Hallo allemaal Mijn dochter van 5 maanden vindt het heerlijk om met ons onder de douche te gaan. Nu doen we dit altijd met zn tweeen.. de ene kleed aan de andere douched met haar. Maar dat doen we altijd savonds want dan is ml ook thuis natuurlijk. Vaak is dl dan te moe en is het allemaal snel snel... hoe kan ik dit alleen doen? We hebben een badkamer zonder kachel dus het is best koud. Ik kan haar dus niet even 'buiten de douche' neerzetten... Wie kan mij helpen? Gr baby001 * ik gebruik geen babybad meer omdat dochter erg lang is...zittend in het badje vind ik niks
Hier hetzelfde probleem! Wat ik nu doe is dat badinzetje in de buurt zetten, eventueel gebruiken. Als mijn zoontje klaar is met douchen zet ik hem lekker daar in, ingewikkeld in een fijne handdoek/hydrofiel. Dan droog ik mijzelf even af en dan kan ik zoontje meenemen naar zijn eigen kamer om hem daar verder af te drogen.
heb je een wippertje? Dan leg je daar een handdoek/badcape oid in.. Doouchen, daarna baby in de wipper met de handdoek eromheen geslagen en dan kan jij je snel afdrogen. Als je geen wipper hebt, je heb wel een douchematje in je badkamer liggen neem ik aan? daar heb ik mijn zoontje ook regelmatig opgelegd hoor, gewoon ingerold in een handdoek, mezelf snel afdrogen, ochtendjas aan en dan zoontje helemaal klaar maken
Onze badkamer grenst aan de slaapkamer van ons. Daar verwarming aan aankleedkussen etc neerzetten op t bed. Badcape over badmeubel,ik uitkleden zoon wassen op t aankleedkussen. Samen douchen badcape pakken van meubel zoon ingewikkeld oo aankleedkussen Mezelf snel afdrogen en speedaankleden evt mis vadjas handig. En meneer afdrogen.
Ik ga het zo proberen ben benieuwd hoe handig ik ga zijn De wipper met handdoeken staat al klaar iniedergeval
Toen mijn zoontje kleiner was hield ik hem na het douchen stevig tegen mij aan en wikkelde ik hem in een hydrofiel bij mij in mijn badjas ookal hebben we wek verwarming,moet is toch altijd fris voor die kleintjes, zo hield mijn lichaam hem warm en kon ik rustig met een andere hydrofiel zijn hoofdje afdrogen, beentjes en voetjes en dan pas op het waskussenhoes leggen zodat het ergste natte weg was en hij niet zo koud werd. Had altijd de hydrofiel over de verwarming liggen in de badkamer of slaapkamer, de kleertjes altijd op de verwarming zodat hij weer lekker snel warm werd. En legde altijd een kruik op het waskussenhoes zodat hij lekker warm kon liggen. Nu gaat hij vaak in bad omdat hij nu prima zelfstandig in bad kan zitten en dat gewoon lekkerder vind. Ik moet zeggen dat ik nooit rond bedtijd speciaal de verwarming aan zet voor het badderen hoor, als hij aan is dan is het lekker voor mijn zoon en anders is het ook prima. Hij krijgt nu altijd een badcape om, dan droog ik hem af in de badkamer die dan warmer is als buiten de badkamer en dan snel afdrogen, insmeren, hemdje aan en daarna pas de luier dat heb ik eigenlijk altijd erin gehouden sinds z'n geboorte (kindje verliest het meeste warmte aan het bovenlichaam) Ik ben om de week alleen ivm wisselende diensten van mijn man dus je wordt er ook wel handig mee, even je draai vinden. Wat je natuurlijk ook kan doen is een badjasje of badcape om een kruik wikkelen, als je dan met je kleintje uit de douche komt kan je hem in een warme doek wikkelen.
Voor dat doel heb ik expres een heerlijk warme fleece badjas gekocht. Die trek ik aan, zodat ik niet afkoel. Dan kindjelief afdrogen en aankleden en daarna voor mijzelf dit ritueel herhalen.
wat ik meestal doe is eerst zelf douchen, kleine ligt dan nog beneden in de box of boven in z'n ledikantje. ik droog mezelf af en doe een badjas aan. Dan haal ik de kleine man, kleed hem uit, zeep hem in en neem hem mee onder de douche. als we uitgedouched zijn gelijk r. afdrogen met voorverwarmde hydrofielen en in de wikkeldeken. doe vaak snel zelf mn badjas weer aan wanneer ik de warme hydrofielen op hem heb liggen. vervolgens R. aankleden of z'n slaapzak aan en daarna kleed ik mezelf weer wel aan. Heeft meneer het in ieder geval niet koud kunnen krijgen.
Ik leg het aankleedkussen in de douche (zonder hoes, haha). Daar leg ik de baby op, en dan douche ik hem.. Vindt ie heerlijk!