Ervaringen gezocht: vliezen breken en afwachten zonder infuus

Discussie in 'De bevalling' gestart door fairy2011, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hallo,

Ik ben op zoek naar ervaringen van meiden waarbij de vliezen gebroken werden door de vk/gyn en er toen nog geen infuus aangesloten werd.

Ik word volgende week ingeleid (verweekte bmm en 2 cm ontsluiting), maar de vk mag van de gyn de avond voor de inleiding de vliezen al breken. Mocht er niets gebeuren dan verschijn ik de volgende ochtend alsnog voor een infuus in het zkh.

Bij m'n eerste braken de vliezen spontaan en begon een uur later de weeen (bevalling in 7 uur).

Zijn er ervaringsdeskundigen? Het gaat dus om het opstarten van de bevalling en niet al met weeen breken van de vliezen. Kwamen jullie weeen spontaan op gang na het breken van de vliezen door de vk? Hoe verliep de bevalling verder?

2. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Goeiemorgen!

Ik heb daar heel kersverse ervaringen mee, ben maandag bevallen ;)

Ook ik had 2 cm en volledig verweekt, was 42 weken.

Ik werd ingeleid en op dezelfde ochtend vliezen gebroken, we hebben het 2 uur aangekeken. Kreeg vrijwel meteen weeen maar helaas werden ze niet sterker en consequenter. Wellicht als ik een hele nacht de tijd had gehad dat het anders was! Na 2 uur dus heel klein beetje infuus ( let erop dat ze t gedoseerd doen!!) en toen ging het super snel, ben van begin tot eind incl die 2 uur 'wachten' 6 uurtjes bezig geweest.

Dus als ik jou was zou ik t zeker nacht van tevoren doen, pakt je lijf t niet voldoende op dan op je gemakje infuus, en rustigaan!

Heel veel succes en genieten!!

3. Clauwtje87

25 mrt 2013
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ook ik ben ingeleid.
    Ze hebben bij mij ook mijn vliezen gebroken en bij mij begonnen de weeen gelijk.
    Ze waren gelijk heel heftig en kwamen om de halve tot hele minuut.
    Daarna pas een infuus gehad met weeenopwekkers en een ruggenprik.
    En 5 uur later lag mijn zoon op mijn buik.

Heel veel succes

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben 2 keer bevallen na het breken van de vliezen. Eerste keer met 38 weken omdat ik een te hoge bloeddruk had. Vliezen door vk (zkh) gebroken en had in 3 minuten vanuit het niets volop weeën en 4 uur later bevallen.

En tweede bevalling ivm overtijd lopen, vliezen om 8:00 uur gebroken, kreeg tegen 9:00 uur weeën, 11:00 uur 5 cm ontsluiting en iets over 12en bevallen!

Mij dus goed bevallen, het vliezen breken!

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Bedankt voor jullie reacties! Fijn om ervaringen te kunnen lezen.

6. Telletje

Telletje Lid

29 jan 2012
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik had 2 cm ontsluiting en was 41.3. Maar verder gebeurde er nog helemaal niets. De vk heeft toen thuis de vliezen bij mij gebroken. Dit in overleg met het ziekenhuis. Ik mocht het 3 uur aankijken. Als er niets zou gebeuren, moest ik naar het ziekenhuis.

Gelukkig kwamen er binnen 3 uur wat krampen. Vanaf dat moment was het een gewone thuisbevalling. Om 11 uur de vliezen gebroken, om 13 uur wat krampen, om 18 uur weeën en om 22.30 uur geboren.

Het was de vraag; of nog een keer strippen of gelijk vliezen breken. Ik ben erg blij dat ik voor de tweede optie ben gegaan.

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Telletje, klinkt als een goede afspraak. Fijn dat het zelf op gang kwam.

8. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hier ook ervaring.

Mijn tweede bevalling werd opgewekt door het thuis breken van de vliezen met 40+3 dit ivm een te grote baby.
    dit gebeurde met 2cm.
    Na tien minuten vroeg de vk of ik al iets voelde. Ik voelde wat zeuren in mijn rug. Toen ze even ging kijken of er al iets gebeurde werden haar ogen zo groot als schoteltjes en bleek ik al 5cm te hebben. 90 minuten na het breken van de vliezen was mijn zoon er inclusief de nageboorte. Gewoon thuis dus.

Mijn derde bevalling werd met 38+5 ook opgewekt door het thuis breken van de vliezen. Ik had toen al vier cm. (zonder weeën)
    Het eerste uur gebeurde er niks. De vk was ook eerst weer naar huis gegaan. We mochten het 24 uur thuis aan kijken. Toen zij weg was bedacht ik me opeens dat het zou helpen als ik mijn blaas zou legen. Ik de trap op naar de wc. Toen ik de trap weer afliep kreeg ik mijn eerste wee. 80 minuten daarna was de bevalling gedaan.

Ik kreeg wel een enorme storm weeën, maar moet eerlijk zeggen dat ik het prima te doen vond. Alleen de overgang van weeën naar persweeën is even gemeen. Ik zou graag nogmaals bevallen op die manier :)

Succes met de bevalling!!!

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Hier liep ik met 4-5 cm en zijn vliezen gebroken om 9 uur ongeveer en om 12 uur ben ik bevallen, rond half 10 a 10 uur hebben ze wel infuusje erbij gezet om weeën wat sterker te maken.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Bij 3 cm ontsluiting zijn bij mij de vliezen gebroken....om 13.30 en daarna begonnen de weeën. Helaas bij mij niet krachtig genoeg en heb ik een keizersnee gehad.
    (geen wee-opwekkers oid ivm eerdere keizersnee)

11. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bij mij heeft de verloskundige ook de vliezen gebroken thuis! Ik was toen 40+6 weken zwanger en had al 3 cm ontsluiting! Dit deed ze om 10.15 uur om 12.45 uur dacht ik, nou dit kon wel eens door gaan zetten en om 14.16 uur is onze zoon geboren! Echt een droombevalling :D

En bij mij was het ook de tweede bevalling, en meestal gaat de tweede wat vlotter!!

Succes als het zover is!

Liefs

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Kan het resultaat nu posten: gisteravond m'n vliezen door laten prikken door de vk. Binnen drie uur beviel ik van onze gezonde zoon :). De inleiding van vanochtend gaat dus niet meer door!

13. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Das super snel. Gefeliciteerd! Geniet ervan.

Deel Deze Pagina