Is dit mogelijk? Op 2 kamers een babyfoon en beneden en ook zolder een ontvanger?

Discussion in 'De babyuitzet' started by me1989, Sep 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Wij verwachten ons tweede kindje en gaan nu zelf op zolder slapen. Wat ik straks dus eigenlijk het liefste wil is in de babykamer een babyfoon en in de kamer van mijn zoontje 1. En die twee babyfoons wil ik dan zowel beneden als op zolder kunnen ontvangen. Kan zoiets?

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Er zijn heel wat beeldbabyfoons waarbij je een tweede camera op dezelfde parent unit kan aansluiten. Bedoel je zoiets?

3. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Beeld hoeft niet, geluid is genoeg.

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Geen idee of dat ook kan.

5. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Ik had gewoon 2 babyfoons.
    Overdag stonden de ontvangers beneden in de huiskamer, snachts stonden ze op de oplader op mn nachtkastje.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben 4 camera's aangesloten op 1 ouderunit. Volgens mij red elke babyfoon het qua bereik wel in huis.

7. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

Feb 17, 2015
    1,925
    514
    113
    Female
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (Belgiƫ)
    Wij hebben een babyfoon van Alecto. 1 draagbare ontvanger met de mogelijkheid om 8 zenders op aan te sluiten.
    Is nu al heel handig met 2 kids, als binnenkort de 3e er is zeker. Heb geen zin om met 3 ontvangers rond te lopen! :eek:
    Is een analoge babyfoon dus soms wat 'gekrakel' op de babyfoon maar deze gaat wel tot 3km ver t.o.v. digitale babyfoons die heel zuiver geluid geven maar wij al last hebben om gewoon signaal in de woonkamer te krijgen.

8. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Camera's hoeven we echt niet, vind dat zelfs storend, want dan kijk ik naar niks anders meer.

We willen een ouderunit op zolder en 1 beneden en daar dan de 2 babyfoons van onze twee kinderen op aangesloten. Als zoiets kan is een link of merknaam met typenummer zeer welkom.

De ouderunit elke avond mee naar zolder nemen is natuurlijk ook een optie, maar als dat niet hoeft liever niet..

9. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

Jan 15, 2014
    2,771
    1,363
    113
    Ik heb een babyfoon van Alexto (DBX-62 en DBX-63). Dan heb je 2 kinder-units (voor elke slaapkamer eentje) en 1 ouderunit die beide kan ontvangen. Wij nemen hem 's avonds gewoon mee naar boven omdat hij draadloos is. Alleen als hij opgeladen moet worden moet je er even aan denken de stekker mee te nemen.

Je kunt ook 2x de DBX-62 kopen. Dan heb je dus 2x de kinder-unit en 2x de ouder-unit. Ik weet alleen niet zeker of je de beide ouder-units op beide kinder-units kan aansluiten, maar misschien kan je dat wel navragen in een winkel/webstore. Succes!

10. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,910
    113
    Female
    Met 2 ouder units ken ik ze niet.
    Misschien is een babyfoon app een idee? Moet je wel 's avonds je telefoon mee naar bed.
    Of gewoon een babyfoon op de gang zetten of alleen op de babykamer. Ik weet niet hoe oud je oudste is? Maar onze oudste hoor je of zonder babyfoon ook wel of via de babyfoon op de babykamer (als hij bijv. op de gang aan het spelen is ipv slapen).

11. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Ik heb nog nooit een babyfoon met 2 ouderunits gezien...

Je kan heel vaak meerdere kinderunits aansluiten, maar dan is er steeds maar 1 ouderunit.

Ik vrees dat je er dan toch 2 zult moeten kopen.

Share This Page