Baby heeft honger?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Dancinglady, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Onze dochter is nu 5 weken.
    Ze kreeg eerst gekolfde borstvoeding, maar dat heb ik geleidelijk aan vervangen door flesvoeding. Omdat je borstvoeding op verzoek geeft en ik een folder heb van het cb waarin staat dat dat bij flesvoeding ook kan gaf ik haar steeds een flesje als ze erom vroeg.
    Alleen werd ze steeds maar even tevreden en na 1,5 of 2 uur kwam ze weer.
    Ik had het idee, dit gaat niet goed, dus ben ik afgelopen donderdag naar het cb gegaan. Die vonden dat ik strikte tijden aan moest gaan houden met voeden, steeds minimaal 3 uur ertussen. Wat ik deed zou slecht zijn voor haar darmen en nieren werd me verteld en wat voelde ik me een slechte moeder...
    Dus ik zat elke keer na 2 uur een uur met een krijsende baby te wachten tot ze weer voeding mocht. Het leek even te helpen, maar daarna weer steeds een uur krijsen en gisteren bijna heel de avond. Ze loopt dan vaak blauw aan van het krijsen (huilen is het al lang niet meer)
    Gisteravond werd het weer zo extreem dat we naar de huisartsenpost zijn gegaan. Met onze dochter is verder niks aan de hand, ze is gezond. De dokter zei dat om de 2 uur voeden met flesvoeding geen probleem is (ze drinkt dan kleinere beetjes) voor haar darmen en nieren. Al vond ik dat ook geen succes, want dan heb je zelf helemaal geen rust.
    Ze begon ook te krijsen bij de dokter en die zei dat het er niet uit ziet als krampjes en dat denken wij zelf ook. Ik denk meestal dat ze gewoon honger heeft, maar eerlijk gezegd weet ik het nu ook niet meer.
    Hij zei dat het een oplossing zou kunnen zijn om zwaardere voeding te geven. Dus dat gaan we maar proberen. Denken jullie dat dit zal helpen?
    Heeft er iemand iets soortgelijks meegemaakt of hebben jullie nog tips voor mij?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hadden hier een hongerlapje en zijn dus met 8 weken overgestapt (na de BV) op Nutrilon Forte en een strak schema gaan aanhouden. Voor ons was het voordeel van een strak schema dat je goed kan zien of het eten is of iets anders. GIng hier prima! Je kan een beetje kijken naar de hoeveelheden op de verschillende eetmomenten. Ons schema was met ongeveer 5 weken (toen nog wel BV):

8:00
    11:00
    14:00
    17:00
    20:00
    22:30
    4:00

7 voedingen dus (waarvan één 's nachts) Elke drie uur.. Soms kwam hij iets eerder en dan rekten we maximaal een kwartiertje. Werkte prima en mannetje is nu nog steeds een goeie eter en makkelijk met de tijden

Deel Deze Pagina