Mijn dochtertje van 15 maanden raakt compleet overstuur als andere kinderen beginnen te huilen of gaan gillen. Je kunt je voorstellen dat ze het dus heel erg lastig heeft op het kdv. Hoe moet ik hier mee omgaan? Hebben jullie tips zodat ik deze schrikreactie kan verminderen? Ik weet het namelijk niet meer...
Heb je bij de huisarts haar oortjes eens laten checken, misschien heeft ze een gehoor probleem waardoor de herrie harder doorkomt ofzo? Verder geen tips succes ermee!
Heeft ze dit al lang of pas sinds kort? Hoe gaat het op het kdv, hoe gaan de leidsters hiermee om? Hoe reageer jij zelf op huilende kinderen? Als jij het bijvoorbeeld slecht verdraagt kan ze dat hebben overgenomen. Meehuilen met andere kindjes is op zich niet ongewoon, maar het moet niet de spuigaten uitlopen natuurlijk.
Ik ben nog niet bij de huisarts geweest wellicht dat ik dat maar eens moet doen. Ze heeft altijd al wel wat last gehad met drukke situaties, maar zo als het nu gaat is dat ze er echt van overstuur raakt als een ander kind begint te huilen of aan het gillen is. Op het kdv hebben ze in eerste instantie een extra dagdeel geadviseerd, maar ik heb niet het idee dat dat voldoende helpt. Ik heb een gesprek ingepland wat dit schiet zo niet op. Vindt het vooral voor haar zelf zo sneu
Heeft ze dit alleen bij andere kindjes die gaan huilen of ook bij andere plotselinge harde geluiden? Sommige kindjes zijn hier heel gevoelig op.
Onze oudste heeft dit ook gehad tot ongeveer haar 3e verjaardag: ze schrok van harde geluiden die plotseling kwamen en waar veel emotie in doorklonk. Huilen van kinderen heeft dit natuurlijk allebei... Maar ook van hard gelach op een verjaardag raakte ze helemaal in paniek. Wij hebben haar uiteindelijk van het kdv gehaald omdat ze daar na een half jaar nog steeds doodongelukkig was. Na haar 3e verjaardag begreep ze alles wat beter, werd ze rustiger en vanaf toen is het prima gegaan.