baby heeft onregelmatige hartslag!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door djezelf, 29 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    We moesten daarnet bij de vk een 36 weken echo maken om te kijken of de kleine al goed lag.
    Er was iets mis gegaan met de afspraken dus de vk kon allen de gewone controlle doen ( zij kan geen echo's maken). Bij het luisteren van het hartje bleek hij het niet helemaal te doen zoals hethoort.
    Af en toe sloeg hij een slag over, tenminste zo klonk het.
    Ik ben me echt kapot geschrokken. Je verwacht gewoon dat alles weer oke is, net zoals bij alle andere afspraken.
    Nu moet ik om 2 uur naar het ziekenhuis en dan gaan ze een hartfilmpje maken.
    Pffff ik zit hier heel hard mijn best te doen om me groot te houden en mezelf maar gerust te stellen, maar heb het er wel benauwd van!
    Gelukkig heeft mijn vriend vrij vandaag dus die gaat wel mee...

(moest het ff kwijt hoor!)

Debby

2. Niet meer actief

Jeetje dat is vervelend zeg. Ik weet verder ook niet wat ik moet zeggen. Maar iniedergeval succes. En denk er niet meteen het ergste van he.

3. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Vishesh had dat ook je kon dat ook duidelijk zien op de CTg (hartfilmpje) het schoot de ene keer naar 120 en dan weer naar 178 paar keer ging zelfs het alarm af. Artsen zeiden tegen mij dat dat niet erg was, terwijl ik me elke keer doodschrok.. Misschien was die kleine voordat ze gingen luisteren aan het spelen vandaar dat het wat onregelmatiger was?

Ik ben natuurlijk geen arts maar dat is wat men tegen mij zei..

Succes strakjes

4. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Schrikken zeg!
    Ik heb vorige week een CTG gehad in het kader van een draaipoging en toen verzekerden ze mij dat een onregelmatige hartslag juist hoort. Hij vloog van 120 (in rust) naar 170 (bij een harde buik of een beweging).
    Maar de CTG zal je vast wel geruststellen. En anders ben je bijna zover dat het kindje kan komen toch?

Sterkte!

Suusje

5. Female

Female Niet meer actief

heel veel sterkte! ik hou het topic in de gaten! liefs female

6. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ja dat heeft mijn ukkie ook, gaat van 170 hartslagen opeens naar 80 en weer naar 120.
    Toch was alles goed bij me kleintje.

7. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Nou ben weer thuis.
    Idd was er niets om ons zorgen om te maken. De hartslag sloeg een paar keer over toen we dus bij de vk waren. In het ziekenhuis aan de CTg gebeurde dit maar 2 keer. Volgens de gynacoloog was er niets om ongerust over te zijn. Hij ging nog ff met een echo het hartje goed bekijken en ook daar zag alles er goed uit.
    Het schijnt dat babies dit wel vaker hebben.
    Hij zei dat net als bij volwassenen hun hartje ook wel eens een slag overslaat, alleen is het bij ongeboren kinderen niet erg.
    Na de geboorte zal dit over zijn ofzo.
    Ben erg gerustgesteld nu. en helemaal gesloopt! :D , al die spanning vreet wel energie zeg!
    Bedankt voor jullie medeleven! (blijf het zeggen maar ik vind het echt fijn dit forum!)

8. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakte.
    de schrik zit er dan goed in.
    Ik kan je geruststellen....
    Heb zelf altijd dat mijn hart een slag overslaat, al vanaf de geboorte maar zie, ben al 38 jaar en mankeer verder niks aan mijn hart.

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb de afgelopen 12 dagen elke dag minimaal 1 ctg gehad en de kleine hoord een variabele hartslag te hebben dat heeft te maken dat de kleine slaapjes doet van 20 minuten en dan even actief moet zijn (hoef je niet altijd te voelen)

Deel Deze Pagina