Scholier eet hondendrol voor weddenschap ASSEN - Een havo-scholier van het Dr. Nassau College in Assen heeft vrijdag een hondendrol opgegeten. Dat meldde dinsdag woordvoerder Koos Neuvel namens de school. De jongen, die volgens Neuvel gemakkelijk te beïnvloeden is, heeft zich door medescholieren laten opjutten en overhalen. Hem werd 100 euro aan wiet in het vooruitzicht gesteld. Andere scholieren hebben het weerzinwekkende voorval gefilmd met mobiele telefoons en deze beelden op internet gezet. Volgens de woordvoerder is het slachtoffer gezond. ,,Naar verwachting komt hij op 8 januari weer op school. Dit gebeurt in overleg met de familie.'' Of de jongen gepest wordt, wilde Neuvel niet zeggen. Wel geeft hij aan dat de havo-leerling moeite zou hebben met het bepalen van zijn grenzen. Er wordt over gedacht de jongen psychiatrische hulp te bieden. De scholieren die het betreft, zijn volgens Neuvel allemaal 16 en 17 jaar. Het afgelopen weekeinde hebben ze thuis een verslag moeten schrijven over hun rol bij het bizarre incident. ,,We overwegen nu of ze verder nog straf krijgen'', aldus Neuvel.
sjonge sjonge.. ik hoorde het zelfs op het nieuws! Die knul zal het nu niet makkelijker krijgen vrees ik!
hahaha....dat dit in de krant komt zeg ....(normaal is het niet oke maar hij heeft mooi wel gewonnen hahaha)
Wat verschrikkelijk dat er misbruik wordt gemaakt van zo'n jongen! Zo zie je maar weer wat groepsdruk met iemand kan doen. Bah!
kan je zien hoe erg ze kunnen zijn in groepsverband. je moet er toch niet aan denken dat je kind in zo`n groep verzeild raakt
Zat net te denken, hoe onzeker moet die jongen wel niet zijn als hij zich zo laat opjutten Heb het toch echt wel met hem te doen hoor... Dikke knuf daantje
Heb het filmpje vanmiddag deels gezien ... te vies voor woorden. Moest er vreselijk van kokhalzen. ale: De "jackass generatie" zullen we maar zeggen.
Heb het filmpje ook gezien bleeuh...vind het inderdaad ook zielig voor die gozer...komt op mij over als het sukkeltje van de klas dat alles doet om er bij te horen en waariedereen op die school over praat...het zou inderdaad je kind wezen.