inleiden met ballon

Discussion in 'De bevalling' started by Angelie, Mar 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Hallo allemaal,

momenteel lig ik in het ziekenhuis omdat mijn baby een behoorlijke groeiachterstand heeft en omdat gebleken is dat ik antistoffen aanmaak.

Het is zo goed als zeker dat ik deze week wordt ingeleid. De gyn had het vanochtend over inleiden met een ballon.

Wie heeft hier ervaring mee?

2. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    geen idee wat dat inhoud meid maar ik zou gewoon even info bij jy gyn opvragen zodat je voorbereid (zover dat kan) bent... Ik hoop dat alles goed gaat met je kindje! heel veel succes!

3. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Dank je wel Imd!

nou, het technische verhaal weet ik wel. Er wordt een soort katheter in de baarmoedermond ingebracht en opgeblazen.

ik ben eigenlijk benieuwd naar meiden die dat ook hebben meegemaakt.

4. Nijnka

Nijnka Actief lid

Jul 14, 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Jep , ik heb het meegemaakt..

Ben 3 weken geleden bevallen van ons zoontje, na inleiding met een balonnetje, omdat er zwangerschapsvergifiting was vastgesteld.

Het principe is idd dat er een balonnetje wordt ingebracht. Ken je die balonnetjes die clowns opblazen en dan figuurtjes mee vouwen..? Wel, zoiets was het dus, een lang stukje (niet opgeblazen) en dan op het uiteinde een klein balonnetje van 3cm diameter. Dat werd dus eerst ingebracht, dan werd het balonnetje opgeblazen. Elk half uur kwam de verpleegster aan het balonnetje trekken, zodanig dat de baarmoedermond verder open zou komen en uiteindelijk zou er dan 3cm ontsluiting gecreeërd worden. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het inbrengen van da balonnetje geen pretje was, en dat het duurde van 10u tot 16u eer ik 3 cm ontsluiting had (maar dit hangt toch ook weer van persoon tot persoon af!). Het goede nieuws was wel dat het niet echt pijn deed, die periode tot ik 3cm had bedoel ik.

De bedoeling was dan ook dat na die 3cm er spontaan weeën kwamen en gelukkig na een half uurtje (rond half5 dus) begonnen die ook stilletjes aan. Daarna hebben ze het water gebroken en is het echt begonnen!

Dus mijn ervaring ermee : balonnetje inbrengen pijnlijk (maar ik zal er bij zeggen dat ik een gewoon vaginaal onderzoek ook verschrikkelijk pijnlijk vind, daar is het dus mee te vergelijken!) , daar buiten hele goeie methode en(volgens de vroedvrouwen hier) de minst pijnlijke manier om ontsluiting te creeëren en weeën op te wekken.

Ik hoop dat ik je hiermee niet bang heb gemaakt want dat is zeker niet de bedoeling hoor!
    Oh, en ik woon in Zweden, dus ik weet niet in hoeverre dit allemaal hetzelfde is in Nederland..
    Heel erg veel succes met de bevalling en als je nog vragen hebt..

Groetjes

Share This Page