Nu hebben wij voor volgend weekend een heerlijk uitstapje Dusseldorf gepland,maar nu komt er in het nieuws dat er terroristische aanslagen gepleegd gaan worden. Wat zouden jullie doen? Gaan of niet? Ik bedoel, de politie loopt daar met geweren over straat, en dat doen ze niet zomaar. Ik twijfel echt of we nu moeten gaan of niet......... Mijn ouders hadden het weekend erna geboekt, en hebben deze meteen geanuleerd. Het is niet dat ik zit te rillen van angst, maar ik weet echt niet meer wat te doen nu............ Ik zit niet te wachten op lullige reacties, ik wil gewoon meningen.
Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Ze roepen al jaren dat ze aanslagen gaan plegen, maar tot op heden is dat beperkt gebleven. Zou me er niet helemaal veilig voelen, maar goed dan kan je natuurlijk helemaal nergens meer naar toe. Doe wat je je gevoel je ingeeft. Als je gaat heel veel plezier.
Ik ben zelf dan denk ik zo'n schijtert om niet te gaan... Lijkt me doodeng. Ik zou dan heel onrustig zijn daar denk ik! Maar er hoeft natuurlijk helemaal geen terroristische aanslag te komen.
Dacht er vanmorgen nog aan omdat er inderdaad gezegt word dat er aanslagen zouden komen. En dan vooral op plaatsen waar veel mensen komen Moest ook even aan de kerstmarkt denken. Ik denk dat ik niet zou gaan. Misschien niet goed omdat je dan denkt vanuit angst. Maar goed er zal maar wel wat gebeuren.
wij gaan ook volgende week zaterdag naar dusseldorf en weet ook niet wat ik zal doen :S ene kant ze roepen het idd al een paar jaar maar ja wat als ze het nu menen? heb thuis wel een gezin zitten, en andere kant dan kennen we nergens meer komen want ook hier zullen ze een keer komen :S dus tja moeilijk idd
Wij moeten nog een hotelletje boeken, maar wij gaan gewoon. Er kan op iedere hoek van de straat wel iets gebeuren.. Als je oversteekt kan je ook aangereden worden. Maar ik ben altijd erg makkelijk met die dingen. Snap ook wel dat anderen er anders over denken
Gokken is leven Ik ga pas in december, maar ik ga gewoon. Nederland staat ook in het lijstje, dus je kan hier ook bijv. in rotterdam of amsterdam ofzo een keer pech hebben. Dan kan je helemaal nergens meer naar toe.
volgens mij maar loze dreigementen. bovendien wordt er dus goed op gereageerd door de duitsers en idd je bent als je zo moet gaan denken nergens meer veilig... wij gaan ook maar dan in aken..... (geen zin om naar dusseldorf te rijden)
Pfffff weet t echt niet hoor. Aan de ene kant wil ik het gevaar niet opzoeken, aan de andere kant denk ik: Tja dan kan ik mezelf beter opsluiten, want dan kan ik nergens meer heen. Maar dr zal maar een aanslag gepleegd worden terwijl je daar zit. Ik weet nu in ieder geval dat er vanavond een vader en moeder hier helemaal over de pis zijn. Elke vrijdag avond is t koffieavond bij ons thuis. Je mag raden welk onderwerp er nu ter sprake zal komen. Hun hebben al geanuleerd, maar wij nog niet. Wat als we nu beslissen om wel te gaan?! Pffffff, dit is echt lastig.....
Ik zou volgende week naar Düsseldorf gaan, maar mijn moeder wil door die eventuele aanslagen alleen op de hond passen als ik gewoon ergens anders ga winkelen die dag, dus dan maar een dagje naar Arnhem. Kon me er zelf eerlijk gezegd niet druk om maken, maar om mijn moeder een plezier te doen, doe ik het niet. Anders was ik denk ik wel gegaan.
Denk dat als het al gebeurd een aanslag, dat ze het dicht bij de kerstdagen houden. Zelfde als wtc ze werden al in 1993 gewaarschuwd voor de aanslagen. MAatregelen werden er toen niet genomen, Maar in duitsland is alles 3 x verdubbelt met beveiliging zelfs op de vliegvelden enzovoort.
ik denk dat ik niet zou gaan. kan ook loos alarm zijn. maar dan heb je geen risico genomen. je leeft maar 1 keer toch?
zegt geen moer, er kan ook gewoon iemand in Duitsland wonen die met een bom de stad in gaat. Ik zou niet gaan, puur omdat ALTIJD als er iets wordt voorspelt, en ik ga TOCH, datgene dus ook gebeurt
Ik heb hetzelfde dillema. WIj gaan volgende week naar oberhausen. En dan denk ik...... tja, ons meisje zit hier thuis en wij daar. Stel je voor dat......... Wij gaan wel, maar niet met een enorm gerustgevoel geloof ik
Ik zou gewoon gaan, hoe meer de media 'kwaakt' hoe minder er aan de hand is volgens mij..En ja, als je je nou door alles moet laten tegen houden waar een 'dreiging' zou kunnen zijn. Nou dan blijf maar lekker binnen! (en zelfs daar kan wat gebeuren dan..)
Ik zie hier geen extra politiemensen hoor. Maar goed, ik woon ook niet in zo'n grote stad. Anders ga je toch naar een kleinere stad. Hameln ofzo. Is nog leuker en sfeervoller ook
Moeilijk hoor dit soort dingen! Aan de ene kant: waarom iets opzoeken waar je risico kunt lopen als het niet nodig is. Aan de andere kant: ze zijn allemaal alert en er zal vast goed gecontroleerd worden, misschien is het nu zelfs veiliger om erheen te gaan dan wanneer ze niks verwachten.