Baby groot, voornamelijk de buik wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BAS1759, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Bij mijn twintig weken echo ( 2 weken geleden ) kwam al naar voren dat de kleine ook een groot buikje heeft. Het werd door de echoscopiste afgedaan als een 'lekker bol buikje'... Dus ik maakte me eigenlijk geen zorgen.
    De gyn kwam er echter een paar dagen geleden toch op terug. Ik moet nu rond week 24 een uitgebreid suikeronderzoek. Zelf heb ik het idee dat ik geen suiker heb en dat het of een meetfout of ontwikkelingsstuip is, maar toch.... Ik zit me stiekem wel 'zorgen' te maken over het baren of krijgen van een groter kindje :).

Ik wacht het onderzoek maar af en hoop dat ik in ieder geval wat duidelijke schattingen kan krijgen over het geboortegewicht t.z.t.
    Ik hoop toch op een mooi gemiddelde baby ;).

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    mamatrix bevallen van een kindje met een groter buikje is echt geen ramp hoor, buikje veert mooi mee en voel je eigenlijk niet. T hoofdje is de grootste uitdaging maar daar zit over t algemeen niet zo veel spek.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Onze beeb wordt ook wat groot geschat, maar dan met name zijn hoofdje, de rest van zijn lichaampje licht wel aardig op schema.
    Ze denken gelukkig niet aan een waterhoofdje ofzo hoor!
    Heb zelf ooit eens begrepen dat ze vanaf 10 pond liever een ks gaan doen, dus misschien willen ze daarom eerder inleiden, zodat t niet alsnog een spoedkeizersnede bij de bevalling moet worden?
    Wij weten a.s. woensdag waarschijnlijk meer of t een normale bevalling gaat worden of een ks, maar dat komt meer omdat hij in stuit ligt ;) Woensdag krijg ik een versie...

4. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Dat klopt idd kwabbernoot, het hoofd gaat het in eerte intantie om.

5. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Oke succes Engeltje. Dat hadden mijn man en ik gister ook al bedacht dat het misschien is om te voorkomen dat je een keizersnede moet, want dat doen ze natuurlijk liever niet als het niet nodig is. Ik hoop voor je dat het draaien lukt en dat je gewoon kunt bevallen.

6. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    He kersje tuurlijk is het jullie kleine mannetje. Was niet beledigend bedoelt hoor. Maar met 38w zo groot is echt wel groot.
    En weet je wat het is ik ben 2540gram, 44cm (36,6)en 3590gram, 51cm(41) gewend. Dus dat zijn hele andere getallen.
    Kwabbernoot ik ben maar 1.60 en mijn buik zelf loopt ook voor net zoals de buik van de baby haha. Ben wel maar 6 kilo aangekomen dus bijna alles zit in de zwangerschap.

Toch wel grappig alle verschillen enzo he.

7. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Mijn zoontje werd met 32 weken ook 2600gram geschat, uiteindelijk geboren op 39.4 weken en woog 4315gram!!

8. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland

Zo had ik het ook niet opgepakt hoor, bedoelde alleen te zeggen dat andere mensen nog zo kunnen zeggen dat je kindje "groot" maar het is dan toch jouw kleine baby..
    Waar wij het voornamelijk aan merken is aan zijn kleding (zit nu in maat 62)

9. meissie1982

meissie1982 Actief lid

6 mrt 2012
    249
    0
    16
    Hier met 28 wkn meting gehad en liep onze meid in het geheel 2 weken voor. Met 30 weken weer een groeiecho gehad en liep het buikje heel erg voor, maar was de rest weer prima. Suikertest gehad. Niks aan de hand. Krijg nu morgen weer een groeiecho om te zien of het weer wat bijgetrokken is. Over de gevolgen of manier van bevallen hebben we het helemaal nog niet gehad. Ben benieuwd.

10. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    Hier ook een te grote bb. Alleen niet wat gewicht betrefd.daarmee zit ze gewoon gemiddeld. Maar ze is erg lang. Dus skinny en lang. Precies haar oudste broer. Die was ook extreem lang. Nu nog steeds. En die kwam met ks want kreeg hem er niet uit. Zat helemaal vast. Deze heeft ook al ruimtegebrek.zeer pijnlijk. Dus gaan ze deze ook eerder halen.
    Maak me er niet zo druk om. Zie wel hoe het loopt. Ze moet er toch uit. Hihi.

11. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Is toch we flink he of nie lisa.

Kersje nee dat is ook zo dat het gewoon jullie lekker ventje is. Ja ik heb nu ook maar 56 als kleinste maatje gekocht durf geen 50 te kopen als eerste pakje ng at het niet past, dan maar liever iets te groot.

Meissie ik ben enieuwd wat bij ou de meting morgen zegt.

Cook ik dacht dat lengte nooit zo veel uitmaakte. Wist niet dat het daardoor klem kon komen te zitten. Maar aan watvoor lengte móet ik dan denken? Wel weer interessant.

Xxx joyce

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier ook een kindje dat flink voorloopt qua buikje en bovenbeen. Heb alleen nooit gehoord over de p-lijn ofzo, maar ze loopt op de echo's steeds 2-3 weken voor. Wel nog binnen de curve, net aan.

Ik heb trouwens wel suiker, maar inleiden vanwege grootte doen ze hier niet. Heb het speciaal gevraagd. De gyn zei dat ik het eerst moest proberen en dat we wel gingen praten als het kindje echt 10 pond of meer is...

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza liep steeds verder voor met de echo's, maar omdat ze een verkeerde uitgerekende datum aanhielden, viel dat minder op.
    Bij de eerste echo kwamen we destijds uit op 2,5 week verschil met onze cyclusdatum, (8,5 week ipv de 11 die we dachten te zijn), dus we kregen een tweede termijnecho paar weken later, om beter te kunnen meten.
    Die tweede kwam op slechts 1,5 week verschil met onze cyclusdatum, maar de echoscopist vond dat omdat het maar een week scheelde met de vorige echo, de eerste echo aangehouden hoorde te worden. Tja... ;)

Gaandeweg de zwangerschap kwamen we steeds eerder uit qua echo's, met als toppunt dat we met 41 weken dus uitkwamen op onze cyclusdatum, die op dat moment al 2,5 week geleden was ;)
    Thirza werd met 41+5 geboren, was toen 53 cm en 4330 gram. Haar hoofdje was benedengemiddeld klein, waardoor we dus met echodata steeds korter uitkwamen met uitgerekende datum... Beentjes en buikje liepen dus wel steeds voor, met minimaal 3 weken verschil in datum met het hoofdje ook.

Deze keer lopen beentjes op gemiddelde, buikje 2 weken voor, koppie 2 weken achter. Net als bij Thirza ook weer een hele dikke navelstreng, (manlief kwam er bijna niet doorheen met doorknippen! :D), dus we verwachten weer een beetje hetzelfde als bij Thirza.
    Ook hier geen zwangerschapssuiker, die dikke navelstreng zorgt gewoon voor een zeer goede doorvoeding :)
    Thirza is hier inmiddels zeer gemiddeld. Heeft qua lengte en gewicht de eerste maanden respectievelijk op de +1 en de gemiddelde lijn gezeten, daarna zakte lengte naar gemiddelde lijn en gewicht naar de -1lijn. Van de week de laatste check op het CB gehad en nu voor het eerst met lengte en gewicht ietsje beneden de gemiddelde lijn.
    Dat past ook helemaal bij ons eigen postuur: beiden zeer gemiddeld :) Die navelstreng zorgt hier echt voor het bovengemiddelde gewicht :)

14. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit hier ook midden in de groeiecho's om mijn kleine uk in de gaten te houden. Met 27 weken liep het qua groei 2,5 week voor. Tijdens de laatste echo was het nog maar 1,5 week. Dus niet zoveel als sommigen van jullie.
    Een vriendin van mij heeft een maand geleden er eentje van 4,8 kilo gehad. Hij zat tijdens de bevalling vast met zijn schoudertje achter haar schaambeen, maar is allemaal goed gekomen.
    Toen ik mijn vk zei dat ik best wel angst had om ook zo'n grote baby te baren (mijn man was een 10 ponder!), heeft ze besloten om me te blijven vervolgen. Dus ik krijg nu elke 2 weken een groeiecho en wordt mijn suiker geprikt (wel superfijn dat mijn vk dat allemaal zelf kan en ik dus niet naar het zh hoef).
    Indien nodig zal ik ook eerder gestript worden om te kijken of de bevalling op die manier op gang gebracht kan worden...

Oh ja, mij is ook verteld dat als alleen het buikje voorloopt dat dat eigenlijk goed is. Zit de baring niet in de weg en heeft het extra reserves voor de eerste dagen...

15. raspberry

Even ter bemoediging: bij bevallingen van bovengemiddeld grote kids treden grappig genoeg gemiddeld genomen minder vaak complicaties op dan bij bevallingen van benedengemiddeld kleine baby's. Blijkbaar stelt je lijf zich toch goed in op zo'n groot kind.

Mijn bevalling van Thirza was zwaar, erg pijnlijk, maar ik heb het wel thuis gered. Wel uitgescheurd, maar niet heel enorm, en zeker niet als je bedenkt hoe groot Thirza was, (4330 gram en 53 cm).

16. raspberry

Kindjes boven de 8 pond moeten vaak bijgevoed worden, om te voorkomen dat hun bloedsuikerspiegel te ver zakt. Grote baby's zijn daar veel gevoeliger voor dan normale of kleine baby's.
    Dus die extra reserves gaan niet echt op...

17. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rozemarijke
    Dat is dan toch ook weer tegenstrijdige informatie he... Wordt er soms gek van!

18. raspberry

Ja, ik dacht ook altijd dat grote/zware kids handiger was en dat ze dan wel wat te lijden zouden hebben. Dat is wat iedereen denkt die dat zelf niet aan de hand gehad heeft.
    Maar niets is minder waar dus :)
    Hier kwam de BV door bloedverlies en slecht aanhappen niet zo super op gang en hebben we dus bij moeten voeden. Ben ik deze keer beter op voorbereid... ;)

19. meissie1982

meissie1982 Actief lid

6 mrt 2012
    249
    0
    16
    Ik ben inmiddels naar de gyn geweest. Kleine zit in zijn totaal op de bovenste lijn van de curve. Er zijn verder geen cijfers genoemd.

Wanneer ze erboven komt mag ik niet meer bevallen onder leiding van de verloskundige. Nu nog wel.

Maar nu heb ik een nieuwe groeiecho met week 36 en dan gaan ze kijken... als ze echt te groot is willen ze inleiden met week 39-40 :(
    Dan is de kans me nog iets te groot dat het vanzelf gaat... al heb ik dat natuurlijk liever, maar ik lees bij anderen toch dat een inleiding wel wat eerder gebeurd (te bedenken dat ik naast dat het kind groot is, nog max. 100 meter kan lopen vanwege BI).

Sowieso al voorweeen vanaf 19 weken en lichte aanwijzingen voor vroeggeboorte gehad dus tja... ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Morgen naar de verlos en het daar ook maar even doorspreken.

20. raspberry

Inleiden doen ze altijd zo laat mogelijk. Tuurlijk zijn er vrouwen die eerder ingeleid worden, maar de grootte van je kindje en BI zijn daar dan zelden redenen voor, dan spelen er meestal hele andere problemen.
    Zoals gezegd: een vrouwenlijf kan een groot kind meestal prima aan, dus maak je niet teveel zorgen!
    Hier is de ruim 8,5 pond die Thirza was en die deze dame ws ook wel weer gaat halen, totaal GEEN reden voor inleiden of medische indicatie what-so-ever.... verschilt allemaal nogal per regio en ziekenhuis!

Deel Deze Pagina