kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamav2boefies, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik heb op dit moment kraamzorg standaard 49uren zorg
    Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om minder uren
    Is er iemand die weet of dit mogelijk is?

Alvast bedankt

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Volgens mij wel.. Op de eerste dag dat je kraamzorg krijgt bespreek je hoe je de uren gaat verdelen.. Dat kunnen tgv de bevalling en complicaties oid meeruren worden maar net zo goed minder als jij je goed voelt/manterzorg hebt o.i.d.
    Gewoon even overleggen of even bellen naar je kraambureau.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bij mij werd dat besproken bij de intake. Ik kon kiezen tussen 3, 4 of 6 uur op een dag. 6 uur per dag (volgens mij is dat inderdaad 48 uur in totaal) was een normale indicatie. Bij complicaties of een KS kun je evt. meer uren krijgen geloof ik, maar minder kan altijd. 3 uur was minimaal (alleen zorgdingen en geen huishouden).

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik krijg ook 49 uur en mocht zelf beslissen hoeveel uur ik per dag wilde: 3, 5 of 8 uur. Ik vind 5 uur voldoende omdat ik niet de hele dag iemand in mijn huis wil hebben. Bij onze kraamzorg is alles bespreekbaar....

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik heb in het begin vrijwel direct aangegeven, dat ik graag het minimale aantal uren wil, maar de intake mw. heeft in de eerste instantie wel de volledige uren genoteerd.

Ze gaf aan, mocht ik een zware bevalling hebben en herstel periode niet zomaar meer uren kan aanvragen, mocht ik het minimale hebben.
    Nu heb ik het maximale aantal uren, dus ik kan uiteindelijk altijd nog aangeven dat ik minder wil, indien ik me redelijk voel na de bevalling.

Zodra ik thuis kom van het ziekenhuis, dan kan ik met de kraamzorg overleggen of ik het aantal uur nog wil aanpassen, dan moet ik even contact met het hoofdkantoor opnemen.

6. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Minder kan altijd!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht dat 8x3 meestal het minimum was. Dat kan alleen korter als je bijv een aantal dagen in het ziekenhuis lag. Dus die 24 uur heb je altijd, dat is dan voornamelijk moeder&kind zorg.

8. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik heb bij mn zoontje 3 uur per dag gehad, was meer dan genoeg!
    (was niet zo'n leuk mens)

nou heb ik dus al een kindje rondlopen dus wil straks wel de volledige, ga wel vragen om een leuke (via via gehoord) ;)

krijg het ook volledig vergoed dus lijkt me ideaal..

9. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Maar die uren kan je ten alle tijden veranderen als je al gebruik maakt van kraamzorg?
    Ik heb nu namelijk kraamzorg maar ben er gewoon achter gekomen dat ik het niet nodig vind om al die uren te gebruiken
    Ik ga s'middags op bed en volgens mij zit mijn kraamverzorgster dan gewoon beneden
    Ook moeten we binnenkort met ons kindje naar het ziekenhuis vanwege een afwijking en dan hebben wij de hele dag de kraamverzorgster in huis
    Dit zit me ook niet echt lekker

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    HIer was het een beetje wisselend, mede omdat de KV nog twee dagen in een ander gezin (laatste dagen) Dus eerste dag is ze maar 2 of 3 uurtjes geweest (ik was pas rond half 1 thuis uit ZH)
    Dag 2 is ze alleen smorgens vier uurtjes geweest. Daarna 2 dagen volledig en toen nog 2-3 dagen minder uren... ik had wel de 49 uur zorg min 1 ziekenhuisdag.

Maar je mag inderdaad gewoon aangeven dat je vanaf nu minder uren nodig hebt.

Je geeft aan dat je het idee hebt dat ze maar wat zit te zitten tijdens jouw dutje... maar weet je dat zeker? Onze KV deed in die tijd juist de badkamer/toilet schoonmaken, was draaien, ophangen etc En anders zette wel alvast het eten klaar (aardappelen schillen, groente klaarmaken) zodat we het alleen maar hoefden te koken.

Deel Deze Pagina