doorslapen, borstvoeding vs. kunstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by reinespa, Mar 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. reinespa

reinespa Actief lid

Sep 5, 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi.

Mijn dochtertje krijgt volledig borstvoeding, maar slaapt zelden door. Rond de drie maanden heeft ze het een periode gedaan, maar nu eigenlijk nooit meer. Als ze voor het slapen gaan drinkt, drinkt ze altijd veel korter dan overdag. Gisteren deed ik eens een testje met na de borstvoeding nog 120 ml kunstvoeding te geven. Dat dronk ze allemaal op, èn ze sliep de hele nacht door, Ik moest haar vanmorgen zelfs wakker maken.
    Ik had al vaker gemerkt dat het lijkt of in de loop van de dag mijn productie aanzienlijk minder wordt. Als ik overdag op mijn werk kolf, is de opbrengst aan het begin van de dag beter dan als ik het 's middags nog een keer doe. Vaker kolven lijkt niet te helpen.
    Thuis krijgt ze borstvoeding op verzoek.

Kortom, 's avonds is mijn productie waarschijnlijk dus helemaal ellende waardoor mijn dochtertje tussen 3 en 4 altijd wakker wordt en flinke honger heeft. Wat kan ik hier aan doen?

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Het is normaal dat je 's avonds minder melk hebt, dan in de ochtend.

Heb je al geprobeerd om ipv KV nog wat moedermelk na te geven na de laatste borstvoeding? Misschien wilt ze meer melk en hoeft het niet KV te zijn.

Productie verhogen doe je inderdaad door vaker te gaan kolven.
    Je kan ook een paar avonden 1 of 2 uur elke 15 minuten, 5 minuten kolven.
    Je kan dezelfde flesje gebruiken deze 2 uur. Je hoeft niet elke keer schoon te maken en nieuwe flesje te pakken.

Groetjes Saskia

Share This Page