Zwangerschapsdiabetes en dieet

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Linnel, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Helaas is bij mij zwangerschapsdiabetes vastgesteld en ben ik sinds een weekje 'op rantsoen'..
    Op zich gaat dat goed, alleen kan ik er niet goed achter komen of ik bv. rauwkost (sla, tomaat, komkommer, wortel etc) onbeperkt mag snoepen?
    In het dieet is verder opgenomen dat ik 75 gr. vlees/kip mag, terwijl daar volgens mij heel weinig koolhydraten inzitten. Dat vette producten ook zo veel mogelijk vermeden moeten worden, dat begrijp ik, maar mager vlees zonder koolhydraten, daar zou je dan toch wel wat meer van mogen??
    Weten jullie dat misschien?

2. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Rauwkost op zich is niet het probleem maar de dressing er over die bevat vaak de koolhydraten.

Kan idd ook niet plaatsen waarom je maar zo weinig mager vlees mag. Zover als ik weet zitten daar idd amper koolhydraten in.

groetjes jolanda

3. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Nu maak ik vaak salade bij het eten (sla, tomaat, komkommer, soms tonijn) zonder dressing. Als we nog wat over hebben, ben ik geneigd om dit 's avonds, naast de 'avondsnack mét koolhydraten, zoals een cracker of een bakje yoghurt, nog op te eten.. Dat is toch geen probleem??

4. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Nee hoor. Zeker als het alleen rauwkost is zonder dressing gewoon lekker eten. Al zou ik wel rustig aan doen met bijv. rode paprika, want daar zit best nog wat aan suikers in.

5. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, dat is wel heul weinig...

Ik heb morgen de OGTT omdat mijn kindje aan de grote kant is, dus wellicht wordt er bij mij ook zw.diabetes geconstateerd. Heb me al wat verdiept in het mogelijke dieet dat ik dan voorgeschoteld krijg, maar vooralsnog vind ik niet veel informatie anders dan het 'standaard' menu wat ook gepromoot wordt door het voedingscentrum..

Daarmee vergeleken is maar 75 gram vlees/vis/vervangers enz wel heel weinig! Daar moet volgens mij toch ook je broodbeleg van af? Dan hou je één hapje vlees over voor het avondeten? :$

Deel Deze Pagina