laten boeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door echtniet27, 22 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Hoi,

Ik vroeg me af op welke manier jullie hanteren om na de voeding je baby te laten boeren?

Mij lukt het vaak niet en heb het idee dat ze daar last van heeft. Ik leg haar op me schouder en geeft tikjes met Mn platte hand boven haar kontje. Maar vaak komt er geen boertje.

Doe ik iets verkeerd? Moet ik iets harder tikken of haar op een andere maniervast houden?

Ze heeft af en toe ook de hik en soms krampjes. Ik voel me,dan schuldig omdat ze verdriet heeft en ik haar,niet goed laat boeren.

Het maakt me onzeker.

Iemand tips aub?

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ipv tikjes wreef ik vaak gewoon over zijn rug, dit hielp bij mijn zoontje goed.

Als hij krampjes had legde ik hem weleens over mijn benen heen. Hoofdje aan de ene kant benen aan de andere kant en zijn buikje precies op mijn benen.

Succes!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Met je vingers hoog op het ruggetje zachtjes trommelen of de trap op en neer lopen.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    hier was de trap op lopen altijd succes voor een boer... als hij nog niet had geboerd voor hij weer naar bed ging kwam ie op de trap wel ;)

5. echtniet27

Dank je. Ik zal het proberen.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier was het enige dat werkte om hem op schoot te zetten met zijn ruggetje tegen ons aan en dan naar voren te leunen, dus hem een beetje naar voren buigen. Alle andere methodes werkten niet en leverden veel krampen en narigheid op.

7. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier tik ik echt onder op haar kontje, dat gaat vaak goed. We laten haar altijd min een min of 10 rechtop zitten na de voeding, heeft ze dan nog niet geboert en zit er wat dwars dan merk ik dat omdat ze dan erg onrustig word. Dan toch nog een keer op de schouder en dan komt ie vaak wel.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Baby tegen je aan houden met zn buik tegen jiuw borst en voorzichtig naar voren buigen (niet doen als ze makkelijk spuugt natuurlijk) dat was hier de truc om de lucht te laten bewegen en een boer te produceren.

9. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Trommelen met vingers op de rug t.h.v maag (ik weet dat die aan de voorkant zit😉), armpjes iets omhoog doen. Vaak deed ik ze over mijn schouders, lopen. Op de buik leggen als het niet gelukt is. Maar dan komt er vaak een mondje voeding mee.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mijn dame boert ook niet altijd. Ik leg haar tegen mijn schouder en klop zachtjes op haar rug, soms schommel ik een beetje, dans wat op en neer, zet haar op mijn schoot met mijn hand achter haar hoofd en klop op haar rug, of strek haar een beetje om de lucht in beweging te krijgen. Of all else fails geef ik haar aan de "burpmeister" aka mijn man ;)

11. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik laat haar even op d'r rug liggen en dan over m'n schouder en met 2 vingers over d'r ruggengraat wrijven, succes gegarandeerd. Hier boert ze nl niet als ik dat niet doen of pas na een hele tijd.

12. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Tikken tegen of boven haar billen helpt hier goed om haar van onderen te ontluchten, maar van boven niet. Moet echt tussen haar schouderbladen kloppen. Anders even lopen, werkt ook goed.

13. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Grinnik!!

Hier ook buik tegen mijn borst en klopjes tegen de bovenkant van z'n ruggetje. Helpt niet altijd, maar hij heeft er dan ook geen last van.

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    De osteopaat die mijn zoontje behandeld heeft, zei dat ik hem idd zo op mijn schoot moet zetten. Maar dan wel met mijn arm ove zijn buikje, zodat ik min of meer de lucht eruit druk.

15. echtniet27

Hoi,

Vandaag het wrijven over de rug geprobeerd terwijl ze wat meer overeind ligt op Mn schouder. De ene keer komt er wel een boer maar soms ook nog niet.

Ze heeft vandaag maar 1 hele grote poep luier gehad. Dat was om 08:00 en verder niet meer. Wel weer scheetjes. Ik hoop maar dat dit niet erg is. Maar ze eet en slaapt wel.

Bedankt voor de tips. Fijn dat jullie me helpen.

16. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Wat ook weleens wil helpen is even op de linkerzij neerkegen 1-2min en dan nog eens proberen. Ontlast de darmen namelijk een beetje.

17. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Hallo,

wat bij onze dochter heel goed werkt als ze niet wil boeren als ik op dr rug klop is haar op mijn been zetten rechtop bij het nekje pakken zodat jaar hoofdje niet knikt e dan rustig naar achter en naar voor bewegen.
    dan boert ze altijd

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    We hielden hem idd ook van voren vast rond zijn buikje, anders kieperde hij naar voren. ;):D

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Haha grapjurk. :p:D

20. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Ik laat mijn zoontje altijd bij me op schoot zitten, ondersteun zijn hoofdje door mijn hand op zijn borstkast te houden zodat hij een beetje naar voren leunt. Wanneer zijn nekje nog niet sterk genoeg is kun je je handpalm op zijn borstkas leggen en met je duim en wijsvinger zijn hoofdje ondersteunen. Wij hebben ook een tijdje infacol gebruikt, de lucht verzameld zich dan als 1 grote bel en boert je kindje het makkelijker op.

Deel Deze Pagina