baby hapt/drinkt niet meer goed

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by xxxxx1974, Apr 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,553
    0
    0
    Dag Ilse/Linda,
    Een paar dagen geleden had ik een vraag gepost omdat mijn zoontje van 10 dagen 5 uur tussen de voedingen liet. Nu had ik toch een slecht gevoel hierover en heb hem laten wegen. Sinds vrijdag is hij 300 gram afgevallen (van 4770 naar 4420). Hij drinkt heel slecht, hij hapt niet goed vaccuum en sabbelt aan de tepel. Hij zoekt wel continu maar eenmaal aan de tepel laat ie hem weer glippen. De huisarts kon niets vinden en denkt dat bv niet gaat lukken, wilde me aan de Nutrilon helpen. Dat vind ik vreemd want de eerste week ging het super. Nu ben ik afgekolfde melk aan het bijvoeden omdat ie licht uitgedroogd was. Hoe vaak en hoe veel kan ik dit het beste doen? Wat kan ik doen zodat ie weer goed gaat pakken met drinken? Hij huilt nu veel en slaapt slecht omdat ie wil drinken maar als ik aanbiedt pakt ie dus niet. Naar mijn idee is hij nu ook erg moe van het proberen. Ik hoop dat jullie advies hebben want ik begin me zorgen te maken en het is behoorlijk frustrerend voor ons beiden.....
    groet Ellen

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Wat je m.i moet doen is zorgen dat de baby voldoende voeding krijgt: afgekolfde melk of kunstvoeding. Daarnaast kun je dan je borsten kolven en zien hoe het staat met je productie.
    Waar het aan ligt dat je baby niet meer goed hapt kun je het beste samen met een lactatiekundige in kaart brengen. Zij kan samen met jou kijken wat er nou precies aan de hand is.
    Het is echt niet zo dat alles al verloren is, dus meteen volledig over op de kunstvoeding lijkt me wat kort door de bocht. Maar wel moet nu het eerste belang zijn dat je zoon voldoende binnen krijgt en gaat groeien. Ook al is dat met een fles.

Succes
    Linda

Share This Page