Hoi hoi, Mijn zoontje van 2 1/2 week is verkouden en klinkt als een klein varkentje. Nu vind ik dat heel zielig, lijkt mij niet lekker drinken aan de fles, met een dichte neus! Ik heb al wel otrivin baby gekocht, maar vind her zo zielig dit in het kleine neusje te spuiten. Wat doen jullie als de baby verkouden is?
je kunt inderdaad LUUF Baby smeren. Bij zo'n kleintje zou ik dat niet direct op de huid doen, maar bijv. op zijn rompetje ter hoogte van zijn borst. Otrivin baby is echt niet zielig, dat is gewoon zoutoplossing, zitten geen rare dingen in. Als je de spuit zielig vindt, kun je ook druppeltjes halen, en deze dan in de neus druppelen als de baby op haar rug ligt. Dat is minder heftig voor de kleine.
Hier ook otrivin baby gebruikt en gebruiken we nog steeds! Ik vind het niet zielig, het helpt hem beter te ademen.
Ik heb het op het cb gevraagd en je mag echt wel neusspray gebruiken speciaal voor je baby. Ook adviseerde zij een ui naast het bed te leggen. Mijn baby heeft ook last van snot, zo zielig.
Hier ook een verkouden kereltje. Ik gebruik 's avonds Luuf en er ligt een ui bij zijn bedje. Verder zuig ik zijn neusje uit met Otrivin aspirator-neusjesreiniger (hij ligt hier naast me, ik noem hem de neusjesuitzuiger ) Werkt heel goed, ik zuig een heleboel snot weg, baby kan weer lekker ademen. Gebruik zelf liever geen neusdruppels oid maar als bovenstaand niet werkt heb ik wel zoutoplossing in huis.
Zag het hierboven al staan, maar wij gebruikten otrivin neusspray voor baby's en een neuspeertje. Dat samen werkt erg goed!
Een ui schillen en door het midden onder het bedje gelegd. En een neusspray voor baby's (etos eigen merk). En 'luuf": een smeerseltje om op de borst en rug te smeren (soort vapo-rub voor baby's). En regelmatig voor de fles even met de neuspeer de neus wat leger halen En dan een neusspray!
Werkt bv ook ja? edit: ik lees het nu op internet ja. Hmm dat zie ik meer zitten dan neusdruppels. Ga ik zo eens proberen (hij ligt nu lekker te slapen)
beter als zoutoplossing zelfs.. kindje van een vriendin van mij was al 2 maanden verkouden en zij maar sprayen met zoutoplossing totdat de huisarts zei, gewoon bv in de neus druppelen! En meteen was de neus open!
Nou, dan ga ik de neusspray toch maar eens proberen! Heb voor de zekerheid nog wel de luuf in huis gehaald, en een neuspeertje! Beetje domme vraag, maar dat neuspeertje...... moet ik deze eerst inknijpen en dan in zijn neus loslaten??? Er zit helemaal geen gebruiksaanwijzing bij!!!
Die zou ik alleen in noodgevallen gebruiken! Die digen zijn wel heel zielig, en doet hartstikke veel pijn bij babys. Je moet hem inderdaad inknijpen en in het neusje doen. Dan blaast die bal zich op en zuigt zo de neus leeg.
Nou bij mijn dochter deed het geen pijn. En we hebben het vaak gebruikt. Als je het goed en voorzichtig doet is er niets aan de hand. Ze vond het zelfs prettig. En het snot/slijm was weg.
Pijn? dat is apart.... ik zou zeggen dat dat de meest pijnloze manier is en dat dat het beste is voor een baby, omdat je er niks in spuit! Hoezo doet dat pijn dan??
Ik gebruik het neuspeertje ook van tijd tot tijd, mijn kindje lijkt het alleen maar prettig te vinden nu (in het begin was het wat raar voor haar). Nu pakt ze zelfs het peertje en doet ze het zelf met een snuifend geluid erbij en begint dan te grinniken echt grappig. Daarna neusspray voor baby's. Heb vanavond voor het eerst wat Luuf op haar borstkastje gesmeerd. Ook heb ik van de week twee doosjes plakband onder de twee poten van haar ledikant geplaatst (bij het hoofdeinde). Het bed is nu iets hellend (2 cm), waardoor de zwaartekracht misschien wat werk doet? Had gelezen dat dit ook helpt bij kindjes die veel hoesten. Proberen waard...
inderdaad het hoofdeinde hoger zetten (boeken onder de poten doen of zo) dat hielp hier goed icm. snotzuiger, luuf en een stinkende ui. mijn persoonlijke ervaring is dat ik het knetterbenauwd krijg in een te warme kamer. en door traplopen krijg je een drukverschil waardoor de neus ook opengaat is mijn ervaring. Veel sterkte!
Een ui in bed werkt echt magisch hier, zorgt ervoor dat hij door kan slapen. En inderdaad Luuf (op slaapzakje) plus otrivin baby (extra care) neusspray. Dat laatste alleen als het echt nodig is, probeer het zoveel mogelijk te beperken.
Bedankt voor de tips allemaal! Heb gister wat luuf op zijn borstje gesmeerd... kreeg daarna de fles, maar spuugde deze er met een grote boog weer uit! Hoop niet dat hij misselijk werd van de geur van Luuf!! Die ui moet ik nog proberen, maar hij slaapt nog in een wiegje naast mijn bed...... ben bang dat ik dan ook in de uien-stank lig, hahaha!
Ik snij altijd een ui in stukken, dus in ringen en zet dit naast het bed van mijn zoon, werkt heel goed! Als baby al en nu als peuter nog steeds. Een ui houdt de neus "open" en slapen ze beter door. en zoutoplossing helpt ook goed.