na dit te hebben gezien blojkt dus gewoon dat ze al jaren alles alleen doen en nooit geen hulp nodig hebben gehad.en dan vragen ze hulp voor de kdv en dan word je kind af genomen echt gruwelijk schandalig
Kijk dát is een reden waarom vele ouders hulp weigeren, uit angst! Ik kan het me heel goed voorstellen! En niet alle beperkte ouders zijn hetzelfde hoor! Mijn moeder wist echt wel wanneer ze een arts moest bellen! Ik heb zelf ook hulp in de opvoeding van de oudste omdat zij moeilijk is en ik niet goed consequent kan zijn, moeten ze dan ook weg worden gehaald? Want ik BEN tenslotte een kind van een verstandelijk gehandicapte moeder, en een vader met een drankprobleem en die mij mishandeld heeft. Verder doe ik t nog allemaal in mijn eentje ook, dus ik ben helemaal een en al risico! Ik ben blij dat ik WEL de kans heb gekregen!
Ik denk dat er inderdaad wel verschil tussen beperkingen zijn. De ene persoon met een beperking kan het wel aan en de andere niet. Maar als het kindje niet op tijd zijn voeding krijgt of op bed gaat, dan is dat gewoon niet goed.
Daar heb je uiteraard gelijk in! Ben t eens met de belangen van t kind op nummer 1, absoluut! Maar een kans had best gekund
van dit soort berichten kan ik zo zo boos van worden, menige beperkte ouder ontpopt zich tot een wereldouder en waar je het niet verwacht gaat het fout , ze hadden in de zwangerschap al begeleiding moeten hebben is mijn inziens , heb het overigens meegemaakt dat er babies werden wegehaald bij tienermoeders die begeleid woondde , ook zonder reden en zonder ook maar iets te laten weten die kinderen waren zelfs al een jaar of 2 en het dan gek vinden dat zon kind een verlatingsangst of gedragstoornis krijgt .........heb er helaas geen goed woord voor over had het dan op zn minst uitgelegd waarom ze het uit huis hadden geplaatst denk dat de ouders van het filmpje het dan veel beter hadden begrepen , hoop dat de kleine hendrikus gauw weer thuis komt bij zijn ouders die van hem houden
Je kan je bijna niet voorstellen dat de instantie waar je met een hulpvraag komt de eerste stap is naar totale ontreddering. Al het vertrouwen in de hulpverlening is plotsklaps weg, reddeloos achter gelaten door maatschappelijk falen. Helaas is dit geen incident, veelal zijn de hulpverleners niet opgewassen en of opgeleid om daadkrachtige ondersteuning te kunnen bieden. Ook jeugdzorg en de voogdij instellingen kampen met deze problemen, een UHP is dan ook een middel dat steeds vaker wordt gebruikt. Ik woon zelf enigszins gedwongen in een achterstandwijk, waar totaal geen sprake is van normen en waarden. Mijn partner heeft ook een verstandelijke beperking, zij staat onder begeleiding van de stichting Aveleijn. Ik was de spil in het gezin, zorgde zowel voor haar als voor de kinderen. Het begeleidings team bestond uit vier personen en kwam zo'n vier keer per week over de vloer, maar ik kreeg steeds meer het gevoel dat ik er eigenlijk alleen voor stond. Mijn partner had en heeft veel last van haar verleden en kan dat moeilijk verwerken, dit uit zich in spontane paniek en woede aanvallen. Ook heeft zij problemen met het huishouden , zoals het schoon houden van haar leefomgeving, en verwaarlozend gedrag naar zich zelf. Twee jaar lang heb ik getracht uit te leggen aan de hulpverlening dat de manier waarop zij te werk gaan niet werkt. Er werden vele afspraken gemaakt, zoals haar ondersteunen in de huishouding en helpen met de kinderen b.v. het in bad doen, de eet momenten, en de hygiëne. Ook zou er sprake zijn van een crisisdienst van het RIAGG, mocht er evt. sprake zijn van een woede aanval, in dat geval hoefde ik maar te bellen en ze waren er. Maar van dat alles is uiteindelijk niets terecht gekomen, want van alle gemaakte afspraken zijn er maar enkele naar gekomen, en beloofde crisisdienst was er ook niet. De indicatie die door het CIZ was afgegeven voor mijn partner omvatte voldoende uren, klasse 6 ondersteunende begeleiding = 13 tot 15.9 uur in de week, plus een klasse 3 dagbegeleiding = 3 dagdelen in de week, als ze hooguit 5 uur per week kwamen was het veel. Als ik ze daar op aan spreekt kreeg ik als antwoord, de rest doen wij op kantoor, dat noemde ze administratie. Nu lijkt mij dat als je met een klasse 6 + 3 indicatie daadwerkelijk maar 5 uur effectieve ondersteunende begeleiding krijg het einde natuurlijk zoek is, in mijn ogen inefficiëntie en bureaucratie ten top. Uiteindelijk heb ik de voogd van de kinderen om hulp moeten vragen, nadat mijn partner weer een inzinking had, en de begeleiding niet thuis gaf. Maar tot mijn verbazing zag zij geen andere mogelijkheid dan de kinderen uit huis te plaatsen, en dat in plaats van de begeleiding aan te spreken op hun falend werk, en nu eens de lang gevraagde hulp te bieden. Het mooiste komt nog op de zitting bij de rechtbank, de voogd vraagt een verlenging UHP voor de duur van de o.t.s. in dit geval drie en halve maand,en dat gelet op het feit dat er wel opvoeding probleempjes zijn. Maar geeft daarbij ook klakkeloos toe dat de hulpverlening grote fouten heeft gemaakt. Samengevat ik voel mijn volslagen kansloos, maar ja wat maakt het uit, de dupe zijn alleen maar een jongetje van anderhalf, een meisje van zes, en wij de ouders.
zo jij bent hard zeg! het zijn ook maar mensen hoor met dezelfde gevoelens als mensen die intelectueel beter bij zijn! ook hun krijgen een moedergevoel en vadergevoel en de wens om een kleintje te mogen krijgen! hun snappen zelf niet wat er aan de hand is met ze dus willen ze ook graag een gezin stichten.. je hebt toch ook wel begeleiding voor die asogezinnen, of moeders die hun kind mishandelen, of misbruiken, dat is pas schandalig dat daarvoor hulp wordt ingeschakeld.. die kinderen moeten ze juist naar een veilig pleeggezin brengen.. deze ouders waarvan hun kindje afgenomen is en dan wel vlak na de geboorte vindt ik echt TE erg voor woorden.. alsof zijn moeder en vader geen verdriet kennen? het hun niets uitmaakt? waarschijnlijk hadden ze hiervoor ook al enige vorm van begeleiding dus wat is de moeite om hen te helpen met een kleintje erbij..? er wordt zat geld voor uitgegeven aan de zorgkantoren hoor! 1 client krijgt zo 40.000 euro per jaar! en daar kunnen ze zo'n gezinnetje niet mee helpen? allemaal bullshit.. ze hebben dat arme vent je zeker aan een stel mensen gegeven die zelf geen kinderen kunnen krijgen.. en dat mag dan weer wel... stelletje idioten zijn het! persoonlijk ken ik 2 gezinnetjes waarvan de ouders wat minder begaafd zijn en zij doen het prima! met de juiste aangepaste hulp en begeleiding kunnen deze ouders dat ook! en het belangrijkste: het kindje blijft bij zn veilige nestje!
Hoi Ghita, Verschillende meningen. Zo is ook de discussie die al jaren gevoerd wordt. Ik val een beetje over de vetgedrukte zin. Laat voorop staan, dat ik ook liever had gezien dat het ventje bij de biologische ouders was gebleven met de nodige begeleiding. Maar ik snap niet wat deze zin toevoegt in je relaas. Net alsof mensen die geen kinderen kunnen krijgen, ze niet verdienen of zo. Waarschijnlijk bedoel je het anders, maar zo komt hij bij mij aan. groetjes prinses
Githa, alsjeblieft, lees de rest dan ook... Daarmee wil ze zeggen dat mensen die al niet voor zichzelf kunnen zorgen aan de prikpil zouden moeten. Ze bedoeld dus niet de mensen in dit geval, maar de mensen die al niet eens voor zichzelf kunnen zorgen. Verder wil je ik vragen of je (ook in andere topic) wat minder aanvallend en boos wilt reageren. Je mening kun je ook op een vriendelijke manier uiten.
ik vind het belachelijk er zijn zat drugslijers en andere gasten die wel hun kinderen mogen houden daarvan moeten ze kinderen afpakken en niet van mensen die nog netjes hulp vragen bij het opvoeden. om zo betere ouders te worden. maar dat is mijn mening vind het belachelijk dat ze hun zoontje niet terug krijgen
als ik ergens niet mee eens ben dan zeg ik dat gewoon hoor net als jullie.. en als jij vindt dat ik dat in andere topics doe.. sja ... ik heb ook een mening net als jullie.. hoef je je echt niet door aangevallen te voelen hoor
Ik kan me de reactie van Ghita wel begrijpen, okee het dikgedrukte hoefde mss niet maar ik vind wel dat OOK mensen die hulp nodig hebben, een kind mogen krijgen! Al zouden ze een kind mét begeleiding 'moeten' opvoeden, nou en? Wie zijn wij om te beslissen dat t niet mag? Mijn ouders hebben ook ondersteuning gehad bij de opvoeding van mij, niet dat t veel uithaalde maar toch!
trouwens heb alles wel gelezen hoor.. misschien moeten jullie alles niet zo persoonlijk opvatten... en in gedachte houden dat alles wat via internet getypt wordt, vaak verkeerd wordt opgevat.. misschien dat ik de dingen gewoon zeg zoals ze in me opkomen.. en jullie eerst erover nadenken.. wil niemand voor het hoofd stoten of beledigen.. maar als ik dan lees wat sommigen zeggen over de wat minder begaafde mensheid.. daar valt mn bek van open! beetje respect mag best hoor!
ik ben het enigszins wel met ghitta eens, waarom mogen zwakbegaafde mensen geen kinderen krijgen? het zijn ook mensen van vlees en bloed die net als wij een kinderwens hebben. in het filmpje kwam ook naar voren dat ze van te voren dit goed hadden besproken met de huisarts en familie e.d. Deze discussie kun je wel jaren voeren, waar verschillende mensen zijn, zijn verschillende meningen.
ohja en over dat dikgedrukte stukje tekst.. er zijn mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen dat is natuurlijk heel verdrietig en ik gun zulke mensen ook een kindje hoor! en veel kinderen die in een pleeggezin terecht komen hebben het dan veel beter.. maaaar, waarom een kindje afpakken van deze ouder waar het topic over gaat? wordt er gewoon zo boos over.. arme ouders.. wat zullen ze een verdriet hebben, en ze hebben de pech dat ze nergens voor vol worden aangezien dus hun gevoel makt geen bal uit.. ze kunnen niets en waarom? omdat ze minder begaafd zijn en buiten de samenleving worden gehouden.. kortom ze hebben geen poot om op te staan.. ze mogen hun kindje BEZOEKEN en zien hoe een stel vreemden als vader en moeder fungeren voor HUN kind.. dat is toch onmenselijk...
Ik ben het er ook mee eens dat het onmenselijk is en dat degene die deze beslissing heeft genomen zich heel erg moet schamen. Die arme mensen. Heb je een kind gekregen en dan wordt hij meteen afgepakt. Ik vraag me af wat er zal gebeuren als deze mensen weer voor een kind willen gaan....
Zouden mensen nu nog wel hulp durven aanvragen, vraag ik me dan af...met de beste bedoeling voor hulp aan te vragen ben je ineens je kind kwijt...
Natuurlijk mogen zwakbegaafde mensen kinderen krijgen. Dat is ieders recht, maar is het wel zo leuk voor de kinderen. Ze worden dan voor het grootste gedeelte opgevoed door hulpverleners. Hele lastige discussie. Mijn persoonlijke mening is dat het beter is dat erg zwakbegaafde mensen ( die niet goed voor zichzelf kunnen zorgen) beter geen kinderen kunnen krijgen. Maar goed, die keus hoef ik gelukkig niet te maken. ( tenzij ik een kindje zou krijgen die zwakbegaafd is)