Help, ik kreeg vandaag te horen dat ik aanstaande maandag een colonscopie moet ondergaan. Hierbij moet ik de dag van te voren laxeren (weet nog niet waarmee, recept wordt opgestuurd) en tijdens de scopie krijg ik een dormicum sedatie. Nu zie ik via de lijst van Hale dat dormicum opzich een L2 heeft, maar bij het farmacotherapeutisch compas staat juist dat borstvoeding tijdens het gebruik is ontraden. Heeft iemand enig idee hoe lang na het roesje ik mijn dochter weer kan en mag voeden? En weet iemand of het laxeren erg van invloed is op de productie? Misschien handig om te weten, mijn dochtertje drinkt alleen nog 's ochtends en 's avonds en als ze weer eens oorontsteking heeft zoals nu al 3 weken dan drinkt ze 's nachts ook. Hoop vragen maar hoop dat iemand me wat gerust kan stellen, zie er erg tegenop! Alvast bedankt.
Het kompas neemt advies van bijsluiter over een die is erg vaak erg terug houdend kijk ook even op de website van het lareb daar staat gefundeerd advies en niet de terughoudendheid van de fabrikant. Sterkte met je onderzoek! Laxeren als je goed vocht blijft drinken lijkt me heen probleem voor de productie.
Een eenmalige dosis is geen reden om het geven van borstvoeding te stoppen. Aldus de website Midazolam=dormicum
Dank je! Krijg de scopie 's ochtends dus de voeding in de avond moet dus wel lukken. Vorige keer (8 jaar geleden) moest ik voor het laxeren iets van 4 liter water drinken, helaas liep het toen letterlijk door waardoor ik met een glas op de wc zat. Dus hopelijk blijft er ook nog wat vocht in mn lichaam hangen.