Hi ik had een vraagje komt net van het cb vandaan en ze vonden mijn dochtertje erg licht (ook klein maar dat was wel ok, groeicurve gewicht was nu afgebogen).. ze is 71,5 cm en 8 kg nu 11 maanden oud. Wat wegen jullie kinderen en is dit echt licht/ klein of maken ze me onnodig ongerust.. gr
Ze is idd wel licht, vergeleken met mijn zoontje. Ik heb hem nu al even niet meer gewogen, laatste keer was op cb met 7 maanden, en toen zat hij al op bijna 9 kg en 73 cm (geloof ik, even uit mn hoofd). Niet helemaal te vergelijken, mijn zoontje is ietsje langer dan gemiddeld, maar toch.. wat zeiden ze verder bij het cb? Moet je terug voor controle?
mika was 78 cmen 9300 gram opk geen dikkert kleine man zit geen sec stil.moka groeit goed volgens zijn eigen lijntje.als jullie kindke tevreden is en goed eet niet teveel zorgen maken.
Mijn dochtertje is nou 10,5 maand en weegt 7.6 kilo. Hoe lang weet ik niet precies, denk iets van 74 cm.
Mijn oudste was toen 8310 gram en 76 cm. Hij is nu. Nog steeds (te) licht en lang. Ligt op de rand van het grijze curvegebied. Je dochter is wat korter dan T dus ook nog wat lichter. Wij hebben ons een jaar druk gemaakt, maar nu doen we dat niet meer. Zolang ze eet en actief is, is et goed, toch? Volle producten helpen hier ook niet. Hij is nu 2 jaar en 7 maanden en weegt misschien 12,5 kg en is 98 cm lang. Echt, maak je niet druk. Zolang zij zich goed voelt is het ook goed.
Mijn zoontje is 72 cm en 8,2 kg (en 6,5 maand ) Zolang ze gewoon haar eigen curve volgt en niet richting de -2 lijn gaat, zou ik me zeker niet onnodig ongerust maken.
bedankt voor de reacties.. het probleem was volgens mij vooral dat ze nu afboog.. mr jah ze is nu ook gaan kruipen (dat verklaart volgens mij wel een deel) ze gaven aan dat ik haar meer te eten moest geven haha en mag inderdaad terugkomen. Ze zit supergoed in haar vel en is erg tevreden dus in die zin maak ik me ook niet druk (geboortegewicht was 2790 gr bij 38+6, dus ook vrij klein..)
Kijk dat scheelt ook al veel he.. mijn zoontje was bij 38 precies 3750 gram! zolang ze happy is enzo, idd niet teveel zorgen maken. ze geeft het echt wel aan als er iets is (denk ik dan!)
Mijn dochter was bij de geboorte 3580 gram (en nu 7.6 kilo), dus dat heeft er naar mijn idee niet veel mee te maken.
Ik heb ook een kleine frummel hier. Ze weegt met 14,5 maand 8,8 kilo en is 78 cm. Ze volgt wel heel keurig haar lijntje en dat is het belangrijkste! Maak je geen zorgen zolang je een vrolijke, blije en goed etende baby hebt!
Hier met 5 mnd al 70,3 cm en 7390 gram maar ik heb een lang kindje... Ieder kindje ontwijkeld zich op zn eigen manier en ook de groei geldt dat voor. Ik zou me niet direct druk maken....
oudste was met 12 maand 72 cm en 7,7 kilo. Jongste was met 12 maand 70 cm en 7,5 kilo. Met de geboorte 3250 gram en 3330 gram.
Woepsie, mijn zoontje woog vorige week 9100 gram (en een beetje) en was 69,5cm.. Dus vergeleken met mijn zoontje is ze heel klein, zeker voor haar leeftijd.
Wat een verschillen lees ik hier zeg!!! Onze kleine is dan 70,3cm maar in vergeleiking met jouw kleine "maar" 7390 gram!!