Vader aangehouden voor vergiftigen baby

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door muuske64, 14 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    NIJMEGEN (ANP) - De politie heeft zaterdag een 26-jarige man uit Rosmalen aangehouden wegens het vergiftigen van zijn zieke zoontje. De man heeft bekend, aldus de politie zondag.

Het tien maanden oude kind lag sinds augustus in het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen, waar de vergiftiging werd ontdekt. Het kind heeft de vergiftiging overleefd, maar ligt op de intensive care.

Het ziekenhuis waarschuwde zondag 7 december de politie toen het die dag ineens heel slecht ging met het kind. Het jongetje bleek alcohol en chemicaliën in zijn bloed te hebben.

Grootschalig onderzoek

De politie startte een grootschalig opsporingsonderzoek op de afdeling Kindergeneeskunde, maar vond geen aanwijzingen voor betrokkenheid van ziekenhuispersoneel.

Afgelopen week doorzocht de politie panden in Rosmalen en Nijmegen en kwam de vader in beeld als verdachte. Zaterdagavond is hij aangehouden. Op het bureau legde hij een bekentenis af, waarna hij in verzekering is gesteld.

De politie heeft het motief van de man nog niet helder gekregen uit de verhoren, en hoopt dat psychologisch onderzoek daarover meer opheldert. Dinsdag verschijnt hij voor de rechter-commissaris, die beslist wat er moet gebeuren.

Bah, verschrikkelijk toch zoiets! :cry:

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
  3. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    las het net op teletekst! Heb hier geen woorden voor....

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat gaat er in z'n persoon om wat heeft die baby misdaan!?

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bahbahbahbahbah *kotst*

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Of zoals mijn man zei: die L*L moeten ze ophangen.

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Dit is gewoon te ziek voor woorden :cry: :cry: :cry:

8. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    wil niet veel zeggen en ik kan het mis hebben :( maar ..... het kindje ligt al vanaf augustus! in het ziekenhuis, zou het misschien een ernstige ziekte/aandoening hebben?..... zou de vader om humanitaire reden dit gedaan hebben? omdat het leven voor het kindje niet verenigbaar met het leven is

(ver)oordeel niet voor je het hele verhaal kent!

je mag toch aannemen dat zo'n kindje al maanden onder controle is en nu ineens (7 dec.) gaat het mis?............. praat het absoluut niet goed als de vader iets gedaan heeft wat niet door de beugel kan maar er staat niet voor niets "zieke zoontje" in het bericht.

9. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

](*,) Dit meen je toch niet serieus he? :-s

Als het kind daadwerkelijk niet met het leven verenigbaar zou zijn, kan altijd onder medisch toezicht de behandling stopgezet worden!
    Het heft in eigen handen nemen....sorry dat gaat er bij mij niet in!

10. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    wat ik wil zeggen is...... je weet niet waarom de vader het gedaan heeft, en misschien was hij het niet eens met de behandeling ( ongeacht of wij het er mee eens zijn of niet) wil niet speculeren over het hoe en wat (wacht liever af wat het onderzoek uitwijst ) maar oordeel niet zo snel!

een stom voorbeeld misschien..... maar je heb ook van die (achterlijke) jehova's die ook van alles weigeren (bloedtransfusie, inentingen) maar dat word ook geaccepteerd. (nemen ook het heft in eigen handen onder de noemer "het is de wil van jehova/god"
    vind het leuren langs de deuren (met kinderen) om je geloof te slijten ook mishandeling.....

wacht nou eerst maar eens af wat de reden is en geef daarna je mening!

11. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    In amerika heben ze hele mooie stoelen voor dit soort mensen......
    wordt tijd dat Nederlander ook 1 krijg.

12. Janneke123

Janneke123 Actief lid

10 apr 2007
    148
    0
    0
    Wat bezield zo'n man toch? Als je het niet aankan, stap dan naar familie, buren, vrienden, of voor mijn part naar politie maar in vredesnaam, waarom dìt?

13. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    De Telegraaf

ROSMALEN - Een 26-jarige vader uit Rosmalen heeft bekend dat hij in het ziekenhuis zijn tien maanden oude baby heeft geprobeerd te vergiftigen.
    Het zoontje werd in augustus al opgenomen in het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen met onbekende neurologische symptomen. Vorig weekend verslechterde ineens zijn toestand dramatisch. Het kindje moest zelfs worden gereanimeerd en raakte in comateuze toestand. Het slachtoffertje ligt nu op de intensive care, maar is buiten levensgevaar.

Bij testen werden alcohol en chemicaliën in het bloed gevonden. Het ziekenhuis sloeg daarop meteen alarm en gaf de politie alle medewerking voor uitgebreid onderzoek.

Huiszoeking

Na huiszoeking in de woning van het gezin in Rosmalen en op het logeeradres in het ziekenhuis kwam de vader snel als verdachte in beeld. Na zijn aanhouding legde hij zaterdagavond een bekentenis af. Hij bleek de baby een chemische vloeistof met daarin alcohol te hebben toegediend. De politie wil niet kwijt op welke manier dat gebeurde. "Dit is daderinformatie", aldus woordvoerster Merel Coopmans. Over het motief is nog weinig bekend.

Volgens woordvoerster Gerda van Herwijnen van het Radboud Ziekenhuis is het niet zo dat er sprake is van een wanhoopsdaad van de vader om zijn zoontje erger leed te besparen: "De oorzaak van de neurologische symptomen waren onbekend, maar de baby was beslist niet ernstig ziek."

Het moet voor de vader niet moeilijk zijn geweest het gif te hebben toegediend. Het stel had een logeerkamer in het ziekenhuis. Van Herwijnen: "Vanaf het moment dat de baby hier werd opgenomen, toonden ze grote betrokkenheid. Er was altijd wel een van beide ouders bij het kind

14. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Opknopen aan de hoogste boom die "vader" .

15. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik snap het niet, het kind ligt vanaf augustus in het ziekenhuis en nu pas komen ze erachter dat het kind stelselmatig vergiftigd werd en niemand die iets merkte....het ziekenhuis personeel of de moeder en wat ik ook zo vreemd vind is dat in 8 van de 10 gevallen de moeder dit doet en niet de vader.......sowieso is/zijn die twee ernstig ziek, een kronkel in de kop....ik kan niet geloven dat je als partner dit niet weet.

16. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

echt verschrikkelijk :cry: niet normaal!
    ophangen die klootzak!

17. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Vreselijk! Sommige mensen verdienen het gewoon niet om ouder te mogen zijn! Ik moet er niet aan dénken om mijn kind iets aan te doen.

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    :confused: :confused: tis toch niet normaal :(

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008