kom in de knoei met voedingsschema! hoe aanpassen?

Discussie in 'Voeding' gestart door muis26, 6 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

haai haai

Sam is nu bijna 6 maanden, en een echte vreetzak. Hij is nu bijna 10 kilo :$ (hij is overigens niet zo zwaar omdat ie zoveel krijgt, maar ik moest meer geven omdat ie zo snel groeide :))

ik geef nu 4 flessen van 240

7 uur fles
    10 uur fruithap
    12 uur fles
    4 uur fles

ergens tussen 5 en 6 groente

en om 7 uur de laatste fles

maar met die avondhap kom ik dus in de knoei. heb al geprobeerd die niet meer te geven, maar sam heeft gewoon echt honger soms, en hij eet m ook helemaal op, hij smult er gigantisch van, dus ik denk dat ie er echt heel erg aan toe is...

maarrr nu, als ik dat potje heb gegeven, heeft hij om 7 uur niet zoveel honger, dus drinkt hij zn fles niet leeg....... en wordt ie smorgens vroeger wakker. later de fles geven is geen optie, want hij wordt rond 7 a half 8 gewoon zo moe dat ie echt naar bed moet.

moet ik nu één fles laten vallen al? dus over gaan op 3 flessen? en zoja welke? en hoe?

heeft iemand tips, ik moet pas over 2 weken naar het consultatie bureau, maar loop elke avond te rotzooien ermee, word er gek van!

hoop dat iemand goed advies heeft :D

alvast bedankt!

liefs Muis

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Misschien kun je de fles van 16 uur ietsje kleiner maken zodat hij "ruimte" overhoudt voor avondeten EN laatste fles?
    met 6 maanden zijn wij trouwens naar 3 flessen overgegaan maar weet niet of dat ook lukt bij jou ivm honger?

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

haai! bedankt voor je snelle antwoord :)

ja ik zat er ook aan te denken om de fles van 4 uur te laten vervallen, en dan potje te geven.. maar is dat niet te vroeg voor een warm potje? ik denk dat hij het qua honger wel red, want hij drinkt nu om 4 uur en 7 uur zn fles niet helemaal leeg....

maar ik hoor altijd dat mensen rond 5 a 6 uur een potje geven... dus ik weet niet goed wat ''normaal' is :)

4. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    #4 Rodi, 6 nov 2009
    Laatst bewerkt: 6 nov 2009
    Hier hetzelfde! Mijn zoontje krijgt de groentehap nu tussen half vier en vier zodat hij de fles 's avonds lekker leegdrinkt en dat werkt hier super!
    Tuurlijk is het gezelliger als hij zijn warme hap met ons zou mee eten, maar dan is hij 's ochtens zo vroeg en ik vind het ook belangrijk dat hij voldoende vocht binnenkrijgt. Sapjes krijg ik er nog niet echt in namelijk.
    Je zou het eens kunnen proberen, misschien werkt het voor jou ook goed op deze manier.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Avondeten vind ik belangrijk dat ie dat met ons mee eet, dus om 18 uur. Vaak kachelt ie om 19 uur al in. De avondfles drinkt hij daarom niet altijd leeg, maar vol=vol en hij wordt er daardoor niet echt eerder wakker door. (Was ik wel altijd heel bang voor! Maar blijkt dus niet zo te zijn!)

6. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hier ook zo'n hongerlapje (en ja, ook erg zwaar). Wij hebben het zo opgelost: 's morgens gewoon een goeie fles pap, zodat ze het uithoudt tot een uur of 11. Dan een boterhammetje (maar dat zal die van jou nog niet mogen, misschien een ligaatje / soepstengel??) en om 12.00 uur de volgende fles.

Halverwege de middag geef ik fruit en om een uur of 17.30 de groente. Hier gaat die avondfles er dan prima in... maar blijft natuurlijk kijken wat bij je kindje past!

7. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Om 22 /23u een flesje geven?? Hebben wij bij Iris best lang nog gedaan; had ze nodig en sliep ze heerlijk op.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In het begin werd er hier vaak ook om 4 uur /half 5 gegeten. Nadat we over gegaan waren op voeding 2 werd dat vanzelf weer anders.
    Ik zou zelf denk ik groente om 4 uur geven en dan een klein flesje erachteraan als je kindje dat nog lust. En dan daarna om 7 uur half 8 de laatste fles.

Mogelijk worden de flessen straks sowieso wel kleiner als je naar voeding 2 overgaat...

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

haai haai!

Om 22 uur nog een fles geven is onmogelijk... sam ligt dan in diepe coma en wil alleen nog maar slapen :) hij slaapt nu ook tot uur of 7 als hij zn 19 uur fles goed leeg drinkt.... misschien dat ik inderdaad eens die hap smiddags ga geven, en die fles laten vervallen... ga ik zondag eens proberen (morgen moeten we werken en wil het de moeder van mn vriend niet aandoen om dat te gaan proberen hihi)

@revolucia.... dat gaat dus wel? een fruithap en daarna een groentehap? tis niet zo dat ze dan doorhebben dat ze een fles missen?

nouja ik ga het proberen! heb hem net om 4 uur gewoon minder gegeven, maar nu ligt ie nog steeds te pitten...dus wordt weer lastig met dat potje! als ie nou gewoon es niet zo moe was savonds kon ik om 8 uur de fles geven maar dat trekt ie echt niet, dan zit ik van 7 tot 8 met een jengelende baby

gossie, wat is het toch moeilijk he , (op)voeden haha :D

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

oja, hoe doe je dat eigelijk , overstappen op voeding 2 (domme vraag misschien maargoed)

moet dat als ie exact 6 maanden is? of kan dat al iets eerder? en stap je zo ineens over van de ene op andere? of meng je het en bouw je het af?

11. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

nee hoor je hoeft niet persee als hij 6 maanden is op voeding 2 te gaan.Maar ik zou zeker die fles van 16 uur weglaten en gewoon om 17.00 uur zijn groente geven.

Mijn schema zag er zo uit met 6 maanden.

07.00 fles pap
    10.00 fruit
    12.00 fles
    17.00 groente
    19.00 fles

En met 6.5 maand zo.
    07.00 uur pap van de lepel
    10.00 fruit
    12.00 brood
    17.00 groente
    19.00 fles

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn zo ineens overgestapt toen het pak leeg was en dat ging goed gelukkig.
    En oja, om zo'n jengeluurtje te overbruggen en even te rekken voor het eten, deden wij haar vaak in bad, dat scheelde altijd weer een half uurtje ;)

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    en om 12 uur brood geven? Wij geven onze dochter ook al allang brood en dan kan je weer uurtje rekken met de tweede fles en dus kan je om 4 uur laten vervallen en dan om 5 uur warm eten geven dus dan krijg je dit:

ik geef nu 4 flessen van 240

7 uur PAPfles of bordje 240 cc
    10 uur fruithapje
    12 uur brood (1 boterham) met een beetje lauwe thee
    13 uur fles 240 cc
    17 uur warm eten (groente)
    19 uur laatste fles 240 cc

en ja als je moet "rekken" werkt effe wandelen, badderen, op de arm lopen wel even voor minimaal 30 minuten...

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je kunt uit je huidige schema je 16.00 uur fles laten vallen. Ip daarvan om 15.00 iets anders als melk te drinken geven (bijvoorbeeld wat water, thee of sterk verdunde diksap) en langzaamaan beginnen met een klein knabbeltje. Dan om 17.00 uur warme hap, zo zit je toch een beetje rond een normale etenstijd. En dan om 19.00 uur je laatste fles..

Deel Deze Pagina