Zoon (3 mnd) drinkt overdags te weinig (reflux?)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Yukl, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje heeft vermoedelijk verborgen reflux en krijgt daar nu alweer ruim 4 weken losec voor. Voor die tijd dronk hij te weinig en groeide hij matig. Sinds de medicijnen gaat het over het algemeen een stuk beter met hem al blijft hij een moeilijke drinker en blijft hij vreselijk onrustig slapen.

Sinds een week gaat het weer slechter. Hij is wel nog vrolijk als hij uit bed is, maar het slapen gaat slechter. Maar het meest frustrerende: hij drinkt overdags zo vreselijk weinig! Gister was het echt heel weinig (verdeeld over 5 voedingen overdags zo'n 460cc) en toen kwam hij (na nog een late voeding om 22.30 uur) heel gezellig 2 keer voor een nachtvoeding. Bah! En het leuke: toen dronk hij wel zo'n 150cc per keer. Maar vandaag gaat het dus weer die kant op... Er zit helemaal geen verbetering in. Maar 2 keer een nachtvoeding trek ik echt niet lang :( Help!

Het begint in de ochtend al: dan heeft hij nooit honger. Dus tegen 08.00 a 08.30 uur krijgt hij een fles (wat eigenlijk echt 07.00 uur moet worden ivm het KDV straks). En dan drinkt hij net aan 120cc, maar de laatste tijd zelfs veel minder. Daarna krijgt hij om ongeveer de 3,5 uur een fles. En dan heeft hij eigenlijk nog steeds niet echt vreselijk veel honger... Maar dan is hij zijn bed uit en na een tijdje wordt hij onrustig. Dus dan geef ik hem de fles (het andere alternatief is hem weer in bed te leggen, maar dat slaat nergens op als het alweer 3,5 uur geleden is sinds de vorige voeding). Rekken totdat hij ECHT honger had hebben we ook wel eens gedaan, drinkt hij nog steeds niet veel meer. Alleen 's nachts heeft hij wel echt honger, dan herken ik ook de signalen. Overdags zie ik die signalen gewoon niet.

Pff ik weet echt niet meer wat we moeten doen. Hoe krijgen we hem nou meer aan het drinken? En dan met name overdags? Want zo komen we natuurlijk nooit van die nachtvoedingen af. Ik vond 1 nachtvoeding prima, maar ik zie niet graag dat het er alleen maar meer worden in plaats van minder. En als hij nou overdags goed dronk en misschien een groeispurt heeft, oke, maar dat is het dus niet...

Komt dit nou nog steeds door de reflux? Herkennen moeders dit?

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik herken het niet sorry, ik snap het ook niet zo goed want bij reflux drinken ze juist goed om dat ze dan ffgeen last hebben van het zuur, tenminste zo ging het hier wel. anders ff contact opnemen met je ha of cb.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik lees mee, hier bijna hetzelfde. Vandaag ook weer, hij drinkt flesjes van hooguit 80cc. Pff. En 's nachts minstens 1x, meestal 2x willen drinken. En totaaaaal geen ritme.
    Doodvermoeiend vind ik het.
    Hij heeft overigens geen reflux en slaapt overdag wisselend tot aardig goed.

4. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Volgens mmij is dit zo'n sprongetje.
    Heb ik vorige week ook,nu drinkt ze weer beter.
    Op cb zeiden ze 500 cc drinken wat ze meer drinken extra.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Yukl, ik denk misschien toch ook een sprongetje hoor. Volgens mij vertonen T. en P. hetzelfde gedrag en zitten ze allebei qua tijd in een sprong.
    Misschien is het volgende week beter.. (zegt ze hoopvol;))

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan best een sprongetje zijn. had onze dochter ook rond die leeftijd. ze komt meestal 1x/nacht voor de fles en toen hebben we werkelijk nachten nauwelijks geslapen (lees: 3 uur op een nacht slapen met wat geluk :)) pff.. Heeft hier ongeveer 1,5 week geduurd. Toen op 1 nacht plotseling 12 uur tussen de voedingen en daarna weer 1x/nacht.. dus tja, het is vervelend, maar ik denk dat het even doorzetten is ;)
    ik weet niet of het bij jou kan, maar mijn vriend en ik verdelen de nacht meestal. de 1 de eerste helft, de ander de 2e helft en dan heel vroeg naar bed. Dan krijgen we allebei toch nog wat uurtjes slaap.
    Sterkte ;)

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Sprongetjes zitten niet zo in mijn systeem omdat de oudste er nooit last van had en omdat ik het 'oei ik groei' boek niet serieus neem. Maar misschien dat dat het dan toch is... Ik hoop het maar, want ik vind dit heel frustrerend. Als ik weet dat het over een week over is, dan is het niet zo erg. Maar omdat hij altijd al zo'n moeizame drinker is geweest (hij drinkt altijd de eerste paar cc goed, en daarna zijn we altijd met hem in gevecht om hem toch een beetje te laten drinken), zit de angst er gewoon in dat we weer terug bij af zijn.

Vandaag heeft hij tot nu toe 530cc gedronken, iets meer dan gister gelukkig, maar nog steeds niet bijster veel. Ik hoop dat hij vanavond goed drinkt zodat hij daarna maar voor 1 nachtvoeding komt. Ik zou het zo fijn vinden als hij overdags gewoon lekkere goede flessen leeg dronk, zodat zijn buikje lekker gevuld is als hij de nacht in gaat. Maar hij klokt hoe dan ook 's nachts zo 160cc weg, ook voor deze week.

@ maja: hoe lang duurt het nu al bij T. dat hij zo weinig drinkt?

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bij T. duurt het echte slechte drinken nu een dag of 3 denk ik. Hij dronk normaal ook nooit veel maar gemiddeld nog wel zo'n 130cc per fles. Dat heeft hij al 2 dagen niet gedronken. Ik ben ook opgehouden met bijhouden wat hij op een dag binnenkrijgt, word ik alleen maar onrustiger van. Ik geloof inmiddels wel in spongetjes, helemaal omdat het bij L. al overduidelijk was. Nu nog, als ze een poosje heel vervelend is en slecht slaapt merken we daarna dat ze ineens weer veranderd is. Dan praat ze duidelijker en is ineens 'wijzer' ofzo.
    Normaal slaapt T. ook wel gewoon 's avonds. Maar gister was het een drama en nu weer (papa loopt alweer naar boven:D denk dat hij zo terugkomt met een baby hihi)
    En ik zie T. druk oefenen met van alles en nog wat, dus ik heb goede hoop dat het met een week ofzo over is.

Ah, daar hebben we (een chagrijnige) papa met baby:D

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hahaha wat ken jij je vriend goed maja :D P. ligt ook onrustig te wezen in bed, maar dat zijn we wel van die kleine muppet gewend. Die van mij is ook al een paar keer naar hem toe geweest.

Ben benieuwd wat die bink van jou straks zal kunnen, hij is al zo lekker vlot :) Ik verwacht dat P. over een paar dagen zijn brabbelvocabulair gaat uitbreiden, lijkt me wel gezellig. ;)

Maar als hij nu al zo heftig op zo'n ontwikkelingssprong reageert, dan belooft dat nog wat voor de toekomst :$

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    De sprongen waren bij L. ook echt een drama. Heb regelmatig met m'n handen in het haar gezeten. Met name de 8 maanden, de 11 maanden en de 15 maanden sprong.. Vreselijk!!
    L. was vanaf het begin af aan een pittige baby, T. is veel makkelijker dus ik hoop dat zijn sprongetjes ook minder heftig zijn..
    Maar hij heeft er nu duidelijk wel een! Het begin van de 6 maandensprong. Cool;)

Zou leuk zijn als P. meer gaat brabbelen, deed T. wel na die sprong! En draaien naar zijn buik. Maar dat was wel al vlot.

11. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux en heeft eerst zantac gebruikt en krijgt nu losec en motillium, het werd eerst beter en toen weer slechter!
    veel huilen / krijsen na de flessen en erg slecht slapen, ka zei dat t warschijnlijk geen kms zou zijn, niou vrijdagavond was ik hert zat en ben pepti gaan geven en merkte meteen bij de 1ste fles al verschil, en ben nu dus pas 1,5 dag bezig met de voeding en is een stuk vrolijker en huilt bijna niet meer!
    Ook slaapt hij ineens 2 a 3 uurtjes achter elkaar op zn bedje terwijl hij normaal slaapjes deed van 30 min, max 45 en kwam daarna nooit meer in slaap, nu hoefde ik m alleen ff een speentje te geven vanmiddag en ging weer verder....nou helemaal super en hoop dat hij t zo goed blijft doen, misschien heeft jou kindje ook kma?!
    Lijkt namelijk erg op mijn verhaal!

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jaa ik weet niet... KMA heeft wel door mijn hoofd gespookt omdat niet alle klachten weg zijn gegaan met de medicijnen. Aan de andere kant huilt hij niet meer, behalve als hij naar bed gaat. Hij blijft wel heel onrustig slapen en moeizaam drinken. Als het moeizame drinken zoals nu aan blijft houden, ga ik het de volgende keer op het CB bespreken of de kinderarts bellen.

Vannacht heeft hij om 22.30 en om 04.00 uur beide keren 200cc gedronken ;) Belachelijk :p

Vandaag gaat het IETSJE beter. Dat wil zeggen dat hij vanochtend 270cc heeft gedronken in plaats van de 250cc gister. ;) Alhoewel het gister ook al iets beter ging dan de dag daarvoor. Hij kwam vannacht dus ook maar 1 keer gelukkig. Dus wellicht dat we in babystapjes weer vooruit gaan. Ben benieuwd.

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Drinkt hij dat dan per keer? 250 cc?
    Want dat is dan weer vrij veel in mijn ogen...
    Mijn zoontje krijgt 5 flessen van 180+6 aangeboden, maar laat vaak 40 of 50 cc staan...

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nee dat is over 2 voedingen. Vanochtend om 08.00 dronk hij 120cc en om 12.00 uur 150cc (die 150cc is een goede hoeveelheid, al gooide hij er daarna weer wat uit).

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het gaat gelukkig nog steeds beter. Het is van 430, 460, 500 naar 560cc gegaan. :) Nog 2 voedingen te gaan (22.30 en nachtvoeding). Hij blijft wel met zijn armen wapperen en met zijn hoofd draaien tijdens het drinken ;) Zojuist iets nieuws uitgeprobeerd: zijn armen/romp inbakeren tijdens het drinken. Het leek te helpen dus dat ga ik morgen weer proberen ('s nachts wappert hij niet, ik denk omdat ie dan half slaapt... dan drinkt hij dus ook beter).

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Fijn dat het beter gaat:) Er zit dus wel vooruitgang in!

T. drinkt ook onrustig, wapperen enzo. Ik heb al standaard zijn armpje die tegen me aan ligt onder mijn arm. Met dat andere armpje zwaait hij flink en wil hij steeds mijn hoofd grijpen:D
    En hij heeft sinds gisteren iets nieuws: rechtop willen zitten tijdens het drinken.. heel handig;)
    En 's nachts drinkt hij idd ook beter. Is dan veel rustiger en slaapt half dus dan drinkt hij ongemerkt ook meer.

Ik blijf tegen mezelf zeggen dat het alleen maar beter wordt en dat hij over een half jaar veel meer eet en het dus sowieso beter zal gaan.

17. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Gelukkig dat het wat beter gaat!
    Maar hier ging dat ook telkens zo, dan weer iets beter dan weer een stuk slechter, totdat ik het vrijdag helemaal zat was en dus heel eigenwijs pepti heb gekocht en gelijk gegegeven!
    (de ka zei dat t geen kma was omdat hij voldoende groeide)
    Nou heb nu al een ander kind, eigenlijk na de eerste fles al, slaapt zelfs een paar uurtjes achter elkaar overdag!
    Alleen s'avonds nog wat onrustig,maar iig alheel anders dan voorheen toen schreeuwde die alleen maar!
    Nou hoop dat t de goeie kant op blijft gaan!!!

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ maja: haha onze knullen hebben echt dezelfde drinkissues :D P. slaat gewoon steeds de fles weg, een aantal keer zelfs uit mijn handen waardoor de fles op de grond kletterde. ;) Ik had hem ook altijd in de houtgreep, maar daar ontkwam hij aan :$ Dus toen ik het zat was vanavond heb ik de hydrofielluier waarmee ik normaal gesproken zijn spuug opvang maar eens om zijn armpjes heen gevouwen. En toen viel hij dus 5 minuten later tijdens het drinken in slaap :D Maar vlak daarvoor had hij toch bijna zijn hele fles opgedronken.

@ ccwomen: fijn zeg dat hij daar zo goed op reageert! Heb je het al aan de kinderarts verteld? Zou fijn zijn als je de voeding vergoed krijgt!

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Giteravond toch maar om 23u een fles gegeven, heeft hij geslapen tot 5.30u:) Voor het eerst dat hij zo lang heeft gelapen.

Maar vanochtend weer 60cc.. Terwijl hij wel honger had. Vreemd.
    Maar een half uur daarna heeft hij met smaak een half potje sperzieboontjes naar binnen gewerkt en ligt nu lekker te slapen:)

Hoe ging het bij jou Yukl?

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

P. besloot om half 3 vannacht te gaan poepen ;) Dus ja, toen was hij wakker en onrustig en hebben we hem de fles gegeven. Hij klokte wel zo 190cc weg. Om 22.30 u heeft hij 160cc gedronken.

Vanochtend hebben we hem om 8 uur wakker gemaakt (hij krijgt dan zijn losec maar dat moet voordat mijn man naar zijn werk gaat), slaapkopje. Om 8.30 uur heeft hij een fles gehad (hij had nog steed geen honger, maar anders krijg ik hem niet op tijd op bed vanavond vanwege de rare drinktijden) en heeft hij 160cc gedronken. Ik heb hem wel weer ingebakerd tijdens het drinken. Dat gaat ik vandaag de hele dag doen, ben benieuwd of hij uiteindelijk meer drinkt hierdoor.

De bijvoeding gaat dus goed maja? Leuk hoor :) Wat een grote vent is het wat dat betreft al! Ben heel benieuwd hoe P. het straks gaat vinden.

Deel Deze Pagina