Baby heeft t koud in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ukkie1, 24 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Tuurlijk is warme handen fijner maar bij sommige babies, en mensen, moet je ze dan wel zo warm kleden dat het gevaarlijk wordt. Dat blote handen kouder worden dan een torso onder pyama en slaapzak is natuurlijk niet gek. Fijn dat jouw kinderen onder een deken kunnen slapen maar die van mij beweegt alle kanten op, ook regelmatig met zn hoofd ineens de andere kant op, bij "voeteneinde" dus of de deken blijft niet op de goeie plek of hij ligt eronder/op. Zinloos en gevaarlijk dus. Fascinerend dat zelfs de handjes op dezelfde plek blijven, wist niet dat babies, of wie dan ook zo rustig kon slapen

2. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik heb zelf 1 puckababy en koop 1 (per maat) goedkopere voor als de puckababy in de was zit. Je kan wel 2/2.5jr ermee doen en in elk seizoen ook nog eens, dus vandaar dat ik t geld wel waard vind. Maar dat is natuurlijk ieder zn eigen overweging :)

Edit: als de puckababy droog is van de was doe ik ze daar direct weer in dus liggen ze maar 1 of hooguit 2 dagen in die goedkopere.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.300
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne rolde met 3 maanden om. Tot die tijd ging een dekentje nog wel. Tot ik dr een keer half onder vond met gezicht bij voeteneind. Die bleef toen echt niet meer rustig liggen. Sindsdien altijd slaapzak tot half jaar geleden.

4. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Heb hier ook een koukleumpje gehad. Nu valt het wel weer mee, maar voorheen moest ik echt goed zoeken naar een voldoende warme slaapzak. De hema/prenatal standaard slaapzakken werkten hier niet voldoende. Wij hebben goede ervaringen met een duitse slaapzak van het merk Alvi. Toen ze daaruit was overgestapt naar puckababy(we wilden wel een nieuwe Alvi, maar konden hem hier toen niet vinden) en daarmee alsnog wel eens een deken nodig gehad. Maar die werkte al beter dan de standaard zakken.

5. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Tip: hou marktplaats in de gaten en reageer snel want ze zijn zo weg. Heb hier een tweede voor 25 euro op marktplaats gekocht.

6. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Heb je een aerosleepmatje in bed liggen? Hierdoor kreeg mijn dochter het koud in bed.
    Ik ben ook een grote fan van puckababy. Ze zijn heel duur ja, maar ik zweer erbij.

7. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    @julia80 V. woelde ook altijd in bed. Die lag na een paar weken al overdwars in bed, een deken was levensgevaarlijk. Zelfs met kort opmaken...

Ontopic; een goede warme slaapzak en daar onder eventueel romper en pyjama proberen? Was hier altijd voldoende maar ik denk dat je ook even moet proberen wat werkt. Je hebt ook flanellen pyjama’s, misschien is dat nog iets?

8. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Ik deed bij mijn koukleumpjes gewoon twee slaapzakken over elkaar aan. Bijvoorbeeld een dunnere zonder mouwen onder een dikke met mouwen. Meerdere laagjes werken beter dan één dikke. Uiteindelijk kocht ik ook een dure Ergopouch. Heel duur maar zeker het geld waard. Die hield mijn zoontje heerlijk warm.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  9. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ongeveer zelfde leeftijd dus veel herkenning! Hij heeft echt moeite met de koude temperaturen.
    Ik ga maar een schapenvacht aanschaffen voor hem!

Ukkie1 en Vero0504 vinden dit leuk.
  10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Is dat veilig als ze gaan rollen?

Deel Deze Pagina