Baby na drie kwartier/ uur weer wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vecorho, 25 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vecorho

Vecorho Lid

17 apr 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoon van 9 weken is na een uur/ drie kwartier weer wakker.
    Wat kan ik hier aan doen?
    Hij is al ingebakerd met een pacco piccolo.
    In de nacht maakt hij wel een lange ruk van vijf uur. Van 22:00 tot 3:00. Daarna wordt hij ook om het uur weer wakker.

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn dochter sliep rond die leeftijd alleen maar bij ons op de arm, zowel overdag als 's nachts. Tegenwoordig zijn haar slaapjes maximaal een half uurtje. Ik denk dat je er niks aan moet willen doen, na die 3 kwartier tot een uur wil hij blijkbaar weer gewoon bij jou zijn. En 's nachts is 5 uur al heel goed! Langer slapen komt vanzelf wel, hij is nog heel jong he.

3. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Dat heeft onze man ook gehad. Nachten vielen mee, maar de overdagslaapjes waren inderdaad 3 kwartier.
    Blijkbaar duurt de slaapcyclus van een baby 45 minuten. Daarna worden ze wakker en moeten dan zelf weer in slaap zien te komen.

Wat je zou kunnen doen is heel even wachten en er niet meteen naartoe gaan als je zoon wakker wordt. Soms vallen ze dan zelf weer in slaap. Als hij huilt kun je m even troosten, muziekje weer aanzetten. Wellicht helpt dat om weer in slaap te komen.

Hier hielp echter niks. Pas bij 9 maanden ging hij overdag beter slapen. Hij is nu 10 maanden en slaapt 2x 1,5 uur. Wat een genot, ik weet niet wat ik meemaak ;)

In de draagzak sliep hij overigens wel langer, alleen ben je dan zelf beperkter. Ik heb toen hij een maand oud was geïnvesteerd in een Marsupi en heb hier heel veel plezier van gehad.

Ik hoop dat jouw kleine man snel langer gaat slapen. Goed voor hem en ook fijn voor mama :)

4. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft ons meisje ook gehad.
    Hier hielp het dat ze in de kinderwagen bak ging slapen op d'r zij.
    Speen d'r af en toe in maar overdag slaapt ze nu ook meer uren achter elkaar.

Succes!

5. Vecorho

Vecorho Lid

17 apr 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat deden jullie als hij/zij toch niet weer in slaap viel?

6. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje heeft dat ook heel lang gehad, bezoek aan osteopohaat en er naast gaan liggen ( ligt in mijn bed) heeft er voor gezorgd dat de meeste slaapojes overdag nu (zonder dat ik er bij hief te gaan liggen) langer zijn geworden. S nachts komt hij helaas nog wel om de twee uur .:)

7. Lieveliefie

Lieveliefie Actief lid

10 jun 2013
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    De natuurlijke slaap cyclus van een baby is drie kwartier. Dan worden babies even wakker, sommigen slapen dan direct weer in anderen blijven wakker. Heel natuurlijk dus. Wat kan helpen is dragen in een draagdoek of ergonomische draagzak. In het boek lekker slapen zonder huilen van e pantley staan ook nuttige tips.

8. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dan haalde ik hem uit bed. Hoe frustrerend ook, hij sliep de eerste 9 maanden maar 45 minuten per slaapje. Kon er de klok op gelijk zetten. Ik kan er voor zorgen dat de omstandigheden goed zijn, maar kan hem niet dwingen om te slapen. Hij deed het er verder goed op en de nachten waren (in het begin) wel prima, dus hij pakte wel zijn rust.

Nu zijn de nachten al weer 5 maanden een drama. Hij is nu 10 maanden en sliep de eerste 5 maanden door, tot het moment dat zijn eerste tanden zich meldden. Het blijft altijd wat....maar over 16 jaar kunnen we vast wel weer een keer uitslapen ;)

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste lukte t om aan te leren weer verder te slapen.
    Jongste sliep een uur, was een uur wakker. Enz.
    Ze was dan ook echt wakker. Rond 7 mnd ging ze vanzelf langer slapen.

10. moeps84

moeps84 Lid

14 mrt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste sliep ook 2/2,5 uur achter elkaar. Mijn jongste, nu vier maanden, werd ook standaard na een klein uurtje wakker. Ondertussen van alles geprobeerd, er direct naar toe om te troosten en speen te geven, even 10 min wachten, dan troosten of beetje drinken geven en dan weer hopen dat ze ging slapen. Nu zijn we zover dat we het loslaten, probeer nog wel altijd of ze nog in slaap valt met een speentje of ff muziekje, maar lukt het niet, dan er maar uit en bij vermoeidheidssignalen dr weer in. Heel lastig, want ze is na een uurtje slaap nooit lekker uitgerust, maar idd, dwingen om te gaan slapen werkt niet..! Heel veel succes!

11. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Deed die van mij ook, en nog steeds eigenlijk.. Ik ben altijd al heel blij met een uur :)
    (m.a.w. het is normaal, kindje slaapt wel langer als kindje dat wil)

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Staan veel tips op! Ze moeten leren om na 45 min zelf weer in slaap te vallen.
    Gaat je kleine huilen?
    Zo nee dan lekker laten gaan en misschien lukt het dan weer.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Even aanleggen, even lekker tegen me aan, in de doek, en dan sliepen ze wel weer verder. 45 minuten is een normale slaapcyclus voor een baby.

14. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vooral veel knuffelen, lekker naar buiten. Nu na zes maanden heb ik nog steeds het idee dat ik met alles achterloop omdat ik nooit mn handen vrij heb, maar t wordt beter. Sinds zn laatste sprong slaapt hij een stuk meer en s nachts al een hele tijd 9 uur dus leg jezelf en je kind geen druk op. Go with the flow. En als niks van anderen aantrekken die blijkbaar superbaby's hebben. Die krijgen waarschijnlijk een rot pubertijd ;)

15. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Hier was dat ook het geval. Meestal maar een half uur zelfs. Het begint nu eindelijk soms wat langer te worden.
    Moeilijk is dat he! Helaas heb ik ook de gouden tip niet. Behalve dat je je niet te druk moet maken! Het komt goed!

16. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Een draagdoek werkt vaak wel fijn. Mijn zoon slaapt meestal ook maar 45 min in bed maar in een doek kan hij 2 à 3 rondes maken. Ik wissel dat nu af. Soms kort in bed, soms bijtanken in de doek.

Je kunt hem ook vaker voor een uur wegleggen. Wanneer hij wakker wordt, eruit halen. Wanneer hij moe wordt, weer in bed leggen. Je bent dan wel veel bezig maar dan komt hij wel aan zijn slaap.

17. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Een kennis had boek baby's in droomritme.

Daarin stond dat je beste rond 35/40 min naar je kindje kon gaan.
    Evt speen en knuffel teruggeven als die weg zijn.
    Aai over bol en buik en sssst zeggen, evt muziekje weer aan.

Dat hielp hier goed... Zo kon siem 2-3 cyclussen slapen.

18. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hier ook een mannetje dat bij voorkeur niet meer dan 40-45 minuten slaapt. Maar s nachts slaapt ie vrij goed. (Afgelopen 2 nachten uitgezonderd, hoop dat dat snel over is)
    Ik ben bij gaan houden hoeveel hij nu slaapt en kom op 14 a 15 uur per 24 uur uit. Zou graag zien dat het wat meer is en heb ook het boek baby in een droomritme, maar hij lijkt niet meer nodig te hebben. Ik moet echt wachten tot hij duidelijk een slaapsignaal geeft, wat soms pas na 2 uur wakker zijn is, leg ik hem te vroeg op bed dan is het huilen en krijsen.
    Huilen als hij naar bed gebracht wordt doet hij evenwel, maar als hij krijst dan weet ik dat hij echt niet wil (en gaat) slapen.
    En na 45 minuten verder laten slapen lukt een enkele keer, idd door er niet te vroeg naar toe te gaan of juist direct als hij wakker wordt even op m'n pink te laten sabbelen.
    In de draagdoek slaapt hij ook niet langer helaas.
    Maar ach hij is tevreden, slaapt s nachts goed en groeit goed, dat is het belangrijskte toch?

19. Ellebel13

Ellebel13 Actief lid

17 mei 2013
    120
    0
    0
    Hier deed mijn dochter dit ook. Je kon inderdaad de klok er op gelijk zetten.
    We hebben echt van alles geprobeerd, en op den duur hebben we het gewoon geaccepteerd.
    Geen drama's meer, wakker is wakker, dan maar een paar slaapjes meer per dag.

Nu zijn we een paar maand verder, en ze slaapt nu langer.
    Dus mijn advies is, laat het, probeer of hij nog gaat slapen, ga inderdaad eerder dan die 45 minuten even kijken en als hij niet meer wil slapen, dan uit bed.

Uiteindelijk komt het goed!

Deel Deze Pagina