Is het okey en hebben alle babys dat of niet? Ons meisje drinkt, spelt en daarna leggen we haar wakker in bed als we zien dat ze moe is. Met speen anders huilt ze gelijk. Ze blijft dan op speen sabbelen en dan valt in slaap. Na 10 minuten huilt ze: - als ik niet kom en laat huilen dan huilt ze paar min stopt voor paar min en dan weer - als ik kom kijken ligt ze met dichte ogen huilend - soms ligt ze met open ogen huilend Ik stop speen erin, stop haar handjes weer onder deken dan valt ze weer in slaap. Zo gaat get hele dag door vanaf 09.00 tot 23.00 Om 23.00 krijgt ze flesje en dan gaat naar bed en gelijk slaapt zelfs zonder speen. Wordt pas wakker om 04.00 en snel drinken gelijk in bed slaap heerlijk tot 07.00-09.00 Wat zou het kunnen zijn en hebben meer babys dat? Zo slaappatroon? Of heeft ze pijn ergens maar lijkt mij dan onlogisch dat ze dan wel rustig is en in slaap valt als ik speen erin doe of als ik haar oppak of van zich zelf weer in slaap valt huilend. Ze heeft verborgen reflux maar verdikte voeding werkt goed hier.
Misschieb kan je der inbakeren? Aangezien als je een speen geeft en handjes onder de deken stopt weer laapt.. Misschien slaat ze zichzelf wakker?
Ja nog iets: deze slaappatron van wakker huilend elke 10 minuten heeft ze ook als ze op handen slaapt. Buiten in kinderwagen gaat het wel goed altijd Als ik haar uit bed haal als ze te lang huilt dan is ze eventjes stil en dan weer huilen. Dan moet ik haar tot rust brengen voordat ze terug naar bed gaat. Ik leg haar met speen dan even stil ogen vaak open of dicht. Dan 10min soort van slapen en dan weer huilen.
Nee slaat zich niet wakker maar inderdaad onrustig met handen en benen. Ja overdag bakkeren we haar in maar niet altijd. We zien geen verschil. In Pacco ze is net zo onrustig als onder deken. Ze kan zelfs bijna die hele doek open maken met haar handen. Ze maakt het stukje los en beweegt onder doek met handen. We zien dus geen enkele verbetering... Misschien moeten we elke keer inbakeren maar snachts slaapt ze als een roosje en gezien ik voed op verzoek wil ik haar handjes zien sabbelen en met verhoogde kans op heupenafwijking en verborgen refluc ben ik te voorzichtig ermee...
Dat zit voorlopig niet in want ha zegt dat het goed gaat en we krijgen geen verwijzing. We zelf weten ook niet zeker of ze verborgen reflux wel heeft. Op 10juni hebben we ka ivm keizersnede dan kunnen we wat vragen.
Het is zo herkenbaar namelijk. Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux en met de medicatie kregen we een heel ander kind. Vrolijk, tevreden, lekker slapen, echt een verademing. De speen geeft haar afleiding en rust waardoor ze in slaap valt. 's Nachts slaapt ze goed, omdat ze oververmoeid is door het slechte slapen overdag.
Ja dat snap ik en ik denk ook dat wellicht het reflux is maar we krijgen gewoon simpel weg het diagnose niet van ha of sb. Sb zegt dat het huilbaby is die regelmat en rust nodig heeft dn ha zegt dat het gaat goed omdat elke keer bij bezoek slaapt ze lekker tevreden in maxicosi. Maar in masicosi of wagentje buiten of in auto slaapt ze erg goed. Hoe kan dat dan zijn dan reflux zich alleen laat zoen tussen 9.00 en 23.00 en allen thuis op bed of box of op armen ?
Ik denk dat ze oververmoeid is en daarom ook huilt. Dat was bij mijn zoontje ook zo. En door de oververmoeidheid in combinatie met de reflux-klachten kon hij amper in slaap komen en als hij sliep, dan was hij al heel snel weer wakker (huilen). Wij zijn met 8 weken begonnen met inbakeren en in combinatie met de medicijnen tegen de verborgen reflux kreeg ons zoontje eindelijk rust. Mijn huisarts wilde eerst ook niets weten van medicatie want ja, hij groeit toch goed? Maar ik was zo ten einde raad dat ik er zo ongeveer om gesmeekt heb. Hebben toen Ranitidine gekregen, een drank speciaal voor kinderen. Een onschuldig medicijn aldus de huisarts. Daarnaast heb ik heel veel gehad aan het boek van Stephanie Lampe "Baby in een droomritme". Echt een aanrader.
Dankje! Ga ik kijken naar de boek. Inbakeren doen we voorzichtig maar nu net ingebakkerd en ze slaapt langer zonder wakker worden maar ze was dan nu ook erg moe viel in slaap tijdens eten en op handen gelijk. Ik lees dat bij reflux baby drinkt juist te weinig of te langzaam dat is bij ons ver te zoeken: binnen 5min flesje kan op (doen met dentalspeen wel 20min), ze drinkt dus snel en veel als ik weghaal dan gelijk krijsen. Ze sluit haar handen ook om de fles heen of pakt mij vingers stevig zodat ik het niet weg kan halen.. De rest symptomen reflux klopten wel hoor. Maar diagnose was nooit echt gesteld was meer van ha en cb: doe verdikte voeding. Ik maak mij zorgen over haar slaappatron of ze voldoende rust en geen stress ervaart... Trouwens ze heeft al maand verstopte neus met snot die ik elke ochteend weghaal kan dat zijn dat ze daarom wakker wordt?
Ze heeft ook een website: Stephanie Lampe |. Staat ook al nuttige info op. Toen mijn zoon nog geen medicatie had, liep ik heel veel met hem in de draagzak. Zo kreeg hij toch zijn slaap. Of hij lag op zijn buikje op mij te slapen. Anders kreeg hij ook amper slaap. Geen idee of het wakker worden komt door het snot in haar neusje. Wij hebben zo'n neuspompje en toen hij verkouden was hebben we zoutoplossing van Zwitsal gebruikt. Weet niet of dat voor heel jonge baby's al gebruikt kan worden.
Draagzaak of oo buik slapen deden we eerste weken tot afgelopen donderdag. Toen troken we echt niet meer. Vanaf donderdag zijn we bezig met rrr en het gaat beter ze slaapt wel meer dan van te voren. Maar dus steeds wakker. Nu bijv. Ingebakkerd sliep ze 30min dan ineens huilen- we komen niet- na 2min huilen weer in slaap. Zo te zien heeft ze alleen ondipe slaap dan? Lastig he, ik wil haar zo goed mogelijk een goede gezinde gelukkige omgeving geven maar dat lukt niet of ik maak mij zorgen over haar... Ze maakt trouwens bij 6weken bijna geen echt vroolijke geluiden. Enkel 1-2 keren per dag. Ze lacht ook niet..
Misschien ook denken aan KMA? Mijn oudste had reflux door KMA, ook last van een snotterige neus, krampjes, onrustig. Hier sliep ze s nachts ook goed en buitenshuis ook regelmatig een tevreden baby.
Komt wel goed Piccolina! Je bent er in ieder geval goed mee bezig door alles uit te zoeken etc.. De eerste maanden waren hier ook vreselijk pittig, maar als ik nu kijk... wat een verschil en bijna niet meer in te denken dat het toen zo was. En lachen doen ze ook pas vanaf een week of 6/7/8 geloof ik. Maar toch, als je vermoedt dat je dochtertje last heeft van verborgen reflux of van KMA, dan zou ik toch op je strepen gaan staan en niet wachten tot 10 juni. Ook om erger te voorkomen. Desnoods eerst een telefonisch consult met de kinderarts afspreken.
kind met reflux drinkt niet altijd weinig.door de keelpijn van het maagzuur willen ze soms pijn verzachten door veel en vaak te drinken. gevolg iseen volte mag en nog meer maagzuur. je moet echt doorverwezen worden, het induiken is niet genoeg. refluxkindjes slapen trouwens meestal s nachts goed en overdag slecht, precies als de jouwe. de ha weet meestal te weinig hierover. het zh heeft wrs een huilbabypolie. cb zou je ook mogen doorverwijzen. en anders naar de ehbo met krijsend kind. er zijn nog veel tips die helpen bij reflux, even goed zoeken op deze site. wat mij t meeste hielp: baby overdag laten slapen in maxicosi, op doktersadvies. binnen een paar weken was dat niet meer nodig omdat het veel beter ging, maar het doorbrak de vicieuze cirkel.
TS ik heb al meerdere malen gereageerd op topics van jou, met als advies 'ga naar ha, vraag verwijzing ka ivm reflux of iets anders'. Dan zeg je dat het weer goed gaat en even later open je weer een topic. Nee het is niet normaal dat een kindje zoveel huilt en weinig slaapt. Juist als je de rrr-en volgt zou ze al beter en meer moeten slapen. Zo niet? Dan heeft ze PIJN! Ga naar je ha en vraag een verwijzing als deze niet serieus luistert! en je hebt het over 10 juni, maar als dat ivm de keizersnede is kijken ze vaak maar even en hebben ze geen tijd voor andere vragen (mijn ervaring). (Ik had trouwens alleen een afspraak met gyn, maar dat kan verschillen). Ik wou eerst niet reageren, maar als ze echt pijn heeft vind ik het zo zielig... Ik bedoel het echt goed!
Toen ik met dezelfde klachten naar de HA ging, belde hij ter plekke het zh en zei 'vermoeden van reflux, ouders zijn doodop'. De volgende dag konden we al terecht. Laat je arts merken hoe zwaar het is, ga er desnoods huilen voor een verwijzing. Maar echt, je zal de eerste niet zijn die hiervoor naar de ehbo gaat. Ik weet hoe het met ups en downs kan gaan en je soms denkt 'nu gaat het beter' maar dat duurt maar een paar uur of paar dagen. Je kindje moet echt even worden nagekeken. Bij ons hadden we binnen 24 uur een blij kind!!! Ik was zo blij dat ik naar de ka was geweest en had zo'n spijt dat ik mijn vermoedens wekenlang had genegeerd.
ik dacht hetzelfde als jij... Hier topics blijven openen met vragen mag natuurlijk altijd maar iedereen zegt hetzelfde en je hebt het allemaal geprobeerd maar haakt dan ook weer af.. Geef een advies nou eens 2 weken de tijd en ga naar het ziekenhuis om alle medische dingen uit te sluiten! Misschien heeft ze wel heel erg veel last van haar rug of nek ivm keizersnede!