Ik heb hier vaker gepost over onze dochter van 18 maanden. Op dit moment zijn we bezig met antibioticakuur nr 10, vanwege een oorontsteking... Met 14 maanden heeft ze buisjes gekregen maar dit heeft voor de ontstekingen niets geholpen. De KNO-arts zegt dat de amandelen er niet uit hoeven want daar ziet hij geen echte aanleiding toe. De eerste kinderarts die we zagen, gaf aan: tja, orenkind, ze groeit er wel over heen. Daar ging ik niet mee akkoord en we lopen inmiddels bij een andere kinderarts die eigenlijk hetzelfde zegt: orenkind, dit soort kinderen bestaan, en uiteindelijk groeien ze er allemaal overheen, in de tussentijd antibiotica geven. Meer kun je niet doen. Wel heeft hij bloed laten prikken waaruit kwam dat ze laag in de afweerstoffen zat. Omdat ze toen net een ontsteking had gehad, wilde hij het op een ander moment nog eens testen dus a.s. woensdag gaan we nog een keer laten prikken. In de tussentijd hebben we hand-voet-mond-ziekte gehad, die vrijwel naadloos overliep in de waterpokken, waarna we eigenlijk meteen een ander virus erover heen hebben gekregen, waarvan ze al sinds zaterdag aan het spugen is. Ik word er zo moedeloos van...Ze pikt echt alles op. Ik weet dat zoveel antibiotica niet goed is voor haar weerstand maar wat moet je anders? Ze kan toch niet met die ontstekingen rond blijven lopen? We zijn al bij de homeopaat geweest; dat heeft niets geholpen. Ik geef haar wel probiotica om de darmflora enigszins op peil te houden want die lijdt natuurlijk behoorlijk onder al die antibiotica. Heeft iemand ervaring met dit soort 'zwakke' kindjes? Onze oudste dochter is echt zo anders, die is nooit ziek. Ik weet niet zo goed wat ik nog kan doen. Toch terug naar de KNO om aan te dringen op het verwijderen van de amandelen? Andere middeltjes geven? Of is het toch uitzitten geblazen? Wordt het ooit beter?
Man heeft vernauwde buis van eustachias, net als zn broers. Die moest er echt overheen groeien en dat duurde tot zn 10e jaar. Elke lichte verkoudheid was t raak, schoonmoeder heeft wat afgetobt. Probeer met neusspoelingen die buis vrij te houden als je merkt dat er een verband zit met verkoudheid. Gewoon fysologisch zoutoplossing in een tankje bij de apotheek halen en een zooi pipetjes/kleine spuitjes, vraag desgewenst de assistente om t je te leren want het vergt wel wat handigheid. Er bestaan ook kant en klaar versies die je bij o.a. de apotheek kan halen maar daar loop je echt op leeg als ik mn dochter als graadmeter gebruik. Neussprays werken hier vele male slechter dan die vervelende neusspoelingen.
Ervaring ja, mijn zoontje was ook zo. Er is helaas niet veel aan te doen, de buis van Eustachius moet gewoon groeien zodat alles minder gevoelig is.... Zitten de buisjes nog wel goed? In principe zou je dan alleen nog last mogen hebben van loopoor, niet meer van echte ontstekingen. Nu ja, loopoor kan ook ontsteking geven, dat hadden wij ook. Sinds enkele maanden lijkt mijn zoontje er eindelijk vanaf. Hij is nu 2,5 jaar oud. Ofwel was het inderdaad de leeftijd, ofwel heeft toch een middeltje geholpen. Was op advies van de NKO: broncho vaxxom. Is een soort vaccin tegen luchtweginfecties. De NKO gaf zelf aan dat het soms lijkt te helpen, en soms niet. Misschien helpt het jou ook?