Terugkerende koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FrederikeS, 14 apr 2025.

1. FrederikeS

FrederikeS Actief lid

23 nov 2021
    360
    273
    63
    Vrouw
    Mijn zoontje van bijna 2, blijft terugkerende koorts houden. Het gaat een paar dagen goed, om vervolgens weer hoge koorts te hebben. Altijd boven de 39 graden. De meeste keren blijft hij er vrolijk onder, maar nu sinds zaterdag is dat anders. 1x Hebben wij hem zo ziek gezien, maar toen was hij uitgedroogd en was er ziekenhuisopname nodig. Hoest al maanden. Uiteraard ben ik al meerdere keren bij de huisarts geweest. Afgelopen zaterdag HAP gebeld omdat hij ook borstintrekkingen had en daardoor ook wat benauwd was. Na controle, zou dit de zoveelste virus zijn. Oren, keel geen afwijkingen en longen klinken schoon. Hij heeft vorige jaar al buisjes gekregen en neusamandelen verwijderd. Staat ook onder controle van KNO. Op moment ben ik beetje moedeloos omdat ik mij niet kan herinneren wanneer hij voor het laatst, echt een week koorstvrij is geweest. Dit is dus al maanden zo. Hij gaat 1 dag per week naar opvang. Uiteraard weet ik dat ze daar van alles oplopen. Heeft iemand nog tips? We houden zijn neus al vrij met o.a. neusspray indien nodig en als hij zich slecht voelt, dan uiteraard een zetpil. We douchen veel vanwege het stomen. Hoelang moet je zo doorgaan? Of kan je zo doorgaan, bedoel ik. Moeten we het ergens anders zoeken i.p.v. alleen keel/neus en oor?

2. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ik zou het even aankijken tot de r uit de maand is en wat minder virussen zijn. Hier zijn de jongste 2 ook al maanden op en af ziek. Hoesten, tot aan overgeven aan toe, snot, koorts, buikgriep, alles komt en gaat en door elkaar. Ik laat af en toe inderdaad ook ff oren/ longen checken en zorg vol voldoende fruit, buitenlucht en spelen buiten, ook al zijn ze ziek/koorts.

Ik heb ze vandaag toevallig allebei koortsvrij, maar kreeg net een berichtje dat 5/6de ziekte heerst op de opvang. Dus ja, zal er morgen wel weer een ziek hebben .

Kleine kinderen hebbben trouwens standaard als ze koorts hebben meteen hoog. Dat is ook niet erger dan lager koorts. Dus de hoogte maakt weinig uit (allen boven de 41 graden wel!). En zou inderdaad af en toe ff laten nakijken voor de longen en oren.

Sterkte. Het is een naar virussen seizoen! Mijn oudste had dit ook zo erg. Was echt van september tm april vrijwel de gehele periode ziek. Heeft toen 10 oorontstekingen gehad, en echt elk virus wat er rond ging. Na zn 2 jaar is hij nog nauwelijks ziek geweest. (Hij wordt bijna 8). Dus heeft heeft gewoon alles in 2 jaar er doorheen gewerkt

FrederikeS vindt dit leuk.
  3. FrederikeS

FrederikeS Actief lid

23 nov 2021
    360
    273
    63
    Vrouw
    Dank je voor je berichtje. Had helaas geen melding gekregen.
    Ik hoop ook dat hij straks alles maar heeft gehad. Gelukkig hebben wij een huisarts, die alles laagdrempelig houdt en inderdaad af en toe, even laten checken of het goed gaat. Het is wat met die kleintjes.

Deel Deze Pagina