baby Hendrikus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nadesy, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wdw

wdw Nieuw lid

5 dec 2008
    2
    0
    0
    Maar waar trek je de grens?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou zelf de grens trekken bij wel of niet voor jezelf kunnen zorgen.

Zelfstandig wonen uiteraard, kunnen koken, onderscheid kunnen maken tussen veilig en onveilig etc.

Kinderen Moeten veiligheid, voeding en liefde sowieso krijgen.

De rest kan wellicht door de hulpverlening worden opgevangen. Of door opa's oma's.

3. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

maarja ook mensen die begeleid wonen hebben een eigen recht wat betreft een gezin stichten.. sommigen die in een instelling wonen en echt helemaal de weg kwijt zijn krijgen een verplichte prikpil..

maar je kunt de ouders van hendrikus nou niet in die hoek zetten.. ze hebben alles netjes voor elkaar en werken zelfs.. hebben liefhebbende familie.. ik hoop dat ze hun zoontje gauw weer thuis mogen hebben..

4. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik ken iemand die vanuit haar beroep werkt met minder begaafde mensen die een kindje hebben.....uiteindelijk is het kindje toch weggehaald omdat die ouders niet leerbaar waren.

Zij zegt altijd "als mensen leerbaar zijn blijven de kinderen bij ouders, ook met heel veel hulp maar als ouders niet leerbaar zijn, worden de kinderen weggehaald"

En daar zit voor mij het punt!

5. JXL1988

JXL1988 Actief lid

11 feb 2008
    123
    0
    16
    Brabant
    Ik vind dit ook te erg voor woorden. Er is ook een hyvespagina over baby Hendrikus en daar staat nog meer 'nieuws' op.
    http://babyhendrik.hyves.nl

6. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Bedankt voor de link. Ik ga maar gauw eens kijken.

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ben benieuwd hoe het nu gaat..... zie nergens meer wat staan.....

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    k weet niet of iemand de film "I am Sam" wel eens heeft gezien...maar dat gaat een beetje over hetzelfde...Alleen werd ijn dochter pas op latere leeftijd weggehaald.

Ik vind persoonlijk dat zwakbegaafde mensen niet altijd kinderen zouden mogen krijgen. Dat ligt uiteraard aan de mate. Als ze zelfstandig zijn, weten wt goed en fout is en het kind wat kunnen bieden wel.
    En als de partner niet zwakbegaafd is vind ik het ook al een ander verhaal...ddenk ik...

Erg moeilijk omdat je eigenlijk niet voor iemand kan bepalen of ie er wel of niet in staat toe is! Maar ja...moet het dan altijd maar eerst fout gaan voordat er wat aan gedaan wordt...want dan heeft iedereen weer medelijden met het kind en staan de hulporganisaties weer onder vuur!

In de film zie je dat het meisje op een gegeven moment slimmer is dan haar vader...en dat moet ook niet kunnen vind ik...ze moet ze kunnen blijven ontwikkelen en niet geremt worden door haar vader/ouders!

Ik vind wel dat de mensen in dit geval wel wat meer betrokken zouden mogen worden bij alles...maar ja...als ze het allemaal niet snappen weet ik niet of dat nou de schuld is van de mensen die het kindje hebben weggehaald of van hun handicap...

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou zijn er natuurlijk genoeg kinderen die slimmer zijn dan hun ouders, ;)

Daar kun je niet altijd iets aan doen.

Deel Deze Pagina