Langzaam ben ik wat aan het kijken voor wat babyspullen. Eerste kindje en jemig.. het duizelt me Je hebt kinderwagens die met een maxi cosi ( zoals ik het dan noem dus zo'n baby vervoers kuip ? ) kan, en als zit wagen, een lig wiegje wat erin kan.. en ook voor als de baby groter is nog steeds past.. ongetwijfeld veel verkeerde benamingen, maar een alles in een wagen zeg maar. Maar nu is er ook maxi cosi auto stoel? is maxi cosi nu een merk naam en daarbinnen verschillende onderdelen, of is een maxi cosi nu specifiek dat draagkuipje? HELP.. wie kan me maxi cosi wijs maken zodat het eigenlijk compleet is,.. een kinderwagen met alle varianten.. en die dan ook tijdens vervoer gebruikt kan. alvast mijn dank.. en excuses voor mijn onkunde in deze
Maxicosi is een merknaam. In de volksmond wordt die meestal gebruikt voor een groep 0-autostoel, zo'n kuip waar je een baby mee vervoert in de auto. Maar je hebt ook andere autostoelen van dat merk. Verder heb je een wandelwagen nodig (nu ja, niks moet natuurlijk). Je kan dat all-in kopen: een onderstel, een reiswieg (voor een pasgeboren baby), een buggy-inzet (zitten ze meer rechtop, als ze ouder zin) en een adapter zodat de autostoel er ook op kan.
Een maxi cosi is een autostoeltje, meestal kun je met adapters die bij de kinderwagen worden geleverd hem erop bevestigen. Is erg makkelijk als je met de auto boodschappen doet en niet al te lang weg moet. Anders moet je die kinderwagenbak ook weer meeslepen Maxi cosi is trouwens wel een merknaam. Succes met het uitzoeken, er zijn zoveel soorten
Wij hebben eigenlijk alles nieuw gekocht maar als je goed zoekt kan je ze vast ook tweedehands vinden. Ik zou je van te voren wel even verdiepen in wat er te koop is en wat je graag wil en mooi vind. Er is nogal wat te koop namelijk
Mijn schoonzus had nog een vreselijke lelijke kinderwagen/buggy van 6/7 jaar oud en voor ik voorzichtig nee kon zeggen had mijn man hem al meegenomen :x:x:x Gelukkig kon ik zonder haar te beledigen hem weer terugbrengen omdat ik toch echt een wagen wilde hebben waar een maxi cosi op kon Van een collega heb ik een keurige zwarte mutsy transporter met maxi cosi (van een vreemde zou ik het niet doen) en voetenzak voor het buggygedeelte voor 150 euro overgenomen. Ieder zijn ding maar ik ga niet 1000 euro uitgeven aan iets wat je maar relatief kort gebruikt. En ik hou ook niet zo van wandelen. Maar als je graag een mooie wil hebben dan moet je niks op mij doen hoor!
Je hebt kinderwagens waar groep 0 autostoelen bij geleverd worden. Dit is niet altijd een maxi cosi. Kan ook van het eigen merk zijn. Als je voor een kinderwagen gaat zonder bijgeleverde groep 0 autostoel. Moet je kijken welke autostoel er op de adapters kunnen. Het kan namelijk zijn dat bepaalde types/merken autostoel niet op de adapters kunnen. Dit kun je in de winkel vragen of op internet opzoeken. Dit zou ik wel uitzoeken voor je 1 van de twee koopt. Veel plezier met het kopen van alle spulletjes. En geniet van je zwangerschap.
jaaa inderdaad. lastig hoor. vooral omdat gericht zoeken niet zo eenvoudig is omdat ik niet precies zoektermen weet. Google vind alles.. maar alleen als je ook weet hoe te zoeken en waarop
inderdaad.. en het is leuk nieuw.. maar moet wel betaalbaar zijn.. het is al snel duur heb ik gezien....
Wij hebben alles nieuw gekocht. Maar een kinderwagen kun je prima tweedehands kopen. Een autostoel (maxicosi) zou ik zelf nooit tweedehands kopen, omdat ik zeker wil weten dat hij nog nooit gevallen is.
Waarom ga je niet een keertje naar een grote babywinkel zoals de babypark of babydump? Dan kan je zelf in de winkel beoordelen wat je fijn vindt aan een kinderwagen en vanuit daar kijken welke autostoel je erbij kan kopen. Je kan ook als je veiligheid het allerbelangrijkst vindt op internet (bijvoorbeeld op de website van de consumentenbond) zoeken naar de meest veilige autostoel en daarna in de winkel bekijken welke kinderwagen daarbij past. Je hebt ook weer autostoelen die geschikt zijn voor meerdere leeftijden en die kunnen vaak niet op een kinderwagen. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de Maxi Cosi Pebble op de Maxi Cosi FamilyFix base. Dan heb je de base altijd in de auto zitten en klik je de autostoel er makkelijk op en af. Geen gedoe met gordels en als je het verkeerd doet gaan er allemaal lampjes en piepjes af. Niet te missen Met adapters kunnen we de autostoel bevestigen op de Mutsy Igo kinderwagen. Ik heb de kinderwagen gekregen en de autostoel nieuw gekocht, maar ik vind dat je een kinderwagen ook best tweedehands kan kopen als je het budget er niet voor (over) hebt. Autostoel zou ik niet zo snel doen. Dingen om over na te denken bij een kinderwagen: - of je van plan bent (of hoopt) snel aan een tweede kindje te beginnen. Als je bijvoorbeeld binnen 1,5 - 2 jaar nog een kindje krijgt kan het handig zijn als je een kinderwagen koopt waarop nog een reiswieg te monteren is. - of je (of je partner / vaste oppas) lang of juist aan de kleine kant is i.v.m. de verstelbaarheid of vaste hoogte van de duwstang en de hoogte van de reiswieg. Bugaboo staat er om bekend een vrij lage reiswieg te hebben bijvoorbeeld. - of je in de stad woont of dat je juist in de bossen de hond uit gaat laten i.v.m. het type wielen. - of je met de kinderwagen boodschappen gaat doen en of het mandje dan voor jou voldoende is. Soms zijn er ook mogelijkheden voor boodschappennetjes aan de duwstang, maar in zijn algemeenheid mag daar niet veel in vanwege het risico op omvallen van de kinderwagen. Heel veel dingen waar je over na kan denken, maar je kan ook gewoon de mooiste kiezen natuurlijk
Ga eens naar een goede winkel en laat je informeren. Bedenk je wat belangrijk is, woon je in de stad of platteland? Moet je veel lopen met je hond bijvoorbeeld? Heb je een grote of kleine auto? En wat vind je mooi? Kinderwagen kan best tweedehands maar een auto stoel zou ik wel nieuw kopen, die moet gewoon veilig zijn en tweedehands weet je nooit wat ermee gebeurd is. Wij zijn bij babydump geweest en daar prima geholpen. Ik had via internet al wat uitgezocht maar toch was het fijn het advies te krijgen van iemand die precies weet wat belangrijk is.
Misschien helpt deze site wel, ik vond het erg handig: https://www.dreambaby.be/e/nl/db/wandelwagen-kiezen Op diezelfde site staan ook andere wijzers voor het aanschaffen van babyspullen.