Ik voel me zo verschrikkelijk dom Ik kwam opeens tot de ontdekking dat babytjes geen honing mogen en ik heb mijn zoontje 3 dagen geleden een boterham met honing gegeven en hij heeft het met veel smaak opgegeten Heb de symptomen opgezocht van infantiel botulisme. Sloomheid,obstipatie, voedselweigering, overvloedige speekselafscheiding en op hoge toon huilen van de babyHier heeft hij geen last van gelukkig, maar nu vraag ik me af hoe snel die symptomen zichtbaar worden. Kan iemand daarop antwoorden? Ik maak me echt zorgen, ook al heeft hij geen symptomen Hopelijk heeft er iemand geruststellend info voor een bezorgde, domme mama
Ik kwam dit tegen op het internet: Als een baby honing heeft gekregen, is het goed te letten op de symptomen van infantiel botulisme. De kans dat de baby ziek wordt, is zeer klein. De ziekte heeft altijd een aantal dagen nodig voor het kritisch wordt. In die dagen zijn er al wel verschijnselen zoals verstopping die dagenlang aanhoudt, sufheid, niet kunnen zuigen en daardoor slecht drinken. Raadpleeg in dat geval de dokter. Ik snap dat je geschrokken bent. De gevolgen kunnen heel heftig zijn. Maar vergeet niet dat slechts een heeeeel klein percentage baby's ziek wordt na het eten van honing. En als je alert bent en je merkt dat je baby symptomen krijgt, kan het bij tijdig ingrijpen heel goed behandeld worden. Hou je kindje extra in de gaten, en morgen gewoon jam of smeerkaas. Als je baby gewoon zichzelf is, hoef je je geen zorgen te maken.
Vroeger gaven de mensen altijd honing (op de tut bijvoorbeeld) aan de baby's... de kans is zeer klein dat het kwaad kan. Ik wist het zelfs niet!
Baby mogelijk verlamd door honing - Buitenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [buitenland]
Daar zal ts vast gerustgesteld mee zijn....... Nijnka, de kans dat er een bacterie in zat is heel erg klein. Als je kindje geen van bovengenoemde symptomen heeft, dan zal het allemaal wel goed zijn hoor.
idd die kans is echt zo gigi mini klein dat je je geen zorgen moet gaan maken... pas als je kleintje 1 van deze dingen gaat vertonen (die je zelf noemt) gaan opletten. Maar er is een kleine kans dat de bacterie in de honing zat en dan nog een kleine kans dat je kleintje er daadwerkelijk ziek van word.
Ik heb een knijpflesje honing ( van de Lidl).. Daar staat t gewoon op, t niet geschikt is voor kinderen onder 1 jaar... Ach... ik denk dat iedereen wel eens iets heeft gehad/ aan een kindje heeft gegeven waarvan je later denkt "oeps"... Ik vermoed dat er in de meeste gevallen niks gebeurd is..
Bedankt voor (bijna ) alle geruststellende berichten. 't Is ondertussen al een goeie week geleden en nog geen symptomen dus ik maak me geen zorgen meer