Krampjes.. Wat te doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SharonR, 31 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Meiden,

Lucas heeft vandaag voor de tweede keer een groentehapje gegeten. Gisteren zijn we op aanraden van het cb begonnen en toen was er niks aan de hand. Vandaag echter wel... Een uur na de voeding werd hij erg huilerig en zijn buikje voelt opgezet aan. Ik ben hem al een uur aan het troosten, maar alleen het dragen op de buik schijnt te helpen. Hij wil ook niet getroost worden door papa. We hebben hem net in bad gedaan en nu hebben we hem toch even in zijn ledikant gelegd. Hij leek ook moe, dus ik hoop dat hij even kan rusten.
    Vanavond gaat hij eigenlijk bij mijn schoonmoeder logeren, omdat het daar veel rustiger is ivm oud en nieuw. Ik twijfel nu echt of ik hem wel weg moet brengen.

Tips om zijn buikpijn te verzachten? Ik vind het zo zielig..

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Gelijk stoppen met bijvoeding dus, zijn darmen zijn er blijkbaar nog niet aan toe...

Voor nu, zijn buikje lekker masseren met olie (wordt warm) en dan rondjes draaien met de klok mee, dan gaat de lucht die evt in zijn darmen zit sneller naar beneden...
    Als hij goed wakker is met zijn beentjes fietsen, lekker warm flesje melk of rooibosthee (biologisch, werkt verzachtend voor de darmen) en evt. nog een keer in bad doen...

Ben je trouwens zelf ook bij je schoonouders vanavond / vannacht?
    Als hij zich niet lekker voelt zou ik hem daar niet alleen achter laten, dan heeft hij toch zijn papa of mama nodig...

Sterkte met je ventje!

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Sluit me bij Mango aan, vooral de buikmassage (altijd met de klok mee) helpt goed bij krampjes. Verder dus stoppen met bijvoeding en ik zou je zoontje ook niet uit logeren doen vannacht (als jij daar niet bent).

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Sluit me aan bij de vorige twee reacties.
    Meteen stoppen met bijvoeding. Buikje goed masseren, evt nog een warm bad voor hij vanavond naar bed gaat.
    Zou hem ook niet uit logeren brengen als jij er zelf niet bent (persoonlijk zou ik dan zelf ook geen fijne avond hebben).
    Het is ook logisch dat hij vandaag pas last kreeg ipv gisteren, lijfje heeft even tijd nodig om alles te verwerken tot het in de darmen terecht komt...
    Bij het verschonen (en/ of tussendoor) even flink met de beentjes fietsen, helpt ook altijd wel.

Succes!

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Jep direct stoppen!!

Ik was ook begonnen op advies CB met 4 maanden en mega krampen. Ben van de week pas weer begonnen en nu gaat t zonder krampjes jippieeee..

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb altijd nog cinababy in huis en dat helpt hier altijd direct.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Idd stoppen met de bijvoeding en hem lekker bij je houden ipv uit logeren.

8. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Gelukkig is hij na een paar uurtjes troosten, badje, masseren en dragen weer rustig geworden. Na lang tobben en overleggen hebben we hem toch naar mijn schoonmoeder gebracht, omdat wij veertien gasten kregen voor Oud en Nieuw en wij graag een rustige avond wilden voor Lucas. Zodra hij gekalmeerd was ben ik naar mijn schoonmoeder gegaan die heel begripvol en lief reageerde. We hebben Lucas lekker in bed gelegd en hij heeft de hele avond geslapen als een roos. Intussen zelf nuchter gebleven voor het geval ik hem moest halen en regelmatig contact gehad.
    Vandaag geen bijvoeding gegeven en ik bel het cb morgen nog even om te vragen wat ik nu het beste kan doen met de voeding.

Bedankt voor de tips.

Deel Deze Pagina