baby Hendrikus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nadesy, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Volgens mij ben ik de enige die er wel achter staat? Ik heb jaren lang in de kinderpsychiatrie gewerkt en een heleboel kindjes gezien die als resultaat van dit soort ouders helemaal de weg kwijt zijn en flink gedragsgestoord zijn. Het zal echt niet voor niets zijn dat de kinderbescherming dit doet.
    Overigens wordt men altijd vreselijk boos wanneer kinderen als meisje van nulde en dat soort verhalen naar buiten komen. Kinderbescherming heeft daart te laat ingegrepen en er wordt schande gesproken. Ben blij dat ze hier bovenop zitten en er zal echt wel naar een goede oplossing gezocht worden.

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wat overigens niet wegneemt dat ik hoop dat ze een kans krijgen hoor, maar ik ben bang dat de mate van beperktheid misschien te groot is.
    Laten we hopendat ze hun kindje veel kunnen blijven zien. Misschien met behulp van een pleeggezin.

3. Saaya

Saaya Niet meer actief

die mate van beperkingen hoor je nooit in de media inderdaad.. Maar met hulp kan hun een kans worden gegeven, lukt het niet, dan kan er altijd nog ingegrepen worden.. Meteen een paar uur na de geboorte weghalen zonder de ouders daarvan eerst op de hoogte te brengen vind ik wel wat ver gaan.. :(

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ja dat is wel heel zielig inderdaad... maar goed, geld voor zoveel hulp is er waarschijnlijk weer niet en dan zoeken ze naar de goedkoopste oplossing...
    hulpverlening is niet te doen met het geld wat er nu is...

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik vind het ook zielig voor de ouders en ik snap het argument dat ze geen kans hebben gekregen ook wel. Maar als de beperkingen heel ernstig zijn en de kans dat het fout gaan heel groot is dan snap ik de instantie wel. Je geeft de ouders dan misschien geen kans, maar je geeft het kind wel een grotere kans. Ingrijpen kan niet altijd nog! Soms is het te laat en dan zegt iedereen: ik snap niet dat er niet eerder ingegrepen is, want dit hadden ze kunnen zien aankomen.
    Hoe dan ook doen die instantie het fout. Als de instanties niet ingrijpen is het fout als er wat misgaat en als ze ingrijpen voordat er wat misgaat is het ook fout want dan hebben de ouders geen kans gekregen. En persoonlijk vind ik dan... als de kans groot is dat het fout gaat dan beter save dan sorry!
    Neemt overigens niet weg dat de manier waarop dit gegaan is niet netjes is!

6. Niet meer actief

Ik ben het ook wel voor een deel met je eens hoor Ingeltje, maar omdat er geen geld is maar gevoelloos handelen?

Kijk de rechter zal het niet zomaar zo beslist hebben, er zal zeker een reden voor zijn.
    Maar waarom mochten ze het niet samen proberen?

Die ouders zullen nu ook wel begeleiding nodig hebben omdat ze gewoon niet snappen waarom hun pasgeboren zoontje is weggehaald.....
    Verplaats je eens in de ouders, je ligt in je kraambed en je kind word weg gehaald, dan ben je gewoon nog te moe en is het medisch onverantwoord om er tegen in te gaan als ouders!

Als je kindje in een academisch ziekenhuis ligt dan mag je in de kraamtijd niet alleen in het ronald mc donald huis, ook dat is dan medisch onverantwoord en er moet dan ook begeleiding zijn...

ik moet er wel bij vermelden dat ik de uitzending niet heb gezien....

7. Niet meer actief

Heb het inmiddels bekeken...

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Vind het ook absoluut heel zielig voor die ouders, maar ik verplats me meer in het kind... er kunnen zoveel dingen misgaan. Als het kindje koorts krijgt en de ouders weten niet wat ze moeten doen of hoe ze moeten handelen. Of ze snappen iets verkeerd aan heo je een kindje in bed moet leggen. Of ze zijn niet in de buurt als kindje wat ouder is en een pot thee staat op tafel en een strijkijzer ernaast.... dat soort situaties kunnen mensen met een ernstige beperking niet inschatten.

Om nog maar niet te spreken over opvoedknde. Kijk niemand doet dat perfect, maar de kans is wel groot dat dit kindje veel onduidelijhied zal krijgen. Hoeft niet, maar kans is wel vrij groot, bij té beperkte ouders. Ik vind dat heel zielig voor dat kindje.
    Wil wel zeggen dat kindje aan liefde niets tekort zal komen, dat zie je wel---

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    pff jeetje zeg!
    Ik vind wel dat als ouders té zwakbegaafd dan, dan ok. Want idd zoasl Ingeltje zegt bij de simpele dingen beseffen hun niet zoals strijkijzer enzo..
    Maar vind het wel erg zielig de verhaal want o pde film zie je dat ze leifde zat hebben om te geven! En ze hebben niet eens afscheid kunnen nemen! Ik ben onlangs ook bevallen en ik moet er niet aan denken dat ik na 3 dgn hoor van een zuster dat mijn kind van mij afgenomen is! Dt vind ik echt slecht geregeld! Waar was de begeleiding enzo vóór de bevalling? En waar is de begeleiding van de "uit huis halen omdat,," erna? Vind dit echtniet kunnen zo hoor! Het zijn wel de ouders van dit kind ondanks zwakbegaafheid hun hebben wel gevoelens en rechten! De baby zal ook erg verward zijn, ruikt zijn moeder inet in de buurt en merkt haar hartslag niet meer op :cry: dit doet wel zeer! De instanties had dit véél beter aan kunnen pakken! :evil:

10. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens parr1983.
    Het gaat er nu even niet om wat er eventueel wel of niet had kunnen gebeuren als het kindje bij hun was gebleven! Het gaat om de manier waarop het kindje van hun af is genomen! Ik vindt het onmenselijk om het op deze manier te doen.....

11. Saaya

Saaya Niet meer actief

wat ik overigens bedoelde met later ingrijpen doelde ook op wat de begeleiding zou zien/opmerken. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat deze mensen die begeleiding goed zouden kunnen gebruiken. Op basis van die begeleiding kan toch worden vastgesteld of het goed gaat of niet?
    Je kunt moeilijk bij iedereen een kind zomaar een kind weghalen die anders is.
    Zoals ik het nu lees hebben deze mensen geen begeleiding gehad. Niet voor en niet na. Ze hebben het van een derde moeten vernemen toen ze hun kindje wouden ophalen.

Overigens is er niets gezegt over hoe erg de beperkingen van de ouders zijn, dus eigenlijk kunnen we niet eens goed oordelen..

12. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik kan goed de reden van de hulpverleners begrijpen. Maar vind het heel erg triets dat de ouders niet de kans hebben gekregen.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Lastig vind ik dit.

Aan de ene kant moeten ouders de kans krijgen.

Maar het kan echt verschrikkelijk fout gaan.

:(

Dilemma

14. LindaEjimofor

17 mrt 2008
    44
    0
    0
    Iemand die overal begeleiding voor nodig heeft, en niet zelfstandig kan wonen is er niet " klaar " voor om kinderen te krijgen. ;)
    Van de ene kant vind ik het goed dat die begeleiding er is, maar van de andere kant vind ik het een beetje van de zotte dat er een legioen hulpverleners klaarstaan en nodig zijn om die ouders te helpen met de verzorging/opvoeding van die kinderen.

In sommige gevallen zou gedwongen anticonceptie zeker niet verkeerd zijn.

15. Saaya

Saaya Niet meer actief

ehm.. ze leven zonder enige begeleiding...tot september dit jaar, wat waarschijnlijk meer te maken had met de zwangerschap dan hun onvermogen om zichzelf en elkaar te verzorgen.

16. LindaEjimofor

17 mrt 2008
    44
    0
    0
    mijn stukje was n zijn algemeenheid bedoeld. ;)

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik denk dat ze met begeleiding het wel kunnen!
    ze moeten gewoon een kans krijgen..
    lijkt me vreselijk als je kind afgepakt word
    of je nu een beperking hebt of niet...

18. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Zijn ze dol blij dat ze het kindje hun zoontje op mogen halen is het gewoon "ontvoerd" In hun ogen dan he...
    Kind weg,

Bij mijn ouders in de straat wonen een opa en een oma die zorgen voor hun 5 kleinkinderen,
    Hun dochter en schoonzoon kunnen niet voor de kinderen zorgen. Ze was weer in verwachting van hun 6de kindje. De ouders hebben gezegt dat ze een abortus moesten laten plegen, Nu kan ze ook niet zwanger worden omdat ze haar baarmoeder uit haar buik hebben gehaalt.

Gelukkig hebben zij ouders die hun kinderen opvangen. Omdat ze geen kind op kan voeden, Ze hebben wel een kans gekregen maar de baby was binnen 1 week overvoed omdat als het kindje huilde meteen de fles kreeg.

Dan zeg ik niet van dat het ook bij deze ouders gebeurd, Denk als ze 24 uur begeleiding krijgen de eerste paar weken en gewoon hun gang laten gaan dan bedoel ik er mee van kijken hoe ze het doen en als ze bijv de fles geven terwijl het niet nodig is in gaan grijpen dat het wel goed kan komen met ze....

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
  20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Idd je kunt zo lang mogelijk gaan discusseren over of de ouders wel óf niet voor de baby kunnen verzorgen.. Dit weet je immers nooit van te voren, zelfs niet bij wel bekwaamde ouders! Het gaat nu om dat ze hebben de hele zaak verkeerd aangepakt!! :evil: EN voor dit leef ik erg met de wanhopige ouders mee!!

Deel Deze Pagina