Dacht ik ook hoor in begin, jeetje pas met een jaar over maar je zult zien dat het met een paar weken al veel beter gaat, als je consequent de Nexium blijft geven doet dat echt erg veel en de krampjes worden met een paar weken ook al minder, dan gaat ze hopelijk wat beter slapen, is ze vrolijker en dan valt het echt heel erg mee. Irem heeft nu totaal geen last van reflux, ja af en toe hoor je wat omhoog komen maar ze slikt het weer door (ze heeft dan wel verborgen reflux) en dat is dat. Komt goed, echt!
Dankjewel voor de bemoedigende woorden! Het komt ook allemaal goed, maar zou voor mijn dochter willen dat het wat sneller kon haha Blijf het trouwens ook wel vreemd vinden dat ze 's nachts wel goed slaapt en er overdag meer moeite mee heeft... Weet ieamdn hoe dit komt?
dat vond ik ook altijd raar, maar mn zoon sliep amperoverdag toen het heel erg was...en in de nacht heel goed...dacht ook dat het kwam dordat ie dan echt bekaf was... en ik denkd at ie overdga ook minder diep slaapt...sneller ervan wakker wordt..in de nacht slaapt ie toch echt heel diep..
Vind het erg fijn om jullie verhalen te lezen. Hier ook moeder van een kindje dat, volgens mij, last van reflux heeft. Overdag slecht slaapt; snel wakker worden en dus veel in de draagdoel wordt meegenomen. Ik heb dit besproken bij het CB, maar daar willen ze niet echt aan de reflux, of in elk geval dat we er iets mee moeten. Gebruik nu wel jhbpm wanneer ik een flesje geef (is 2x per dag) en hiermee lijkt het wel beter te gaan. Ik weet ook niet zeker ons kereltje er last van heeft, maar hij spuugt redelijk veel, zowel mondje opgeven, net na het eten tot 3 uur na een voeding geeft hij nog op, soms behoorlijk veel. Is dan echt even aan het kreunen en huilen voor en even na het spugen. Maar is verder wel tevreden vaak, 's nachts slaapt hij ook langer achter elkaar, overdag in zijn bedje of reiswieg moeizaam en snel wakker. als ik hem dan uithaal en rechtop hou, komt er vaak nog wat melk op. Hij komt ook niet zo goed aan, wat wel een beetje zorgelijk is omdat hij prematuur en dysmatuur is en dus al onder de curve zit. Op het cb raadden ze me aan hem na de bortstvoeding nog wat bij te voeden, maar lijkt me geen zin hebben als hij toch weer uitspuugt Ook waren ze het op het cb niet echt eens met de draagdoek, maar ben blij te lezen dat jullie dit toch ook gewoon doen omdat jullie ook merken dat jullie kindjes daar het beste slapen. Vinden jullie dat ik hier toch wat mee moet, naar huisarts ofzo, of was het bij jullie kindje veel erger, continu huilen ofzo? Oja en wat betreft douchen en wc; bij de WC gaat hij gewoon mee in de draagdoek en bij douchen in de ochtend doe ik hem sinds een week in de maxicosi en neem hem zo mee de badkamer in. Zit hij en rechtop en is vlakbij. Werkt super. Eerdere pogingen tot douchen liepen uit op een ware krijspartij van hem in zijn bedje en dus niet relaxed voor ons beide.
Isabelle ik kan je écht aanraden langs de huisarts te gaan en evt. meteen een doorverwijzing naar de kinderarts te vragen. Het gebeurt zo vaak dat CB of HA reflux niet serieus nemen, om gek van te worden! Maar ondertussen lijdt je kindje onnodig pijn! En de hele dag huilen hoeft niet bij reflux, tis vaak alleen pijnlijk als er wat omhoog komt. Ik zou in ieder geval het even met je huisarts bespreken.
Oh en douchen doe ik nog steeds alleen als mijn man thuis is om even op Irem te letten. Vind ik makkelijker
@isabella ....ik zou er naar de ha oid mee gaan ...als je het idee hebt dat het erger wordt met de dag...want dan is de slokdarm aan het irriteren en die kan op den duur ontsteken... Je kindje huilt dan echt veel
@ Isabella: mijn dochter huilde ook niet ontzettend veel voordat we erachter kwamen dat ze reflux had, ze begon wel steeds slechter te slapen en wilde vooral niet op haar rug liggen omdat dan het zuur telkens omhoog komt.
nee nee, ik bedoelde kindjes die dus huilen of wat meer tijd en aandacht vragen van de leidsters. Bij AP is het uitgangspunt toch dat je de kindjes zo lang mogelijk bij je draagt tot ze zelf aangeven daar geen behoefte meer aan te hebben. Ik bedoel dus dat wij bij kindjes die meer huilen als er verder lichamelijk niks aan de hand is toch proberen te leren om zich zelf te vermaken. Waar men bij AP meer kan "toegeven" (tussen haakjes, omdat ik de goede term even niet kan vinden) aan het kindje en wachten tot het kindje dat zelf aangeeft.