Wat ik dan bedoel is overdag (voor mama's die thuis zijn) Hij heeft regelmaat in de dag en dat volgen we elke dag Maar in de tussentijd probeer ik het huishouden te doen en dat is juist het moment dat hij aan mijn "rokken" hangt En moet ik hem vertellen dat hij even alleen moet gaan spelen en dat ik er zo aan kom Dat vind ik moeilijk... Kan iemand mij vertellen of ik het "goed" doe? Sochtends : 8 uur uit bed 8:30 eten *Huishouden* *douchen* 9:30 fruitje *naar buiten lekker uitwaaien* 12:00 middag eten 12:45 slaapje doen *huishouden* 14:30 Zoonlief wakker *lekker wakker worden* *Dan samen winkelen* 17:00 eten maken 18:00 avond eten *Lekker even tv kijken* 19:00 slapen 19:30 afwassen
Je doet het goed toch? Je kindje moet ook begrijpen dat mama soms even andere dingen moet doen. Maar zo te lezen doe je het allemaal goed. Ik doe ook s'morgens tussen door het huishouden. Ze slapen daarna nog tot ong. 3 uur. Dan van 3 uur tot half 8 is alle tijd voor hun, behalve tijdens het koken.
Ik heb het 's ochtends omgedraaid. Eerst wandelen en daarna het huishouden doen, werkt hier goed. Succes! Ik herken het probleem maar al te goed. En laten helpen met wat je doet kan ook goed werken.
Ik ben daar helemaal niet zo strikt in. Ik doe wel dingen overdag, maar niet per sé op bepaalde vaste tijden. Dat werkt hier heel goed! Julia slaapt ook wat langer, dus dan doe ik het meeste eigenlijk. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik uren per dag moet doen aan huishouden
Weet je wat het punt is we hebben 4 katten een hond en een man die ook nog een kind is dus overal ligt altijd van alles haha
ik heb geen vast schema alleen een ongeveer schema. wat eten en drinken betreft. ik kan er ook geen tijd opplakken hoeveel ik bezig ben met hem. best veel maar ik doe het graag, we gaan ook lekker samen wandelen of ergens heen. ik doe dat tijd nemen en genieten heel bewust, want ik weet inmiddels dat het razendsnel voorbij gaat die eerste tijd en daar wil voor 1000 procent van genieten. het is mijn laatste kleintje. ik doe gewoon mijn huishoudelijke dingetjes tussendoor, dat gaat prima hij kan goed zelf spelen. en de badkamer enzo de grote klussen die pak ik als hij s'avonds slaapt voordat ikzelf ga douchen. ik heb ook de luxe dat ik een puber heb waar hij (na school of in de vakantie) zich ook af en toe mee kan vermaken of wie ik ff de verantwoordelijkheid kan geven. zodat ik kan koken of even alleen boodschappen kan doen. maar meestal neem ik hem gewoon mee naar de winkel. als de jongste slaapt dan doe ik meestal bewust helemaal niks, dat is mama tijd. met een kop thee en iets lekers voor de tv of pc heerlijk niks doen.
Poeh, hier slapen ze echt heel weinig overdag, Diyana misschien een uur per dag, soms helemaal niet. Dus echt huishouden kom ik amper aan. Ik ruim de keuken op en probeer de woonkamer leefbaar te houden, dat is alles wat ik doe overdag. En koken rond 16uur. Voor de rest ben ik de hele dag met de kinderen bezig. Huishouden doe ik 's avonds of in het weekend.
Ik doe het huishouden zoveel mogelijk 's ochtends na het ontbijt. Irem speelt dan altijd op de grond en vermaakt zich meestal wel, ze is dan ook nog niet moe ofzo, dus loopt dat niet te jengelen maar speelt gewoon zelf. En ik neem haar gewoon mee naar de slaapkamer als ik daar moet zijn, of naar de badkamer of wat dan ook.
Hier krijgt ze 's morgens eerst de borst, dan zij in de kleren en in de box. Dan ga ik douchen, zet een wasmachine aan en dan eten we samen een broodje. Vaak speelt ze dan even lekker of wij samen. Tussendoor probeer ik beneden even op te ruimen en als ze het zat is, gaan we wandelen. Daarna gaat ze slapen. Nu dus ook en zou ik wat in huis kunnen doen, maar zit even achter de laptop Als ze wakker is, gaan we eten, na het eten gaat ze nog even in de box en dan kan ik even m'n ding doen. Later speelt ze op de grond en ergens halverwege de middag gaat ze weer slapen.
Het gaat helemaal goed hoor! Als ik wat meer tijd voor mezelf nodig heb dan maak ik een leuke uitdaging. Ik bouw een tent, zet het speelgoed anders neer, gooi de kussens van de bank om op te klimmen. Dit werkt hier goed. En, ja ik zal eerlijk zijn soms geef ik bijvoorbeeld rozijntjes in de box. Is ze ook wel even zoet mee. Het verschilt wel per kind. Mijn dochter kan zichzelf goed vermaken terwijl de kinderen van mijn vriendin continu aandacht vragen en als ze dit niet krijgen zijn ze echt stout...
Ik heb ook helemaal geen schema, ik zie het allemaal wel wat er moet gebeuren doe ik gewoon. Ik heb hier 3 kinderen en ben zwanger van de 4e en op het moment doe ik héél weinig. Mijn man doet gelukkig nu veel meer dan normaal in het huishouden. Maar normaal doet hij ook veel, samen dus. Bij ons is idd het souterrain met speelkamer, keuken, woonkamer, kantoor, kamer van de jongste, badkamer van ons en onze slaapkamer netjes houden. De 4e verdieping (met badkamer) doe ik nu helemaal niets aan, dat is het terrein van de meiden en dat is nu een oorlogsgebied van kleding en speelgoed. Het kan me niet boeien, het komt wel weer. Nee een schema heb ik niet, vind het belangrijk om vooral leuke dingen te doen met de kinderen en daarna komt mijn huishouden. Zorg wel voor gezond eten op tafel maar vaak is dat ook pas om half 7 's avonds. Maar je doet het goed hoor, misschien kun je je tijden waar meer laten gaan en kijken wat er gebeurd.
Opstaan tussen half acht en acht, de ene keer kijken we samen nog telekids in bed en de andere keer meteen actie. Maar altijd eerst aankleden, naar beneden, broodje samen eten en melk drinken en ik een kop koffie. En ja, ik start lastig op, dus ik slinger de tv aan, zodat ik mijn kop koffie zonder gezeur naar binnen kan sluren. Dan ga ik stofzuigen en dweilen. De ene keer helpt esmae en de andere keer maakt ze rommel achter mijn kont. Fruit eten om een uur of half elf. Met mooi weer ga ik dan buiten iets doen met haar en anders een was boven opvouwen of iets anders. Tegen half twaalf is het lunchen op ons gemak en tussen twaalf en half een gaat ze naar bed. Ik doe dan wat kleine klusjes, maar vaak ook niet. Dan ga ik juist even genieten van de rust, want ik heb een stuiterkind! Uit bed is het even opfrissen, Drinken en wat te eten. Weer naar buiten met mooi weer of gewoon lekker thuis spelen of samen knutselen. De ene dag is papa om kwart over vier thuis omdat ik dan moet werken en de andere dag pas om half zeven en dat zijn best lange dagen Papa doet negen van de tien keer het avondritueel.