baby groeit te hard

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silly88, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat een goed nieuws zeg, de lijn is nu wel echt goed af aan 't vlakken! Pff, ik hoop echt dat 'ie binnenkort gewoon lekker tussen de lijntjes beland!

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat gaat dus de goede kant op Silly!

Wbt de bloedwaarden: als je daar geen belafspraak voor had, zal je niet gebeld worden door het zh/ka als er geen bijzonderheden zijn. Je kan ook je ha bellen, want die heeft de gegevens ook, kan je zo aan de ass vragen. Wanneer heb je een herhaalafspraak?
    Als er bloeduitslagen naar de ha gaan en de ass of de ha ziet ze eerder dan verwacht, dan belt de ha mij tijdens het telefonisch spreekuur zelf.

Als je weegt kan je dat het beste doen altijd op hetzelfde moment bijv. 's ochtends vroeg na het wakker worden zonder luier en altijd op dezelfde weegschaal. Ik weeg liever niet thuis, want mijn digitale weegschaal geeft zo 3 ons verschil aan en dat is net een goede luier.

3. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    a.s donderdag 10 maart eerste afspraak in het sophia. ben benieuwd. aan de hoeveelhied voeding zal het niet liggen. hij drinkt tussen de 760 en 830 per dag (zo ongeveer dan)
    hij weegt trouwens voor mijn gevoel ook nog steeds hetzelfde. zijn plooien op zn benen zijn ook minder diep dus het gaat eigenlijk hartstikke goed
    nu even donderdag afwachten..

hier in ons ziekenhuis konden ze (tot nu toe) niks vinden. alleen dat zijn bijnierschorshormoon aan de lage kant is

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    even een voorbeeld van zn gezicht ;) zat net te kijken en vond het nogal een verschil!

2 maanden --------------- 5 maanden

5. fafje

fafje Niet meer actief

ahhh wat een koppie heh haha...schattig...je ziet duidelijk verschil!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zeker een verschil!

Wanneer heb je hem voor het laatst gewogen en gemeten (op het cb)?

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai Silly,

Wat een mooi grafiekje wordt dat zeg! Wat een fijn gevoel moet het zijn dat hij niet meer rechtstreeks de lucht in stijgt maar begint af te buigen naar de "normale lijnen"...

Het zou ook nog kunnen dat jouw ventje gewoon een abnormale start heeft gehad, maar precies bij die 1 op 1000 of 1 op 10.000 ofzo zit die buiten de lijntjes vallen maar waar niets mee aan de hand is?

Ik hoop dat het zich voortzet hoor!

Babel

8. misa

misa Niet meer actief

Ik heb je topic gelezen. Jeetje wat een lang verhaal wordt dat zo he. Eigenlijk schandalig!
    Maar goed nieuws van alle negatieve testuitslagen én dat hij minder groeit nu. :) En wat een verschil, die foto's! Met 3 maanden.. jeetje erg opgeblazen. Met 5 maanden: mooie bolle baby!! Heel mooi mannetje trouwens! ;)

Hoe hij ook wel of niet groeit nu, ik zou zeker doorgaan met de onderzoeken. Je bent nu toch bezig :)
    Veel succes! Ik hou je topic in de gaten.

9. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    met 4,5 maand heb ik hem voor het laasts gewogen bij het CB. toen woog ie 10,790. op di 15 maart moet ik weer.

nou ik hoop het. je gaat er van uit dat er iets niet helemaal goed gaat. en vraag je je af wat er nu is en ben je gestresst. en dan gaat het ineens een hele tijd goed en krijg je stiekem weer hoop; zou het dan misschien toch niks zijn..?
    maar goed ik wil niet te positief zijn, anders valt het dalijk nog rauwer op me dak als het wel iets blijkt te zijn. alsnog was zijn groei niet normaal, en is zn gewicht behoorlijk hoog voor zn leeftijd

ja ik wil ook verder gaan. vind het niet leuk voor hem maar goed anders moeten we dalijk alsnog terug. vind het fijner als een arts zegt; het is niks of het is iets wat heet ?..?

en tot die tijd zie ik het wel. het gaat hartstikke goed en ook al hebben we veel tegenslag gehad met veel dingen, lijkt het nu allemaal de goede kant op te gaan.

en ben trots op hem ook. hij kan zich sinds vorige week van zn rug naar zn buik draaien. vind het knap van hem dat ie praktisch 11 kilo even omrolt. iedereen zei dat ie onwijs achter zou gaan lopen maar het valt allemaal reuze mee. met veel dingen loopt ie stom genoeg juist voor :)

10. misa

misa Niet meer actief

Nou spannend dus.. Kan me indenken dat je niet te veel wilt gaan hopen. Anders wordt de klap misschien nog harder.

Wat goed dat hij zich om heeft gerold! Nou dat is niets te laat hoor, met 5 maanden! :) Laat je wat dat betreft niet gek maken.

Ik blijf je topic volgen.

11. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wat een prachtig mannetje, ik vind hem er ook beter uitzien nu hoor! Hij ziet er wel uit als een blije, tevreden baby, dus je doet het hartstikke goed! Ik hoop met je mee dat er niks aan de hand blijkt te zijn.

12. misa

misa Niet meer actief

He, hoe was het vandaag in het ziekenhuis? Ik las ook een ander topic over dat hij ineens zo ziek was. Weet je daar al meer over?

13. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou we zijn geweest hoor. het was even een lange dag maar goed het zit er weer op

ja dat klopt! was er echt van geschrokken gister maar het gaat weer goed met hem gelukkig. hij is al heelwat opgeknapt. de KA van het sophia dacht aan een virusje, en aangezien het niet slechter, maar beter met hem gaat hoefden we ons niet druk te maken

nou weer een hoop vragen moet beantwoorden en hij is weer van top tot teen onderzocht. geen rare/abnormale dingen. gewoon groot. bijnierschorshormoon word verder onderozcht. ook gaan ze nog naar een paar andere hormonen kijken, die worden aangestuurd door je hypofyse. daar kan het mee te maken hebben
    ik heb nog uitgelegt over dat ie de laatste maanden bijna helemal niet meer aankomt, of het dan ook misschien niks kan zijn en toen zei hij; ja hoor is ook een optie. maar we moetn dit toch onderzoeken omdat dit normaal niet voorkomt bij zulke jonge kinderen

ze ghebben weer bloed geprikt en gaan weer kijken naar zn dna dus dat duurt nog wel even

14. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    gisteravond is ie gewogen in het reinier de graaf en woog (met kleding en luier aan) 11100
    vandaag ook gebeurt in het sophia kinderziekenhuis en woog (zonder kleding en luier) 10810

maar goed ik moet wel zeggen dat elke weegschaal scheelt. vaak toch wel met een paar honderd gram. ik hou me gewoon aan die van het CB want dat is altijd dezelfde weegschaal. daar moet ik a.s dinsdag weer heen

:D

15. misa

misa Niet meer actief

Nou weer wachten dus..?
    Ik snap niet goed dat ze niet gelijk allerlei testen doen ipv elke keer weer iets en weer wachten op uitslag en dan weer iets... Wat een gedoe!

Fijn dat het beter met hem gaat! Ik zou ook het gewicht van het cb aanhouden. :)
    Succes!

16. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja leuk he.. elke keer krijg je te horen. wachten op de uitslag, wachten op de uitslag
    we krijgen a.s dinsdag de uitslag van het bijnierschorshormoon in zn bloed en dat van die dna onderzoek duurt weer weken/maanden

17. misa

misa Niet meer actief

Schandalig... :(

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hoezo dat nou weer. Ze is pas 1 keer met hem bij dit ziekenhuis geweest en volgens jou moeten ze direct klaar staan met allerlei uitslagen? Wat een onzin. Ze kunnen ook wel direct in 1 keer 10 buisjes bloed afnemen en ALLES doorlichten, maar betaal jij dan ook meer geld voor je zorgverzekering?

@ TS: ik ben heel benieuwd of zij wel iets vinden! Maar nog beter zou zijn als hij inderdaad vanaf nu het gewoon "normaal" doet en er toch niets aan de hand blijkt te zijn :) Al zou je denken dat er in ieder geval de eerste maanden toch iets moet hebben gespeeld? Ze kunnen wel een onderzoeksartikel over jullie "case" schrijven :D

19. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    jaa ze vonden het uitzondelijk. komt eigenlijk nooit voor op zo'n jonge leeftijd. heb gister wel 5 artsen gezien. voelde me net zo'n kermis attractie, naja hem dan eigenlijk. hij ziet er trouwens gewoon normaal uit hoor. zeiden hun ook. geen abnormale dingen. gewoon een baby die niet klein is
    ja met 3 maanden zag hij eruit als 6 maanden. maar nu nog steeds. hijs gewoon groot. 69,5 cm en 10,8 gram

ik hooop zo erg dat er gewoon niks is. dat het gewoon een uniek geval is ofzo ;) maar goed we zullen zien

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja ik vond hem er op je laatste foto ook gewoon als een heerlijke gezonde baby ogen :) En natuurlijk sowieso super dat hij verder qua ontwikkeling zo vlot is!

Deel Deze Pagina