haarspeltjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guusje27, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hi ladies,

MIjn dochtertje heeft eindelijk de haarlengte dat ik er een speltje in kan doen, het staat zoooo schattig!

Alleen staat er ook op de verpakking dat ze pas vanaf de leeftijd van 4 gebruikt mogen worden, omdat de kleintjes ze eruit kunnen trekken en er in kunnen stikken...

Doen jullie ze wel in?

Groetjes Guusje

2. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hoi

Hier een dochter met volle bos haar en ja hoor doe ook speltjes in, anders hangt het in haar oog.
    Zodra ze naar bed gaat doe ik het eruit, verder ben ik of iemand anders erbij dus kan ik het in de gaten houden. Gelukkig blijft ze er tot nu toe vanaf. En idd lief staat dat he

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier heeft Yara of een speldje of een haarbandje in. Helemaal niks komt bijna niet voor ook omdat het dan al voor dr oogjes gaat hangen.

Met een maand of 2 hebben we de speldjes al gebruikt.

Gewoon opletten of ze er aan zit (Yara helemaal nooit) en niet inlaten als je dr niet in het zicht hebt of als ze naar bed gaat.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ja, hier ook haarknipjes gebruikt hoor. Trok ze er op een gegeven moment steeds uit (binnen een minuut), en deed ze in d'r mond. Dus grotere gekocht (5-7cm), maar ook die trok ze er steeds uit. Dus over gegaan op elastiekjes, en een staartje midden op d'r hoofd zo ongeveer, maar na een paar weken trok ze die er ook steeds uit.

Afgelopen week dus maar ff met d'r naar de kapper geweest, en ze heeft nu een bob en een pony. Dus momenteel geen elastiekjes of knipjes nodig.

5. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Mijn dochter heeft al vanaf heel jong elke dag een speldje in.
    Ze heeft veel en vooral lang haar, en het hangt ook voor dr gezicht anders.

Ik let er wel goed op, maar ze heeft ze er tot nu toe nog nooit uitgehaald.

6. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    My goodness.... wat een prachtig mooi en lief en schattig meisje zeg!

On topic: dochter dr haar is nog niet lang genoeg en als dat straks wel zo is moet ik eerst ff moed verzamelen....

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik lees even mee, want bij onze dochter begint het ook te komen dat het haar langer wordt, en ik aan speldjes ga denken. Maar ik vind het wel een eng idee... uiteraard blijf ik vrijwel altijd bij haar.... maar toch niet altijd. Even naar de WC of snel de was ophangen (kindje in de box).. En als je autorijdt (kindje in autostoel) heb je er ook geen zicht op.

8. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn dochter werd met een dikke haardos geboren, en heeft vanaf 3 weken oud altijd speldjes in gehad, om het uit haar ogen te houden.

Ik let(te) er wel altijd heel goed op, maar ze heeft nooit een enorme drang gehad ze in haar mond te stoppen. Kan per kind verschillen natuurlijk. In bed gaan altijd alle speldjes en elastiekjes eruit.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik denk ook dat als je er vroeg mee begint ze er snel aan wennen en minder de neiging hebben het er uit te halen omdat ze het simpelweg niet echt merken ;)

@Dramaqueentje: hihi, dankjewel :)

10. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Hier ook gebruikt omdat ik het zo schattig vond, nu trekken ze ze eruit maar nu hebben ze een staartje

11. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Dit zijn ze nu met staartje

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa had een speldje in vanaf een maand of 9/10, was toen ook echt nodig. Voor die tijd niet gebruikt omdat ik het ook eng vond, heel af en toe wel een speldje in gedaan als ik constant bij haar was, maar dat kwam niet vaak voor want je bent toch ook met je huishouden bezig en ik ook met Eva. Iets voor haar verjaardag zijn we overgestapt op elastiekjes, want ze begon het speldje eruit te trekken. Wij gebruiken van die witte dunne elastiekjes, die kunnen ze echt niet zelf eruit trekken. Voordeel vind ik nu dat ze ermee kan slapen en ik niet de volgende dag haar haar helemaal opnieuw moet doen. Of het ziet er nog goed uit, soms wel wat warrig maar dan is het elastiekje eruit, even kammen en elastiekje weer erin.

13. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik vind het ook best 'eng' hoor! Thuis doe ik er bij haar wel altijd een speldje in en ze haalt het er wel eens uit maar doet het, tot nu toe, gelukkig nooit in haar mond.
    Tot nu toe knipte ik zelf haar pony maar dat wordt steeds lastiger omdat het steeds dikker wordt en ze niet meer zo stil blijft zitten als voorheen. Dus hij wordt steeds langer waardoor een speldje wel nodig is. Een vlechtje laat ze hier trouwens wel makkelijker zitten.

Toch durf ik bijvoorbeeld naar het kdv geen speldje in te doen. De leidster zei wel dat ze er goed op letten maar toch.... Durf het niet aan ;) Nu zijn ze daar ook wel met de meiden aan het tutten, dus nu en dan haal ik haar op met een staartje oid! Is zo'n speldje ook niet nodig haha.

@ Snoopy, waar koop je zulke elastiekjes? Ik kan alleen van die grotere vinden, dikkere.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die elastiekjes zijn van Zenner, hangen bij de andere elastiekjes, hebben ze wel de Kruidvat geloof ik. Ik heb ze een jaar geleden ofzo gekocht en gebruik die nu nog steeds. Je hebt ze ook in zwart en verschillende kleurtjes (roze, groen en geel in een zakje). Het lijken een soort beugelelastiekjes.

15. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hier is mijn mopje met haar 1e speltje in, haha, het staat zo lief, een echt meisje nu! :p

16. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Wat zie ik mooie foto's voorbij komen! :D
    Hier gebruik ik ook speldjes vanaf dat ze een maand of 7/8 is.
    Haar pony ging in haar oogjes hangen en dus heb ik een speldje gebruikt om het haar aan de kant te houden.
    Amy trekt het ook niet uit haar haar en ik doe het alleen in als ik bij haar ben (dus nooit in bed of zo).
    Het staat gewoon zo schattig vind ik...ook ff een fototje dus.
    Op foto 2 is ze net naar de kapper geweest: :D

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook al een hele tijd speldjes en staartjes....
    Inmiddels kan ze ook al 1 staartje achter!!
    Doe altijd de elastiekjes en speldjes uit als ze naar bed gaat..
    Naar het kdv en thuis heeft ze altijd een speldje en/ of staartje, anders krijgt ze van die plakharen omdat ze steeds voor haar ogen,neus en mond hangen!
    De eerste foto is bij ongeveer 7 maanden en de andere is van een week of 2 geleden...

18. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier worden standaard de speltjes en de elastiekjes uit het haar geplukt, ondanks dat ik het al een hele periode aan het proberen ben. Jammer, want ik vind het zo leuk staan.
    Ze deed de speldjes niet in de mond gelukkig.
    Als het zover is laat ik ook maar een bob knippen.....

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Maar een elastiekje is toch heel slecht voor het haar? Dan breekt het toch op een gegeven moment erg af!

zachte kleine haarbandjes.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Van elastiekjes gaat het haar niet kapot, hier tenminste niet. Die zachte elastiekjes trekken ze zo eruit, heb het een paar weken gebruikt maar vond het te eng.

Deel Deze Pagina