Baby groot en heel veel vruchtwater.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Miesje25, 17 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miesje25

    Miesje25 Bekend lid

    5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Wow vooral ook echt super lang zeg.
    Dat ze je bij deze zolang hebben laten doorlopen:eek:
     
  2. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ja hij is nog steeds heel lang en zwaar. Hij is net 1 jaar en 4 maanden en is 85 cm lang en weegt 12.8 kilo. :oops:

    Ik geloof dat ze tijdens de bevalling ook hebben gedacht waarom hebben wij haar zolang door laten lopen. Het was echt een horror bevalling.

    Maar dat je kindje voorloopt en dat jij meer vruchtwater hebt wilt niet zeggen dat er iets mis is. Ik had een hele grote, dikke placenta die heel goed zijn werk deed en waarschijnlijk was hij daarom gewoon zo groot. Dus als er verder niks uit de echo’s komt zorgt je lichaam gewoon extra goed voor de baby. :D
     
    Miesje25 vindt dit leuk.
  3. Miesje25

    Miesje25 Bekend lid

    5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Maak me niet echt zorgen maar vind het wel spannend.
    Morgen gelukkig de echo
     
  4. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja, ze woog bij de geboorte 4020gr! Een flinke dame dus. Nog steeds is het een bollie, maar dat komt ook omdat ze klein van stuk is.
    Iedereen dacht en waarschuwde me dat ze eerder geboren zou worden. Uiteindelijk ingeleid bij 41+1 en 41+2 is ze geboren.
    Bij een tweede mogen ze toch eerder gaan inleiden ;)
     
    Miesje25 vindt dit leuk.
  5. CLO

    CLO Lid

    20 mrt 2015
    58
    7
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Herken het
     
  6. Miesje25

    Miesje25 Bekend lid

    5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    @CLO echo gister was niet anders dan vorige week. Zij konook niks geks ontdekken zover ze dat kunnen zien.
    Slokdarm van de baby kunnen ze nooit 100% uitsluiten omdat ze dat nu eenmaal niet goed kunnen zien. Maar omdat zijn maagje heel goed gevuld is is die kans klein.
    Mocht ik nog meer last van me buik krijgen door de druk kan ik ervoor kiezen om vruchtwater te laten aftappen. Maar dat wil ik voorlopig zo veel mogelijk uitstellen omdat ik dat echt niet zie zitten.
    Verder moet ik over 5 weken daar terug en dan gaan ze ook beslissen of ik daar of in me eigen ziekenhuis moet bevallen.
    Ook moet ik wel waakzaam zijn als me buik anders gaat voelen of ik meer pijn krijg dan moet ik gelijk aan de bel trekken.
     
  7. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ik had bij de 1 na laatste en bij de laatste poly hydramion (heel veel vrucht water) en grote baby's. (37 weken de ene bijna 4000 gr en 39 weken de ander bijna 4300 gr)

    Geen oorzaak gevonden bij zowel baby als bij mij.
     
  8. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Nog even toevoeging dat ik weken voor liep elke keer.
     
  9. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    Bij de tweede liep mijn buik 3 weken voor op groei, zoontje zelf 2 weken. Tijdens een echo bleek ik enorm veel vruchtwater te hebben. Ik was toen ongeveer 28 weken zwanger. Daarna trok de groei en het vruchtwater weer wat bij. Bij 36 weken was alles weer normaal. Uiteindelijk een paar dagen over tijd via een spoedkeizersnee (hij paste niet :D)bevallen van een flinke jongen van meer dan 4300 gram. Met een grote placenta, ook nog.

    Ik denk dat het aan mijn zoontje zelf ligt, hij eet nog steeds de oren van mijn hoofd en is heerlijk druk en bewegelijk. In mijn buik pakte hij alle ruimte al die hij nodig had.

    Kortom, het is fijn en goed dat je goed in de gaten wordt gehouden. Maar maak je niet teveel zorgen, misschien is het gewoon een groot kind.
     
    Miesje25 vindt dit leuk.
  10. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    Overigens: de andere twee zwangerschappen had ik wat betreft gewicht hele gemiddelde kinderen.
     
    Miesje25 vindt dit leuk.
  11. Miesje25

    Miesje25 Bekend lid

    5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    @Bloeme ik ga daar inmiddels ook gewoon vanuit dat hij gewoon groot is en verder gezond. Vl en zusje, nichtje etc wogen allemaal 4500+.
    En ik ben er achter gekomen dat ik maar 2800 woog en ik werd geboren bij ongeveer 40 weken. Dus dl is gewoon echt mij met haar gewicht van 2570.
     
  12. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    Hier is het ook een familie-dingetje. Mijn moeder had vier kinderen boven de 4 kilo. Bij mijn man in de familie zijn de baby's gemiddeld of klein van gewicht.

    Zal wel vreemd voor je zijn als je zoontje na de geboorte meer dan 4 kg is, wat een verschil dan met je dochter:D
     
    Miesje25 vindt dit leuk.
  13. CLO

    CLO Lid

    20 mrt 2015
    58
    7
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat er iig een maaginhoud was. En dat er tot nu toe niets te zien is. Laten we gewoon hopen dat wij beiden een groot kind hebben met een combi van te veel vruchtwater
     
    Miesje25 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina