Hoi moeders! Ik wil jullie alert maken op een virus wat heerst (nee geen mex. griep) maar een virus wat op de lichtwegen slaat. Mijn zoontje is sinds woensdag benauwd, al 2 weken verkouden en sinds een week dat hij slijm ophoest. Gister is hij opgenomen in het ziekenhuis en vanavond mocht hij gelukkig weer mee. Hij is nog steeds benauwd en de situatie is niet verbeterd maar ook niet verslechterd. Hij heeft een batterij aan medicijnen mee gekregen. Ze willen hem daar niet houden omdat er van alles heerst en ze hem niet ziek willen maken in het ziekenhuis. Haha klinkt gek maar snap wat ze bedoelen. Naast Thomas lag een jongetje dat al een longontsteking had (ook virus). Thomas heeft trouwens verder geen koorts ofzo Moeders wees er dus alert op en hoe je kindje in de gaten.
Wat vervelend voor jullie zoontje! Hier heeft mijn zoontje al vanaf de zomer last van benauwdheid, wat het nou is weten we niet. We zitten op en af aan de Ventolin. We zijn er in iedergeval achter dat het met verkoudheid te maken heeft. Als hij koorts heeft, wordt ook zijn benauwdheid erger. Heel veel sterkte ermee!!
Wij hebben ook ventolin en nog een rode variant meegekregen. Het is trouwens niet RS. Het lijkt er erg op maar de test hierop was negatief. De dag dat ik met Thomas naar de HA ging waren er na mij nog 4 kindjes met dezelfde symptomen.
Ja ik weet het....Roos is 2 weken geleden begonnen,maar zo ontzettend verkouden echt niet normaal zo vol dat ze zit,en ook hoesten...ze had ook een oorontsteking,kuurtje gehad,deze was maandag afgelopen en sinds dinsdag had ze weer koorts tot aan gister ( dinsdag zaten we gelijk weer bij de huisarts ) maar hij wilde weer geen kuur geven en even aankijken....maar ik heb nog nooit iemand zo verkouden gezien,van de week was ze ook slijm aan het spugen,zo zielig en s'nachts zo slecht slapen en onze oudste dochter begint ook weer....zucht....maar idd houd ze goed in de gaten!
Hier was het eerst de jongste oorontsteking & bronchitis. Een paar dagen later begon de oudste ook en die is eigenlijk nooit ziek!
klopt rotvirus! dochter komt er gelukkig momenteel nog goed aan langs. maar mama is al meer dan een week ziek. had wel verwacht volgende week weer aan het werk te kunnen maar ik zie het somber in
Ben gister ook met mijn zoon naar de huisarts gegaan, ook een virusinfectie of beginnende longontsteking. Hij is al heel lang verkouden en begon nu erbij te piepen/kraken. Hij hoest ook superveel Beterschap voor alle zieke kindjes
zal het ook goed in de gaten houden. Mijn zoontje is ook al meer als 2 weken verkouden met veel slijm. Maar huisarts zei: zolang hij geen koorts had en goed dronk was het nog prima!!. dus dat houdt ik maar in de gaten. Verder speelt hij nog en is heel alert, maar ik let wel op. Vooral bij die kleintje, als ik het niet vertrouw ga ik gewoon naar de huisarts. Ons ukkie had ook 3 dagen diarree maar dat is helemaal over. Alleen nog kei verkouden, hij drinkt zijn flesjes ook niet leeg maar krijgt van mij gewoon wat vaker dus krijgt toch wel de hoeveelheid binnen die hij moet hebben... Het is wat die winter, al die fijne virussen. Normaal maak ik me er niet druk om. Maar sinds dat ik moeder ben jeeeeeeeeeeeeeee, wist niet dat ik dat in me had hihi groetjes rensje
Dan heeft mijn meisje het ook. Zij hoest ook veel en heeft het benauwder maar geen koorts te bekennen. Ik hou het in de gaten maar zolang ze nog goed drinkt dan ga ik nog niet naar de dokter. Je zult zien dat we de 1e kerstdag bij de huisartsenpost zitten en dan heb ik spijt dat ik niet eerder ben geweest. Vervelend. Ik wens jullie veel beterschap met de kleintjes....
meiden is het geen RS virus??? dat heerst namelijk altijd als de R weer in de maand komt en de symptomen die jullie beschrijven lijken daar wel heel erg op
Mijn zoontje is verkouden en krijg vorige week koorts. Van de ha antibiotica meegekregen en een puffer omdat hij het ook erg benauwd had. De kuur is nu voorbij en de koorts was al snel weg, maar verkouden blijft hij wel. Vanmiddag zelfs in een hoestbui moeten overgeven met slijm uit zijn neus en mond. Heel zielig! Ik ben gelijk naar Kruidvat gereden en heb hoestsiroop en neusspray gehaald want het is echt zielig. Hij drinkt verder zijn flessen leeg en lacht de hele dag dus niets aan de hand. Als hij koorts krijgt, bel ik de ha weer. Iedereen sterkte met de verkouden kindjes!