Ik vind het echt super vervelend voor je! Ik herken het wel een beetje. Lotte is zo ook de eerste 5 maanden geweest. Een osteopaat heeft uiteindelijk heel erg goed geholpen. Ik heb nu echt een ander kind gekregen die trouwens nog steeds wel haar buien kan hebben hoor maar oke. Ik heb 3 tips voor je. Ten eerste denk ik dat je een andere osteopaat moet zoeken. Een second opion kan nooit kwaad. Ten tweede zou ik proberen of je baby niet een dag of 3 mee kan lopen in het ritme van een ander gezin, denk aan je zus ofzo. Het gebeurt heel vaak dat ze dit ritme dan ook oppakken! Daarnaast, vreemde ogen dwingen... Misschien dat iemand die er voor het eerst echt naar gaat kijken ook hele andere dingen ziet. Ten derde zou ik een dagboek bij gaan houden met precies erin hoe de dagen eruit zien, na een week of wat kan je dan misschien een patroon herkennen en vanuit die positie verder werken. Bv altijd 1 na het eten begint het huilen of een half uur na het spelen met ***** begint het huilen. Dan kan je daar kleine aanpassingen in aanbrengen. In ieder geval heel veel sterkte en vergeet niet, over 16 jaar is het sowieso voorbij
Dat hij temperament heeft staat vast. Je zou hem eens moeten zien hoe hard hij begint te huilen als het ( naar zijn idee) te lang duurt voordat hij zijn fles krijgt. Daarom vind ik het ook zo moeilijk. Soms denk ik `huil maar, je krijgt je zin echt niet`maar dan gaat hij zo vreselijk over de zeik dat ik hem nauwelijks tot bedaren kan brengen. Ben nu echt zo`n moeder die alles toelaat zolang hij maar stil is. Heel erg a-pedagogisch maar ik kan het echt niet meer aanhoren! `s Nachts slaapt hij gelukkig redelijk goed. Het huilen is toch wel het ergst wanneer hij overdag alleen zou moeten spelen. Dan zou je denken dat hij aandacht wil maar zodra ik hem oppak duwt hij mij gewoon weg. Alsof hij wil zeggen `Laat me los`. Dan zet ik hem weer neer en begint hij weer gewoon opnieuw. Wat het bewegen betreft. Hij trekt zich nu aan alles op, gaat zelf zitten, maar kruipen doet hij nog steeds niet. Hij schommelt wat op zijn knieeen heen en weer en gaat regelmatig op handen en voeten staan met zijn kontje omhoog. Aparte ontwikkeling dus...
Een vriendin van mij had ook zo'n kindje die nonstop huilde. Toen bleek dat hij een soort allergie had waarbij zijn heel lichampje jeukte. Met juiste medicatie was het gehuil snel over. Misschien heb je hier wel wat? Kinderarts vragen om voor andere allergens te laten testen? Sterkte!!!