Baby & hond?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Assje, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Je moet je hierover vooral niet te druk maken, dat is mijn advies. ;) Wij hebben een Golden Retriever van 12,5 jaar en twee katten en geen van allen tonen ze een abnormale belangstelling in Dennis. We hebben ze allemaal gelijk kennis laten maken toen ik met Dennis uit het ziekenhuis kwam, laten snuffelen en kijken en ze accepteren hem allemaal.
    Zolang ze weten hoe de rangorde in elkaar zit, ze gehoorzaam zijn en jij goed op blijft letten is er niets aan de hand, maar hoe meer toestanden je ervan maakt, hoe meer de dieren in de gaten krijgen dat de baby toch wel èrg bijzonder is en gaan misschien dingen uittesten.

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik maakte mij hier ook erg druk om voor de bevalling hoor!
    Wij hebben 2 nogal erg dominante honden, die graag aandacht willen...
    Kosten wat het kost eigenlijk!

Nou het is me allemaal reuze meegevallen, ze doen het super!

De hond waarvan ik dacht dat ze heeel jaloers zou zijn, beschermt de baby juist voor alles.
    De eerste dagen mocht de andere hond er niet eens bij van haar.

Dus ja, je weet t nooit!
    Komt allemaal goed

3. Yvonne87

Yvonne87 Lid

5 mei 2011
    26
    0
    0
    thuis bij mijn dochter :D
    Friesland
    ik zou me er niet heel druk over maken, wij hebben een franse bulldog, ze is altijd met mij mee geweest naar de baby kamer, toen in nog zwanger was, had de box de wandelwagen en het wiegje in de kamer staan, ongeveer 2 a 3 maanden voor de baby kwam zo dat de hond er aan kon wennen.

ook hebben wij met de hond getraind een beetje, had een baby pop die kon huilen, deze legede ik regelamtig op mijn arm of in de box, wieg, of wandelwagen zo dat de hond er een beetje aan kon wennen.... ook praate ik veel met de hond als ie naast mij op de bank zat, over de buik aaien en de naam noemen van de baby (wij wisten wat het ging worden vandaar).

Nu onze dochter is geboren in middels is ze 5 maand hebben wij nooit problemen gehad. de eerst poep luier van onze dochter mocht de hond even aan ruiken voor de geur.

Succes en als je vragen hebt hoor ik het graag.

4. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    wij hebben een Shih Tzu en hebben Miss Daisy (zo heet het hondje) direct bij thuiskomst aan Chloe laten snuffelen!
    ze is gelukkig erg lief met Chloe en helemaal niet jaloers!
    (waren we beetje bang voor, ons hondje is ERG verwend..)
    ook zeiden we tegen de kraamvisite dat ze ook Daisy aandacht moesten geven en als ik met Chloe op de bank zit, mag Daisy er gewoon bij komen zitten/ liggen!
    behalve als ik Chloe de fles geef, dan moet ze in haar mand, dat doet ze ondertussen al helemaal zelf!
    de katten negeren Chloe volkomen dus daar hebben we geen problemen mee!

5. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    wij hebben hier een vreselijk verpeste terrier/teckel kruising :D

en ik vond het best spannend allemaal :D bikkel moet niets van kleine kinderen hebben en als mijn vriendin met haar dochter kwam begon hij vaak tegen haar op te rijden (dominant gedrag)
    maar met Aiden gaat het helemaal prima!... bikkel komt vaak mee naar zijn kamertje als ik hem uit bed ga halen en hij wil ook vaak zodra ik met aiden op de bank ga zitten even kijken en een lik geven..
    zodra aiden de fles krijgt moet bikkel laag van ons.. en dit gaat gelukkig altijd zonder problemen... ook na de fles als we nog even kroelen met aiden moet bik laag blijven..
    bikkel krijgt nog voldoende aandacht en ik ga elke dag met de wagen een rondje door het park zoals ik voorheen zonder kind ook altijd deed... tegen andere honden buiten is hij niet anders dan anders... ze mogen allemaal aan de wagen snuffelen...

gewoon je gevoel volgen en dan zal het allemaal wel los lopen...
    suc6!

hier nog een foto van de 2 mannen

6. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Bekijk bijlage 148976

Onze hond kan soms zo "trots" kijken als hij bij zijn broertje is. Gaat ook graag bij hem in de buurt liggen/zitten :D

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb helemaal niets anders gedaan, maar voor we kinderen hadden, hadden we haar al zo opgevoed als we zelf wilden. Onze hond is altijd beneden, dus in de kinderkamers komt ze niet.
    Even laten besnuffelen toen de baby op schoot zat bij me als eerste kennismaking, gewoon aan de voetjes laten snuffelen, niet in het gezicht, geen gelebber ook.
    Niet meer aandacht aan de hond gegeven dan voorheen en ook niet minder, gewoon zoals het altijd ging en eigenlijk ging het vanaf het begin af aan gewoon goed.

8. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    wij hebben een mopshondje, erg lief maar ook eigenwijs.
    bij thuiskomst uit het zh hebben we meteen de maxicosie op de grond gezet. ze dacht eerst wat is dat nou voor een raar iets...hihihi, ze was er zelfs een beetje bang van.
    ook nog aan een vieze luier laten ruiken. en elke keer even aan de voetjes laten snuffelen.
    als we de kamer in kwamen met de kleine, begroeten we de hond ook en zeggen we: kijk daar is kleine baasje :D
    en dat doen we nog steeds.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Het enige wat we hier de kinderen vanaf het begin hebben geleerd is dat ze de hond met rust moesten laten als hij in zijn mand lag.
    Op die manier had de hond een plek om zich terug te trekken van de drukte en kwam zelf wel naar ze toe als hij zin had in een knuffel.

Deel Deze Pagina