Bandenpijn met uitstraling naar je benen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaatje85, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden.
    Stond vanochtend op met een giga rugpijn dat uitstraald naar mijn benen, die doen nu zo zeer dat ik er amper op kan staan.
    Na wat googlen ben ik er achter dat het bandenpijn kan zijn, die uitstraalt naar je benen.
    Het voelt als een constante kramp.

Wie heeft hier ook last van gehad, hoe lang blijft het en wat is er aan te doen?

Groetjes Kaatje

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb het ook gehad en heeft bij mij wel een aantal dagen geduurt voor het helemaal weg was. Daarna ook nooit meer gehad. Het enige wat bij mij hielp was heel rustig aan doen ( dus ook niet naar het werk) en lekker veel in een warm bad.
    Kan me nog goed herinneren hoeveel pijn dat deed. Heel veel sterkte.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Dat kan, voelt het een beetje als ongikramp?
    Bandenpijn kan voelen als kramp/zeurend en/of als steken.

Niet teveel zorgen maken hoor, de boel is gewoon lekker aan het groeien bij je ;)

4. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ja ook hier heb ik dit meegemaakt. op oudejaarsavond heel de avond constante rugpijn die doortrekt naar je benen. soms was het zo erg dat ik het voelde tot in mijn dikke teen.

echt geen aangenaam gevoel hoor. bij mij duurde dit tot de volgende dag. en nu ook nog geen last meer van gehad!

5. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    kan best zijn dat je beenzenuw iets afgekneld is, maar doe het rustig aan, dan komt het wel weer goed!

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties. Ga morgen ook niet werken, en even op de boodschappen na een rustdag inlassen. Vanmiddag al lekker in een warm bad gelegen. Dat scheelde al een hoop.

7. Hoe herkenbaar!
    Ik heb sinds vorige week lage rugpijn, heb inmiddels een verwijskaart voor de fysio.
    Sinds afgelopen donderdag kwam daar iets nieuws bij....een soort aanval, een gloeiend gevoel die doortrok naar liezen en onderbuik (alsof de boel in de fik staat) en na rustig liggen trok die pijn weer weg.
    Deze soort aanvallen heb ik nu al een aantal dagen 's nachts (als ik wakker wordt om te plassen) en dan trekt het weer weg.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb dat hier ook. De kramp in mijn benen is er ook nog steeds. de ene keer erger dan de andere keer. Moet over 9 daagjes voor de echo en ga het dan wel even met de gyn bespreken.

Best irri als je een staand beroep heb.

9. Ik heb de 30e mijn eerste echo.
    Ik ga dit dan ook zeker met de vk bespreken.
    En eens kijken of de fysio wat oplost.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als je meer weet, laat je het dan even weten?

11. Ja, zal ik doen!

12. Hoi Kaatje,
    Ik zou nog even laten weten hoe het gegaan is bij de fysio.
    Ik heb een overbelasting van mijn onderste tussenschijfwervels. Daartussen zit een soort sponsachtig goedje en doordat mijn wervels teveel in elkaar gedrukt zitten drukt dat goedje tegen mijn zenuwen met als gevolg die uitstralende pijn in mijn benen.
    Dit is dus niet zwangerschapsgerelateerd, het heeft meer te maken met mijn drukke werkzaamheden van de afgelopen periode en verkeerd tillen.
    Ik heb nu oefeningen meegekregen en het zou na een paar dagen al stukken beter moeten zijn.
    Wel zei de fysio dat mijn bekken overgevoelig zijn, dit heeft wel met de zwangerschap te maken doordat de boel een beetje week aan het worden is.
    Gelukkig niets ernstigs! ;)
    Hoe gaat het met jouw klachten? Al minder?

13. Niet meer actief

Heb ik ook 2 weken of zo last van gehad, echt geen pretje idd.

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oke, misschien moet ik ook maar langs de fysio. kan nooit kwaad om er even naar te laten kijken.

Op zich niet meer die krampen in mijn benen, maar wel nog steeds pijn onder in mijn rug ( dit had ik al voor mijn zwangerschap)

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hallo!

Bij mij begon mijn onder rug gister echt flink pijn te doen, nu ben ik ook een beetje grieperig dus ik voelde me al beroerd en dacht ga lekker meteen mijn bed in als ik uit het werk kom maar kon er dus echt niet lekker van liggen en werd behoorlijk bezorgd toen kwam mijn man met een printje om mij gerust te stellen en daar stond dit:

Door het hormoon progesteron worden de verbindingen tussen de gewrichten losser, zo ook tussen je staartbeentje en je heupbeenderen. Normaal gesproken zit hier bijna geen beweging in, maar als je zwanger bent wel iets. Hierdoor kunnen zenuwen makkelijker bekneld raken!

Dacht laat het ff weten hier :D

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dank je wel :)

Deel Deze Pagina