Overgeven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chantallie24, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    hallo dames!

ik ben nu iets meer dan 15 weken zwanger, vanmorgen voelde ik me al niet lekker maar toch maar een broodje kaas gegeten, had daarna zin in een appel. maar rond een uur of 12 voelde ik me vreselijk misselijk worden! En ja hoor alles kwam eruit! Ik heb alleen nu nog een vreselijk zure strot en durf niet te eten vanwege herhaling. Iemand tips?

Liefs Chantal

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    pepermunt schijnt je maag rustig te maken.
    Ik heb zelf dan niet last van overgeven maar van overtollig maagzuur.
    Ik heb nu gaviscon pepermunt.
    Als het teveel voorkomt even contact opnemen met de HA.
    Probeer zo min mogelijk vet te eten.. dus ook even geen kaas meer.

Sterkte!

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    misschien alleen een droog crackertje of beschuitje?

4. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Heb net weer overgegeven :S:(. Bedankt voor de tips, ik zal even kijken of ik crackertjes in huis heb. Ik baal er wel van, dacht dat het minderr zou worden, hahah.

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik heb het ook iedere ochtend standaard...en regelmatig ook s avonds..heel soms zelf snachts...
    meestal als ik dan heb overgegeven dan krijg ik later wel weer trek en neem ik dan pas weer een boterham..of snoeptomaatjes of fruit...
    zou idd ook niet weten wat je er aan kan doen...vooral met avondeten vind ik het vervelend..
    heb jij het al vanaf het begin van de zwangerschap of nu ineens?

6. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ik was ook misselijk tot 15 weken... ;)
    Het wordt vast wel minder...:D met 16 weken ging het bij mij zo ongeveer over... maar het kan ook zijn dat het je hele zwangerschap duurt...
    Nog even volhouden meid... ;) sterkte...

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    dubbel :)

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou vandaag proberen niet al te veel te eten zodat je maag wat rust krijgt, maar wel proberen te drinken. Verder rustig aan doen.

Heb je er al de hele tijd last van of is het nu voor het eerst? Als het nu voor het eerst is, kan het voedselvergiftiging of een virusje zijn.

Let goed op of je genoeg vocht binnen krijgt, anders morgen naar de ha om te kijken of je niet uitdroogt (kan met veel overgeven heel snel gaan!).

Succes! Hoop dat het snel weg is!

9. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Ik geef eigenlijk vanaf het begin al wel over hoor, alleen in de ochtend, kokhlazen en gal spugen. En heb dit ook wel een paar keer eerder gehad, maar niet zo erg als nu. gelukkig begint mijn maag te rammelen, dus ga effe wat proberen te eten. :D, ik kan helaas niet naar de HA omdat ik moet werken morgen. Ik werk in een kapsalon, waarvan er op dit moment 2 collega's op vakantie zijn :S, dus moet me morgen beter voelen :D. Ik zou eigenlijk 5 dagen werken maar ben best blij dat ik vandaag effe vrij heb :D. Bedankt meiden!

10. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Wat bij mij werkt is zorgen dat je maag niet leeg raakt (zei HA ook als tip). Dus de hele dag door iets eten. Honger is bij mij overgeven. Alleen bedoel ik dan geen hele maaltijd, maar idd een crackertje, een danoontje, een eierkoek, etc.
    Ik geef sowieso wel over, maar is mijn maag leeg, dan helemaal!
    En kijk even waar je beter 'tegen' kan. Champignons (ben ik helemaal gek op), komen er nu altijd uit, dus pak ik maar niet meer.

11. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    en hoe doe je dat dan met avond eten smartie? ik heb net gekookt maar ik heb eigenlijk helemaal geen trek..wel honger..en idd als ik te lang wacht met eten en het hongergevoel is er erg dan word ik ook misselijk..
    maar wil ook gewoon avondeten..:(

12. smartie1980

ja, avondeten is heel lastig. Mijn vriend kookt gelukkig nu. We eten vooral dingen die me niet tegen staan. Geen zware kosten, zoals bonen. Aardappelpurree gaat beter.

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Mijn tactiek was dingen eten die het minst vervelend waren om weer uit te kotsen...:) Dus absoluut geen appel/tonijn/spinazie etc. maar juist wel banaan, jus d'orange, brinta enzo. Dat is zacht voor je keel en daardoor voelde ik me veel minder vervelend. Tja, als je het overgeven zelf niet kunt stoppen...;)

14. smartie1980

o, ik vind banaan juist heel vies om over te geven, smaakt heel sterk. En jus d'orange is heel zuur en dus grotere kans op spugen. Nou ja, werkt bij iedereen anders.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Ja veel brinta. Dat is het minst erge om over te geven vind ik (is al weer ff geleden voor mij, maar weet het nog ;)).
    In ieder geval geen vla (klontert lekker), geroosterde boterham (dat is pas goor overgeven) en vette dingen.
    Ik zorgde er wel altijd voor dat ik iets had om over te geven, alleen gal is nog smeriger. Ik ontbeet bijv standaard 2 keer, soms 3. Net zolang totdat het er een uurtje inbleef.
    Gewoon brood met jam ging bij mij ook wel goed.
    Avondeten veelal (groene) groente. Teveel saus of vlees kon ik niet eten de eerste 16 weken. En dan at ik een paar hapjes. Uurtje wachten, nog een paar hapjes. Vaak nog ff de magnetron in dan maar. Rustig eten in ieder geval. Oh ja, je vriend laten koken, dan sta je niet al een half uur die luchten in te ademen ;).
    Maar meestal gaat het weer over gelukkig. Er zijn slechts enkele vrouwen die de hele zwangerschap misselijk zijn.
    Sterkte!

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Echt?! Dat is maf, dat daar zo'n verschil in zit! Jus d'orange is inderdaad zuur, maar dat vond ik juist fijn omdat het er meestal zo snel weer uit kwam dat het gewoon nog naar sap smaakte...:) en dus niet naar kots. Om die reden hield ik ook heel erg van zure snoepjes enzo. Banaan mag dan een eigen smaak hebben, maar het is wel zacht voor je keel. Dat is met bv appel wel anders! Ik heb een keer gehad dat alles er uit kwam, en ik behoefte had aan een bodempje. Toen dacht ik: Appelmoes! Lekker licht, makkelijk te eten...nou het leek wel schuurpapier! Wat deed dat pijn zeg!

Yoghurt werkte trouwens ook heel goed, ik had altijd een breaker in mn tas voor onderweg.

17. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ja dat heb ik ook gehad met appelmoes gadver niet fijn om dat eruit te kotsen!

18. smartie1980

Ook vies: aardbeien. Ze zien er dan uit als van die samengeklonterde dingen. Nou, ik kan je wel vertellen: de volgende keer dat je aardbei-yoghurt eet met echte stukjes aardbei heb je echt geen trek meer.

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Heb een keer tijdens m'n zwangerschap cola gekotst (gedronken op aanraden van iemand tegen de misselijkheid:p), nou dat was pas goor!
    Het leek wel of alle suiker eruit was getrokken en was echt zo bitter als de pest!
    Brrr...
    Toen alleen nog maar water gedronken.
    Makkelijk erin, makkelijk eruit.;)

Deel Deze Pagina