baby groeit te hard

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silly88, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Sorry dat je je aangevallen voelt. Volgens mij mag ik die mening gewoon hebben. Ze is al maanden bezig met dat haar kindje te hard groeit, lijkt me noodzaak dat er sneller gehandeld wordt.

En over de zorgverzekering: ik dacht dat we al genoeg betalen voor bijna niets. Maar goed dat is een andere discussie.

2. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    van mij hadden ze alles in 1keer mogen doen. het is zo stressvol voor hem, elke keer die ziekenhuis bezoeken. en vooral natuurlijk bloedprikken. gister ook weer niet gelukt en ton moest het weer opnieuw. nou je hart breekt als hij zo aan het huilen is. ben altijd in staat om hem op te pakken en weg te gaan maja dat gaat niet natuurlijk.
    het enige wat ie niet erg vind in het ziekenhuis is de fysio, maar goed dat is natuurlijk ook iets heel anders ;) dan gaat ze kijken of zn ontwikkeling niet acxhter loopt (met speelgoed enz.)

3. misa

misa Niet meer actief

Ja dat begrijp ik..! Is gewoon zo sneu, stressvol en tijdrovend.
    (Daarom mijn reactie net ook).
    Ik duim voor jullie!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Noodzaak, noodzaak?
    Dna-onderzoek duurt nu eenmaal altijd zo lang.
    Fijn dat er iets onderzocht wordt.

5. fafje

fafje Niet meer actief

Tis gewoon ontzettend zielig voor je kindje, ook omdat ie hele erge reflux (had) heeft...en dan nog es zo aankomen en allerlei onderzoeken...
    En dan ook gewoon de normale baby dingen, sprongen, tandjes (mss), krampjes...ahhww wat een baby allemala moet meemaken! ik duim mee!!!

6. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Hoi Silly,

ik hoop dat jullie snel weten wat er aan de hand is.
    Ik heb de groeicurve even bekeken en hij zwakt nu af, gelukkig maar misschien omdat hij nu beweeglijker is.
    Moet je van de arts hem vaak laten wegen anders zou ik nu alleen maar op de gewone afspraken hem laten wegen, anders krijg je misschien een soort benauwdheid of hij toch niet weer meer is aangekomen.(ik was ook altijd ongerust of ze wel goed groeide en liet haar om de week wegen)
    En echt bv blijven geven dat is vooral nu het beste voor hem, ik hoop dat het nu goed gaat met je bv en niet door dat je ongerust bent de productie afloopt.
    Ik geef mijn dochtertje ook bv en dat is toch het beste wat er is want het is op je kindje afgesteld alles zit erin wat ze nodig hebben, alles wat ik eet krijgt zij binnen en met KV niet!! Ik kan me tenmiste niet indenken dat erop staat met nasi/aardappel enz. ingrdiënten ;)haha

ps: hij ziet er nu veel beter uit zeg leuk kereltje!!:cool:
    Veel sterkte voor jullie en jullie mannetje

7. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja ik ga gewoon lekker met bv, binnekort mag ie ook bijvoeding hebben. ben benieuwd wat ie daar van vind :p
    tis niet echt makkelijk hier gegaan nee,. ziekenhuis in en uit, reflux, niet willen drinken, spruw, eenkennig.. noem maar op
    daarom ben ik ook zo trots op hem. het gaat onwijs goed weer. sinds ie ziek is geweest van de week, slaapt ie nu de laatste 4 dagen ook weer goed!! niet meer elke 30 min eruit voor zn speen, niet meer huilen

oja en ik ben weer langzaam aan begonnen met koemelk en het lijkt goed te gaan!! eindelijk gaat alles de goede kant op:)

:D ik ga gewoon elke keer uit van het gewicht&lentgte van het CB. altijd dezelfde weegschaal en meetbak :D 10,840 gram & 70 cm. hij is dus in 1,5 maand maar 150 gram aangekomen

(vandaag krijg ik ook de uitslag van het bijnierschors onderzoek)

8. zogelukkig

Die curve gaat goeeeeeeeeed!:)

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Lijkt een beetje de groeicurve van mijn binkie, die gaat ook zo hard met zn lengte maar hier is niet gezegd dat ik me ongerust moet maken of iets, ze hebben wel vaker een groeispurt en zijn op zoek naar hun eigen groeitempo zeiden ze hier.
    Ik maak me iig nog geen zorgen.

10. fafje

fafje Niet meer actief

Heeey goed niuews zeg allemaal !!!

ehct super!

11. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Super goed nieuws, Silly! Ben blij voor je meid :D

12. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou nog meer goed nieuws. met zn bijnierschorshormoon in niks mis! het probleem was dat ie veel te laag was en ik heb net gebelt (had nog steeds niks gehoord) en ze zegt ja hij is extreem hoog dus dat moeten we verder onderzoeken
    maar hij was natuurlijk ziek heb ik net even verteld dus dan hoort ie hoog te zijn dus dat is helemaal goed! geen verder onderzoek nodig in dit gebied

ik zat gister toevallig te lezen in een topic over hyperlactatie en was gewoon nieuwsgierig wat dat was dus ging even een borstvoeding.com kijken
    en tot mijn hele grote verbazing beschreven ze percies mn zoon de 1e paar maanden, en de manier hoe de voedingen altijd gingen

heb net gelijk gevraagt of dat het niet gewoon kan zijn. maar dat is zeker een optie zei ze. misschien is het wel een storm in een glas water maar we moeten het eerst uitsluiten allemaal

klinkt ineens wel al heel anders allemaal als in het begin! toen dacten ze aan een syndroom en nu is het misschien wel niks :) hoop het echt
    dus goed nieuws :D:D

13. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    super!!
    en wat een lieverd is je zoontje!!

14. misa

misa Niet meer actief

Goed nieuws!!!!

15. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Wat een goed nieuws!!:D
    Ik hoop dat het iid aan de borstvoeding ligt!;)

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey silly,
    ik heb niet het hele topic gelezen, maar mijn zoontje groeit vergelijkbaar! bij geboorte woog hij 4460 en na 8 weken 7300 gram. hier ook veel bv en ik heb advies van een lactatiekundige gevraagd. zij gaf aan dat ze dit wel vaker zag bij bv babies. die stijgen vaak sneller om daarna minder te stijgen dan kv babies.
    las je laatste berichtje en hoop dat je helemaal gerustgesteld bent!

17. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou we zijn gister avond voor controle geweest bij zn oude KA en die was helemaal tevreden. ze hadden natuurlijk verwacht dat ie door zn zware gewicht onwijs achter zou lopen maar het tegendeel is bewezen

net voordat ie 6 maanden oud was kon hij van rug naar buik, en van buik naar rug draaien. toen hij precies 6 maanden oud was zei de fysio hij loopt zelfs voor. hij kan even goed zitten als een kind van 7 maanden. hij kan gewoon minuten lang zitten als hij wil en ondertussen spelen. alleen als iets ver naar links/rechts ligt en hij wil het pakken dan valt ie soms

gister avond om 20.00 met na voeding met kleding en een volle plasluier om woog ie 11,450 dus het zal waarschijnlijk 11,250 zijn dacht de KA en 73 cm lang

de KA helemaal tevreden, wij ook :D zn BMI klopt trouwens wel eindelijk. voor zo'n lange lengte mag dit gewicht zei ze

(dit is de groeicurve berekend op 11,250)

18. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    en dit is zn lengte curve nu

19. zogelukkig

Als lengte en gewicht in verhouding zijn, dan is het prima. Hij is nu nog wat zwaarder dan lang, maar dat trekt echt nog wel bij zodra hij gaat lopen.;)

20. misa

misa Niet meer actief

Wat een goed nieuws! Ik vind ook: als het maar een beetje in verhouding is!

Deel Deze Pagina