Hallo allemaal, Mijn dochtertje was gisteren een week en woog vorige week bij haar geboorte 4kg. Inmiddels is ze ook alweer terug op dit gewicht. Dit betekend dat zij 150x4kg dus 600ml voeding per 24 uur mag. De afgelopen week heeft ze gemiddeld 6 tot 7 keer gedronken. Overdag om de 3 uur en snachts vaak langer meestal kwam ze na 5 uurtjes. Ze drinkt nu 90cc+ 3 schepjes dus ongeveer flesjes van 100ml per keer. Als ze er 6 zou drinken dus 600ml maar op sommige dagen kom ik op 7 flessen. Nu kan ik ook de voeding verdelen over 7 voedingen dus ongeveer 85 per keer. Alleen is het zo dat ze zelfs na die 100c vaak nog aan het happen is en ik heb soms het idee dat ze nog meer honger heeft, ook merk ik dat ze na 2 uurtjes soms al onrustig wordt en honger krijgt. Dus of ze het dan doet voor die 85 cc vraag ik me af.... Tijdens het drinken laat ik haar regelmatig even rust nemen en ook een boertje tussendoor omdat anders de fles snel leeg is. Ik heb de avent fles gebruikt en die ging soms wel erg hard en vandaag een difrax flesje gegeven, maakt haar trouwens helemaal niet uit welke ze krijgt. Ik weet nu dus even niet zo goed wat te doen... Ik wil haar geen honger laten lijden maar ook niet TE veel gaan geven.. Hoe snel kun je zeggen dat je baby "hongerig" is en bijv kijken voor voeding voor hongerige baby's? Of is er misschien nog een andere fles waar ze wat meer moeite voor moet doen om uit te drinken? En is het nu erg dat ze dan meer dan 600ml voeding krijgt? Toen de kraamhulp er was waren we natuurlijk nog aan het ophogen dus ging het goed en elke dag als ze meer mocht dronk ze ook meer maar nu zitten we aan de max en wordt ik er even onzeker van wat te doen. Dus alle tips zijn welkom!
Je kindje mag tot 180 cc per kg lichaamsgewicht krijgen. Dat is in jouw geval 720 cc....ik zou die extra fles gewoon lekker geven Mijn zoontje is 4.8 kg en krijgt in principe 5 x 165 cc (150/5) maar op sommige dagen wordt hij wat vroeger wakker of heeft meer honger en krijgt dan ook gewoon een 6e fles Die enkele keer maak ik me daar niet druk om
Ik zou idd gewoon die extra fles geven. Normaal is 15-20 minuten een goede drinktijd. Maar deze flesjes zijn nog zo klein, die zijn vaak wat eerder op (hier wel iig..) Wel zou ik niet nog meer aanbieden dan die 1 extra fles, je wil immers niet al aan een liter zitten als je kindje nog erg klein is. Voeding voor hongerige baby's zou ik nog niet doen. Dsn heb je straks nog wat achter de hand. Wij zijn na een week of 7 wel overgegaan naar forte en dat hielp toen wel. Want hij leek nooit genoeg te hebben. Wat je ook mag doen is 10-15 cc extra water in de fles, dat hielp bij ons in het begin wel, was zijn maagje net wat voller. Hier heb je trouwens een speen zonder gaatje, daar kan je zelf een heel klein gaatje in prikken met een naald, dan doet je kindje misschien net wat langer over een fles. Losse onderdelen - Difrax