Ik heb het idee dat mijn dochter te zuinig hapt. Toen ze geboren werd was het onderlipje nauwelijks zichtbaar, ze zoog op haar eigen onderlip. Met het voeden leek het goed te gaan en de kraamzorg zei dat het lipje toch wel naar buiten gekruld was. Dat was ook zo maar nu heeft zij een klein mondje en ik een grote borst. Ze heeft eigenlijk niet zoveel tepelhof in haar mond en mijn tepels zijn pijnlijk na het voeden. Ze is nu bijna 4 weken oud. Ik wil eventueel een lactatiedeskundige raadplegen maar die zijn echt LOEI duur zeg! Misschien iemand alvast tips vóórdat ik woensdag naar het consultatiebureau ga...
Is haar tongriempje wel lang genoeg? Onze knul heeft een veel te korte tongriem, hapt wel goed maar krijgt ontzettende kloven. Maandag gaan ze deze inknippen. Volgens onze kraamv happen ze vaak niet goed met een te korte tongriem.
Ik zou denk ik toch een lactatiekundige inschakelen als de pijn aan blijft houden. Vaak worden ze vergoed door de verzekering (even nakijken of dit het geval bij jou is). Ik vind het vanaf achter een scherm heel moeilijk te beoordelen. Het kan zijn dat je tepels gewoon nog moeten wennen, maar vaak is het dat als de pijn aanhoudt na de eerste momenten van aanleggen toch iets aan de hand.