandaag...

Beeb is idd klein, en staat een beetje stil met groeien.
    Ook vandaag weer geschat op 1700 gram. Maar dat was niet zorgelijk volgens de echoscopiste en de professor.

De flow is nog steeds niet goed, en die zal ook niet beter worden.
    Doordat de flow niet goed is werkt de placenta ook niet naar behoren, wat logisch is.
    Ook dit was voor nu niet zorgelijk, ook geen reden dus om hier voor nu beeb te moeten gaan halen, maar het moet wel goed in de gaten gehouden worden.

Het vruchtwater is ook verminderd, wat wel een beetje mijn vermoeden doet bevestigen. Ik verlies sinds een paar dagen al druppel gewijs wat vocht, wat ik herken van mijn zwangerschap van ons zoontje.
    Ik heb dit geprobeerd op te vangen maar het is toch te weinig om te onderzoeken, volgens de artsen in het zh.
    Ook dit was voor nu niet zorgelijk, maar moet ook goed in de gaten gehouden worden, zowel door zh als uiteraard door mij zelf.

Er is wel een gaatje gevonden in het hartje van beeb, maar zo ini mini dat dat verder geen kwaad kan.
    Wij zijn hier niet echt van geschrokken omdat ik het laatst al aangaf bij de gyn hier in ede.... de flow etc was niet goed, dus ik vroeg aan haar kan het geen ruisje/gaatje in het hartje zijn, nee zei ze dat is het niet, er zit geen gaatje.
    Nu blijk ik toch (weer) gelijk te hebben gehad, maar volgens de professor is het niet daardoor dat beeb het niet super doet.
    Het gaatje kan dicht zijn als beeb geboren wordt, maar dit kan ook pas later gebeuren of misschien zelfs helemaal niet.
    Het is geen ernstig probleem en zal dus ook niet voor ergere dingen gaan zorgen.
    Uiteraard houden ze ook dit enorm goed in de gaten.

Volgens de professor, heb ik ook gewoon niet de aanleg etc voor normale "grote" baby's want hij vond onze andere twee kids ook kleintjes.

Het advies vanuit Nijmegen van meneer de professor;

Opname is voor nu niet nodig, beeb doet het verder goed en beweegt nog voldoende.
    Halen is dus nu ook nog geen optie, mits er iets drastisch veranderd.
    Volgens hem moet het haalbaar en mogelijk zijn om de 37 weken te halen en mss zelfs wel de 38. :D
    Mocht er wel iets veranderen dan wordt het natuurlijk alsnog eerder gehaald, maar we streven naar die 37 weken.
    Ik moet van hem morgen bellen naar t zh in Ede voor flow meting en ctg voor volgende week.
    Ede mag niets zelf ondernemen, alles moet in overleg met Nijmegen, daar hebben wij nu wel op gehamerd. ;)
    De week erop moet ik terug komen in Nijmegen bij dezelfde echoscopiste en professor gynaecoloog, om daar weer een flowmeting te doen etc.
    We hebben het ook over bevallen gehad, en ik mag in Nijmegen bevallen.
    We hebben besloten om voor/tot de 37 weken en bij laag geboorte gewicht in Nijmegen te bevallen.
    Mocht beeb alsnog netjes op gewicht komen, en de 38 weken halen, zullen wij gewoon in Ede bevallen. Dit omdat er dan verder geen zorgen zijn en qua gewicht beeb wss gewoon gelijk mee naar huis zou mogen en daar dan niet hoeft te blijven, want we willen niet dat beeb in ede komt te liggen na alles wat we daar hebben mee gemaakt.

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb nog nooit zulke duidelijke echo's gehad, nog nooit hebben ze in ede zo uitgebreid alles opgemeten.
    wat werd gemeten:

hoofdomtrek
    buikomtrek
    lengte scheenbeen
    lengte bovenbeen
    lengte van de armen
    lengte van de voet
    afstand tussen de oogkassen
    grootte van de kleine hersenen
    grootte van de rest van de hersen, meerdere dingen, maar met moeilijke namen ;)
    Maagje wel of niet gevuld en goede aan en afvoeren
    dit zelfde geld voor de niertjes etc
    't hartje werd van voren bekeken en vanaf achteren,
    ook de ribbetjes werden bekeken
    de ruggenwervel werd bekeken in 3/4D, de kromming etc werd allemaal goed bekeken.
    vruchtwater werd gemeten
    er werd naar de placenta gekeken, en uiteraard de navelstreng.
    ook werden zelfs doorbloedingen van mij en die van mij naar beeb bekeken.

Verder heeft de professor gezegd dat ik vanaf nu echt rust moet gaan houden.
    Alle energie die ik verbruik komt niet ten goede aan beeb, omdat er te weinig reserves zijn zeg maar waar beeb op moet kunnen groeien.
    Wat houd dat voor mij in?
    Ik mag zo goed als niet meer autorijden, niet meer fietsen, maar dat deed ik toch al niet meer ivm mn bekken.
    Niet meer shoppen, geen boodschappen meer doen, nog geen tasje meer dragen. Zelfs om een bakkie koffie f een glas drinken moet ik gaan vragen.
    Ik moest extra hulp gaan inschakelen. Gelukkig heb ik die in de huishouding al. en manlief heeft vanaf de 18de ook lekker 4 weken vakantie en daar kjomt dan straks nog een week extra bij ivm de geboorte van beeb. En, misschien neemt hij al een week eerder vrij, desnoods onbetaald.
    We moeten op deze manier met die rust het voor elkaar zien te krijgen dat we die 300-500 gram er nog bij beeb aan kunnen krijgen.
    Als beeb dan geboren wordt en zelf kan eten en zich zelf warm kan houden dan mag het na de geboorte mee naar huis, en hoeft t niet te blijven.

Al met al enorm goed dus. Wij zijn er erg tevreden over.
    Ben erg benieuwd wat ede er mee doet of gaat doen.
    Wij zijn erg blij toch deze stap genomen te hebben.

6. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    In de couveuse dragen ze geen kleren?
    Waarom had mijn dochtertje dat dan wel? En dat met allerlei slangetjes toeters en bellen aan haar hele lijfje, armpjes, beentjes en gezicht?

Kleinere maat dan 44 is niet nodig?
    Onze dochter was ong 35/38 cm met een gewicht van 2205 gram, en zelfs maatje 38 was nog te groot.

In welk ziekenhuis heb jij gelegen dan?

7. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Senna bij jou dus ook redelijk goed nieuws.
    Hopen dat beeb nog even blijft zitten en nog even lekker kan groeien.
    Alle grammetjes zijn mee genomen meid.
    Mss ook voor jou een tip om het nog rustiger aan te gaan doen, als dat mogelijk is.
    Sommige mensen denken dat dat onzin is, maar onze beeb was tijdens mijn opname 334 gram aangekomen, en sinds ik weer thuis ben zo goed als niks...

Kidone, bij onze beeb zat t gewicht met 30 weken op 1272gr. en was 1500-1800gr. ong een gemiddelde.
    dus wss zit jou beeb er net iets onder, wat niet echt zorgelijk is lijkt mij.

8. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Mijn dochter lag in het sophia kinderziekenhuis.. Woog 1190gram en kreeg pas kleertjes aan toen ze naar het warmtebedje ging.. Toen woog ze 1700gram.. Maatje 44 was wel wat ruim.. Maar goed te doen.. Toen lag ze trouwens in een streekziekenhuis..

Maar jouw kindje woog 2200gram? Kan me voorstellen dat de temp. Dan niet zo hoog staat en ze daarom kleren aan kon?

Zo min mogelijk prikkelingen adviseren ze, bovendien was het ook beter voor dr huidje..

9. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    biancaelisabeth; klinkt dus wederom een beetje hetzelfde als bij ons he, grappig.. dus in t kort; het vruchtwater wordt wat minder, de flow is wat slechter als normaal en het gewicht blijft achter, dat heb ik dus ook. alleen dat gaatje in het hart heeft onze uk niet, maar dat zit er schijnbaar wel vaker bij babytjes en kan idd nog dichtgroeien.
    goed dat ze je in de gaten houden en ik hoop ook dat we allebei de 38 weken gaan halen en dat ze nog wat aankomen.

heb nu 3 pakjes in maat 44 en stuk of 6 rompertjes in maat 44, 1 boxpakje maat 42 en 2 boxpakjes maat 44. de laatste had ik nog van mn dochter. die mocht naar huis toen ze 2200 gram woog en toen was 44 nog iets te groot maar het ging wel. dus ik ga ervanuit dat deze prima in 44 gaat passen.

wel veel metingen heb je gehad dan gisteren, goed hoor dat ze alles zo nakijken. weet je toevallig hoeveel de flowmeting van de placenta was? die van mij zat op 1.6 en normaal bij mijn termijn zou 0.8-1.0 zijn. dus bijna dubbele weerstand. en hebben ze bij jou nog iets gemeten bij de flow van de hersentjes? bij ons zag je dat die waardes te laag waren omdat de baby dus al het bloed pompt naar de hersenen volgens de gyn.

couveuse; dochter had toen alleen een luier, mutsje en sokjes aan en geen kleertjes. misschien scheelt het per ziekenhuis wat ze daarmee doen.

10. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Flowmeting was 1,9 en 1,6.

Doorstromin in de hersentjes was wel goed volgens nijmegen.

Wat betreft kleding en couveuse dat zal idd wel per ziekenhuis verschillen als ik t zo lees...

11. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Echo was niet goed. Wordt zo opgenomen en ze willen baby nog een week proberen binnen te houden. Krijg nu 3x per dag ctg.
    Had noflow en reverse flow in de Navelstreng dat was dus slechter geworden. Spannend nu.

12. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Spannend meid.
    Sterkte en succes!

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Heel veel succes de komende tijd x

14. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ooo heel veel sterkte en hoop op een gezonde baby

15. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Sterkte en succes!
    Xx

16. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Jeetje Senna, spannend meid!
    Ik hoop dat alles goed mag blijven gaan en kleintje nog eventjes lekker mag blijven zitten bij mams.

Ik moet donderdag weer voor ctg, groei en flowmeting.

Ik houd t topic in de gaten meis.

liefs!

17. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hallo allemaal,

afgelopen maandag dus opgenomen. ctg van maandagmiddag was een dipje qua hartslag op te zien. ctg savonds was wel goed.
    dinsdag ochtend overleg gehad met gynaecologen en die vonden het beter om niet af te wachten tot de baby in nood kwam dus werd op de lijst van de spoed ok gezet.
    dinsdag middag om iets voor 1 is onze zoon geboren.
    hij had na de geboorte wat ademondersteuning nodig en heeft 2 dagen in de couveuse gelegen.
    hij woog 2345 gram en nu vandaag mochten we allebei al naar huis.
    hij doet het harstikke goed vooral als je denkt dat hij geboren is met 36.2 weken en ze dachten dat hij toch wel een weekje in de couveuse zou doorbrengen.
    nu heerlijk genieten met the family.

bianca elisabeth; hoe is het met jou?

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wow gefeliciteerd en fijn dat het zo goed is afgelopen.

19. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL

Hey Senna! Hier een mei2011 mama! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Fijn dat het zo goed gaat met jullie! Dikke knuf

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    wow.. gefeliciteerd en wat een mooi einde!

Deel Deze Pagina