Alleen maar klimmen en klauteren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MvLiam, 30 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Pff, ik weet het even niet meer hoor! Voorheen kon ons zoontje altijd heerlijk bij ons zitten spelen. Samen spelen, of gewoon rustig bij mij op schoot spelen. Sinds hij kan staan, stappen en kruipen is het ineens allemaal anders. Hij wil niets meer, alleen nog maar staan of rondkruipen en zien waar hij met zijn vingertjes aan kan gaan zitten. Ook wil hij graag in de box, gewoon lekker staan en spelen.
    Ik heb nu alleen zelf het gevoel dat ik te weinig met hem samen doe, maar hij wil dat gewoon niet. Zelfs met het eten mag ik mij niet meer bemoeien, meneer wil het zelf doen. Het is dat íe niet uit zijn eigen borst kan drinken en dat ie mij daar nog voor nodig heeft maar anders.. ;)

Hij is nu sinds 14.00 wakker. Heeft een broodje en een peer gegeten en zit nu al ruim 1,5 uur in de box te spelen. Hij heeft het prima naar zijn zin en ik zing liedjes en klets tegen hem maar dat doet hem weinig. Hij is ineens enorm op zichzelf maar ik heb het gevoel dat ik niet genoeg met hem doe! ;)

Herkent iemand dit?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik herken het niet maar ik zou het lekker laten gaan, hij is op ontdekkingsreis :)

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ja ik denk dat het wel weer komt. Luca is ook op ontdekkingsreis. Hij heeft ook geleerd dat sommige dingen die hij doet een Nee oplevert. Dus elke keer dat hij iets stouts gaat doen, kijkt hij even op naar mij. En dan heel hard kruipen ernaartoe en dan lekker stout doen. Lachen!
    Het is een nieuwe fase en je moet gewoon maar kijken hoeveel hij allemaal weer gaat leren. Vanzelf ontdekt hij ook dat hij over jou heen kan kruipen, dat is ook heel leuk.

4. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Haha klopt dat doet hij in bed ook steeds. (We slapen 's middags soms een paar uurtjes samen in ons bed)
    Ik vind het ook ontzettend leuk om hem zo bezig te zien alleen heb ik het gevoel dat ik te weinig met hem sámen doe. Maar ik merk gewoon dat hij niets liever wil dan zelf de dingen ontdekken :(

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje is ook zo'n ontdekkingsreiziger haha, alleen maar klimmen klauteren en de wereld ontdekken, nu hij loslopen kan is de wereld weer een hele nieuwe uitdaging. Ik heb ook wel eens het idee dat ik te weinig met hem speel. maar 1 minuut met mama spelen is leuk, en dan gaat meneer weer op ontdekkingsreis haha.

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hoort er denk ik idd gewoon bij. Je kan natuurlijk wel een 2x per dag gaan wandelen of fietsen met m; dan ben je lekker met m samen,kan je liedjes zingen, samen naar dingen kijken enz. Is dan ook echt mama-tijd.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier ook eentje die alles aan het ontdekken is. Ik leg haar bijna niet meer in de box, maar op een kleed op de grond (niet dat ze daar lang op blijft liggen) vanaf daar gaat ze de hele kamer door (rollend of kruipend). Ik hoef haar ook echt niet op schoot te nemen want ze ziet vanalles wat ze wilt hebben en ligt meer naast me dan dat ze bij me zit.
    Wat ze wel vaak doet is even opkijken of ik haar wel zie, als ik dan ook kijk is ze weer blij en gaat ze weer verder met waar ze mee bezig was.
    Ik ga regelmatig even bij haar zitten, dan komt ze meestal wel bij me om over/op me te klimmen. Dan heb ik toch nog het idee dat ik wel wat met haar samen doe, want om haar de hele dag maar alleen te laten spelen vind ik ook wel een beetje zielig, ook al vermaakt ze zich prima.
    Waar ze mij wel voor nodig heeft is stapjes zetten, dat vind ze echt geweldig. Mama aan de hernia en Robyn de grootste lol.

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie kan ook lekker alleen spelen. geniet ervan joh! beter als een kind waar je constanttt mee bezig moet zijn en je geen moment rust mee kan hebben. ik speel wel met jamie. we gaan lekker fietsen (heb zo'n smart trike) of als hij in de box sta kietel ik hem tussen de spijlen door (vind hij super) en voor de rest vind hij het geweldig om samen over de vloer te kruipen en dan om ter snelste ofzo. gewoon lekker gek mee kruipen :)

9. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    heeeeeeeeel herkenbaar,
    hier nog zo'n ontdekkingreiziger...!
    precies hoe je het neer zet , zo doet esmee ook...
    wil ook niet echt meer op schoot zitten ..daarvoor wel..
    en ook als ze ligt en ik probeer haar ze laten zitten , gaat ze gelijk al staan , soms irri..
    ja , ze is gewoon op haar zelf.. de kamer rond kruipen enzo..
    ff een minuutje spelen en daar gaat ze weer..
    maar ja , zal wel zo horen..

ps. bijna even oud...grappig !
    en ook nog uit assen .. kom uit hoogezand-sappemeer

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

@MvLiam: hier ook zo'n ontdekkingsreiziger. Thirza geeft wel regelmatig aan dat ik in de buurt moet blijven: als ik wegloop is het brullen, maar speelt toch echt wel zelf, klimt en klautert zich ook rot en lekker rustig hangen bij mij is er echt niet bij... Maar als ik naast haar blijf zitten even, is ze binnen de kortste keren aan de andere kant van de kamer en heeft ze me niet meer nodig, (ook wel weer lekker: kan tenminste ook m'n eigen ding wat doen als ze wakker is).
    Tja, als je kleintje dit fijn vindt, lekker laten gaan. Samen wandelen en fietsen is wel leuk om wel echt wat samen te doen, dus lekker doen, :)
    He, en lees bij de vorige reactie dat je uit Assen komt. Lachen: daar heb ik van m'n 6e tot m'n 22e gewoond, :) (OK, van m'n 18e tot 22e parttime in de weekenden ;)).

11. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Aaah gelukkig hij is dus niet de enige :)
    Het lijkt me ook erg leuk om met hem te gaan fietsen, ik moet alleen nog even achter een nieuwe fiets aan haha.
    Mijn schoonmoeder vertelde al dat mijn vriend precies hetzelfde was als Liam, altijd alles maar ontdekken en vond het prima om in zijn eentje te spelen. Ach, het is soms ook wel makkelijk hoor. Ik kan altijd lekker even opruimen en schoonmaken en wat ik wel altijd doe is kinderliedjes zingen. Vind 'ie echt enorm leuk, vooral hoofd schouders knie en teen (en moeders inderdaad maar een hernia krijgen van al dat gebuk haha)

Magdalena: Wat grappig dat je uit hoogezand-sappemeer komt, daar was ik gisteren nog :D

Deel Deze Pagina