Zorgen om de toekomst, twee weken weg in april

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kleinesara, 24 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Nu hebben we na veel gedoe onze dochter weer aan de borst, maar we hebben gezien hoe onstabiel alles nu nog is. Er hoeft maar iets te gebeuren en onze dochter wil niet meer aan de borst en de productie liep ook razendsnel terug. Nu is het weer helemaal goed maar ik maak me toch veel zorgen om de toekomst. In april moet mijn vrouw bijna 2 weken weg, naar haar geboorteland, en Sara kan echt niet mee. We hebben alle mogelijkheden overwogen maar het gaat echt niet. Dus Sara blijft bij mij hier in Nederland. Ze kan dan dus 2 weken niet aan de borst drinken. En wat ik me nou afvraag: ze is dan 11 maanden, bijna 12. Hoe stabiel is de productie dan? En is er grote kans dat Sara na 2 weken niet meer weet hoe ze aan de borst moet drinken? Kunnen we nog iets doen, behalve dat mijn vrouw veel moet kolven, om te zorgen dat Sara na 2 weken gewoon weer aan de borst kan drinken? Het zijn wat zorgen vooruit maar het laat me toch niet los.

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik snap dat je daar zorgen over maakt... ik heb helaas geen ideeen.

3. Toen mijn zoontje niet aan de borst kon moesten we hem met een gupje voeden, maar ik weet niet of dat kan als een kindje al 11 maanden is…

4. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Proberen een voorraadje in te vriezen en dan iedere dag wat moedermelk geven uit de vriezer. Misschien een flesje die lijkt op de moederborst. Bv calma, tommee tippee of andere, of hebben jullie dat al geprobeerd?
    En je vrouw natuurlijk de kolf meenemen.

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Met 4,5 maand ben ik 3,5 dag weggeweest, geen enkel probleem. Maar ja, andere leeftijd, andere duur van afwezigheid!

Ik weet dat er mensen zijn die vanwege medicatie ook langere tijd hebben gekolfd en daarna kindje weer aan de borst hebben gekregen, maar details ken ik natuurlijk niet. Ik denk dat het ook echt per kind/moeder verschillend is. Enige wat je volgens mij kunt doen is zorgen dat productie goed blijft (of in elk geval zoveel mogelijk daarvoor doen)...

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Tja, ik ben heel bang dat daar weinig over te zeggen valt. De kans dat ze na 2 weken niet meer wil drinken is wel groot ben ik bang. Vooral met de leeftijd van 11 maanden waarbij vaak alles interessanter is.

Beetje rare vraag misschien, maar begrijp ik goed dat jij ook een vrouw bent? Misschien is het dan namelijk een optie om met een borstvoedingshulpset haar bij jou te laten drinken die 2 weken zodat ze de techniek niet verleert?

7. kleinesara

Hmm daar heb ik nooit aan gedacht. Ik speel wel al heel lang met de gedachte om zelf een melkproductie te krijgen maar daar is het nu te laat voor, dat duurt maanden en is dus niet in 2 maandjes gedaan. Maar met een hulpset had ik nog niet aan gedacht. Dat kunnen we overwegen.

8. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik zou het ook proberen met een fles die zoveel mogelijk op de borst lijkt (breastflow bijv.). En wellicht goed als je vrouw een tijd met een doekje o.i.d. slaapt zodat je dat er straks bij kunt pakken tijdens het voeden. Dan blijft de geur bekend bij het voeden en ik kan me voorstellen dat dat de stap straks weer gemakkelijker maakt om aan de borst te komen.

Garanties heb je nooit, maar ik denk dat de natuur het wel goed zal regelen. ;)

9. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja, na alles wat jullie al hebben meegemaakt.. Wil niet negatief doen, maar vraag me af hoe haalbaar het gaat zijn..
    Ik zou er wel voor gaan dat je vrouw gaat kolven en hopen dat dat goed mag gaan. Als je vrouw terug komt en sara wil niet meer aan de borst kan je vrouw altijd nog kolven en sara dat uit een bekertje drinken zodat ze wel de melk lekker binnen krijgt.
    Ik zou rekening houden met het ergste en mooie foto's maken van het voeden voordat ze gaat, zodat je die in elk geval in the pocket hebt ;)

10. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Dat dacht ik dus ook meteen (jij een melkproductie opbouwen), aangezien we het hier in een ander topic eens over hebben gehad. Denk je niet dat het in 3 maand (april toch?) gaat lukken?
    En wat is een hulpset precies? Soort 'voorbind-borsten'? Dat zou wel ideaal zijn, dan kan jij die intieme momentjes met je meisje ook meemaken.

11. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie gedachte. Maar dat gaat nu inderdaad niet meer qua tijd.

En dan nog is het de vraag of een baby van bijna 1 jaar bij iemand anders wil drinken.

Mag ik vragen waarom jullie niet meegaan?

12. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Ik heb verder niet echt tips. Wilde alleen even wat moed inspreken, ik ben bij mijn oudste rond die leeftijd 2 weken weg geweest zonder hem, hij had daarna gelukkig geen moeite met drinken aan de borst. Ik weet natuurlijk niet of dat bij jullie ook zo is, maar ik hoop het in ieder geval voor jullie.

13. kleinesara

Dat mag je vragen. Ik kan zelf sowieso niet mee, ik heb een aandoening waardoor ik niet met het vliegtuig kan reizen. Onze dochter kan niet mee vanwege de dingen die mijn vrouw daar moet gaan doen, dat is te belastend voor haar (qua tijdsdruk, hele dagen in de auto of bus zitten, pas midden in de nacht weer terug, dat soort dingen).

14. kleinesara

Ik denk er al maanden aan, maar stel het steeds uit. Voor een volgend kindje wil ik het sowieso doen (als er een volgend kindje komt), maar nu is het daar echt te laat voor. Sowieso redden we het niet meer voor april, ze gaat 6 april weg dus het is nog net iets meer dan 2 maanden. En inderdaad wat hierboven ook gezegd word, ik denk niet dat onze dochter na zo lang nog bij mij zou willen drinken. Maar met een hulpset wil ik het wel proberen (is een slangetje, ze drinkt een de borst maar de melk komt uit een slangetje in haar mond en niet uit de borst).

15. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach, jammer!

Maar probeer het ook positief te zien: ala je vrouw weg gaat en Sara wil daarna niet meer terug aan de borst, dan heeft ze maar mooi wel bijna een jaar bv gehad!;)

16. kleinesara

Ja, dan hebben we het toch 4 maanden langer volgehouden als hoe het er vorige maand uit zag :). Het is gewoon afwachten, ik denk niet dat we veel meer kunnen doen. Ze gaat in ieder geval veel kolven zodat de productie niet stilvalt en dan maar hopen dat Sara nog wil na 2 weken.

Deel Deze Pagina