Baby huilt/krijst elke avond uren lang.. Tips?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koesje, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koesje

Koesje Niet meer actief

Hier in de afgelopen 3 weken ook van alles geprobeerd.. Van voeding tot flessen enz.
    Sinds een paar dagen gebruiken we de puckababy ook. Ik moet zeggen dat hij nog wat rustiger lijkt maar durf nog niet te hard te juichen. We zijn in die dagen ook met andere druppels tegen darmkramojes begonnen en hebben nu medictIe voor reflux. T is nog even afwachten welke kant het op gaat.

2. Koesje

Koesje Niet meer actief

Idd net als bij ons.. Vermoeiend he!
    Er werd tegen ons ook gezegd dat het het geen reflux kon zijn omdat het alleen s avonds opspeelde maar bij ons zoontje bleek dit wel degelijk het geval te zijn. Ben blij dat mijn ha ons serieus nam en we nu wat medicatie hebben gekregen. Misschien is onze zoon toch een uitzondering op de regel ;)

3. Koesje

Koesje Niet meer actief

Yep precies zo! Heb mezelf meerdere keren de vraag gesteld waarom ik zo graag een tweede wilde.. Heel erg want hij kan er ook niks aan doen en ik zou hem ook helemaal niet meer kunnen en willen missen! De vermoeidheid speelt me dan gewoon parten.
    De afgelopen dagen zie ik wel wat kleine stapjes vooruit.. Zie nu wel tegen de avonden/nachten op maar goed als ik jou verhaal zo lees ging het bij jullie ook steeds beter.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hopelijk blijft het nou de goede kant op gaan!
    Houdt er wel rekening mee dat je dingen zoals voeding/'manieren van aanpak' vaak wel twee weken moet volhouden voordat je duidelijk effect kan zien... Hoop en verwacht dus niet te snel al zou je dat natuurlijk wel willen!

5. Koesje

Koesje Niet meer actief

Idd ik zou het wel sneller willen maar besef me idd ook dat het tijd nodig heeft.. ;)
    Nu is hij ook weer erg onrustig vanaf half zes. Hij is doodop maar kan de slaap niet vatten. Adem in adem uit ;)

6. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Het wordt echt beter en als het kan wissel af, vraag desnoods opa en oma of ze een avond/nachtje kunnen helpen zodat je even bij kan slapen.

Bij ons begon het meestal rond etenstijd, na het eten gaf ik borstvoeding en ging ik slapen terwijl mijn man met onze dochter in de weer was.
    Als het dan tijd was voor de volgende voeding maakt hij me wakker en nam ik het over, dan hadden we nog een uurtje samen en dan ging mijn man naar bed aangezien hij er de volgende ochtend vroeg uit moest.
    Waar ik in het begin tot 1 uur met haar op zat werd dat steeds iets eerder en nu leg ik haar na de laatste voeding op bed en dan kost het ongeveer een kwartier voordat ze echt slaapt.

Hier kwam het vooral door de krampjes en oververmoeidheid, het is een ellendig cirkeltje waar je in blijft zitten.
    Door de krampjes kan ze niet slapen, doordat ze niet slaapt is ze moe en doordat ze moe is voelt ze de krampjes ook veel beter.

7. Koesje

Koesje Niet meer actief

Die cirkel herken ik idd ook. Hij heeft over de hele dag maar 3 uurtje geslapen en is nu duidelijk moe maar kan de slaap niet vatten. Daardoor erg onrustig. Heb hem net in de tummy tub gedaan in de hoop dat die hem een beetje tot rust brengt.. Tot nu toe is het met andere dingen niet gelukt.
    Ik ga zo ook naar bed en zal dan de nachtvoeding op me nemen.
    Ondanks dat ik elke keer weer denk het zijn fases blijft het pittig als je er midden in zit.. Sowieso zitten we prive nu in een ontzettende rot periode en dan dit erbij nekt me wel.
    Berichtjes zoals die van jou doen me dan wel goed.. Er is hoop ;)

8. Koesje

Koesje Niet meer actief

Even alles op een rijtje zetten wat we de afgelopen week hebben gedaan.. Denk niet dat we meer kunnen doen dan dit behalve geduld hebben en de kleine man troosten. Daarnaast zelf zoveel mogelijk rust opzoeken.
    -van nutrilon standaard -> nutrilon omneo
    -ipv infacol -> sab-simplex
    -inbakeren in een puckababy
    -na de voeding minsten een half uur omhoog houden
    -medicatie tegen opkomend maagzuur
    -mineraal water ipv kraanwater
    -draagdoek is in bestelling
    -s'avonds onder de douche of in de tummy tub
    -morgen vh eerst naar een osteopaat

Dit was het tot zover.. we bemerken gelukkig wel al iets aan verschil maar het kan nog stukken beter. Uiteraard huilt elke baby en dat mag ook maar niet in deze mate.

9. Koesje

Koesje Niet meer actief

Niemand kan er nog wat nuttigs over zeggen maar ik moet het ergens kwijt.. Hij huilt nu alweer de hele avond en gaat naar niet slapen.. Ik voel me echt radeloos worden!!!! :(:(
    We hebben nu al zoveel geprobeerd..

10. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Volhouden!

Hoe lang gebruik je de sab simplex? Hier merkten we na een week echt verschil. Vlotte boertjes en scheetjes, dus heel wat minder krampjes. Thijs kon ook tot 3 uur wakker blijven na zijn laatste voeding en het echt uitbrullen. Radeloos was ik. De draagdoek is hier echt een wondermiddel. Als ik hem er door de dag inzet slaapt hij binnen de 10 min, en vaak wel 2 u aan een stuk. In zijn bed valt hij niet in slaap/ na 10 minuten terug wakker. Ook als we ergens heen gaan neem ik de doek mee, brengt hem heel wat rust. Mensen kunnen dan eens kijken maar we geven hem niet aan iedereen door.
    Wij geven ook protectis druppeltjes voor zijn darmen. Best prijzig maar volgens de vroedvrouw zou dit ook wel wat ondersteuning bieden aan de darmen die nog in ontwikkeling zijn.

Ze groeien er meestal wel uit, jullie kleine man is ook nog maar zo klein. Vraag hulp in het huishouden, probeer zelf zoveel mogelijk te rusten en blijf praten over de moeilijkheden.

Hoop dat er snel verbetering optreedt voor jullie !

11. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Ohja, 's nachts bakeren we hem in in de doeken van swaddle me. Want zijn rondmaaiende armen houden hem wakker.

12. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Hoe is het gegaan bij de osteopaat?

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou ook even niks meer veranderen eigenlijk als je deze lijst bekijkt.
    Nu even twee weken Rust en Regelmmaat mbt eetmomenten en slapen, herkenbaarheid...
    Lekker warm badje voor de nacht is ook altijd fijn!
    Ben benieuwd wat de osteopaat zei...

14. Koesje

Koesje Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!
    Hoe gaat/ging het dan s'nachts bij jullie zonder draagdoek? Wilde hij dan wel makkelijk en alleen slapen?
    We gebruiken de druppels nu een week dus voordat we echt kunnen zeggen of het resultaat heeft moeten we het nog een week aankijken. Het lijkt wel al beter te gaan!
    Die druppeltjes ken ik niet.. Zal ze onthouden voor evt in de toekomst. Eerst 1 ding tegelijk;)

15. Koesje

Koesje Niet meer actief

Vandaag dus bij de osteopaat geweest.
    Hij voelde spanning in zijn buikje en aan zijn hoofd (rechts voor en links achter,schijnt met elkaar in verbinding te staan). Dit kan komen door de snelle bevalling (in 3min geboren). In overleg meteen een behandeling gestart.
    Toen hij bezig was met zijn buikje viel M. in slaap maar toen de osteopaat zijn hoofd ging behandelen ging hij af als de brandweer.. Was best moeilijk om te zien en niet in te grijpen.
    De osteopaat gaf aan dat het nog een paar dagen kan duren voordat we resultaat zien maar of het nou toeval is of niet hij is tot nu toe een stuk rustiger dan normaal! Na de behandeling heeft hij ook een hele poos geslapen. Hij heeft zelf even tevreden in de box rond liggen kijken en dat is echt nog niet voorgekomen.
    Ik wil nog niet te enthousiast zijn maar het geeft me wel een beetje hoop.. De avond gaat nu weer beginnen dus we zullen zien wat er gaat gebeuren..
    Over 2 weken hebben we weer een afspraak!

16. Koesje

Koesje Niet meer actief

ben ik idd met je eens. We moeten het ook even de tijd geven om te kunnen beoordelen of iets werkt of niet.

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat fijn dat er meteen begonnen is met 'behandeling' en dat er meteen wel resultaat lijkt te zijn al is dat wel erg vroeg om al te zeggen misschien...
    Maar het is ook super fijn om te zien dat hij wat meer rust lijkt te hebben in zijn lijfje!
    Ben benieuwd hoe het nu vanavond en vannacht gaat???

Misschien babymassage ook nog iets als hij daar zo rustig van werd?? (al kun je dat misschien niet vergelijken)

18. Koesje

Koesje Niet meer actief

Idd misschien te vroeg om te zeggen dat het werkt maar ik hoop het zo!! Ik ben ook heel benieuwd hoe de rest vd avond en nacht gaat.. Laat het morgen zeker even weten!
    Babymassage is idd ook een goede tip. Die zet ik ook mijn lijstje voor eventuele optie ;) Dankjewel!

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Fijn dat je de behandeling bij de osteopaat gestart is en hij nu al rustiger lijkt! Hopen dat het gaat werken!

Wij hebben 's avonds ook altijd drama's gehad toen onze meiden nog zo klein waren. Hier waren het 'gewoon' hele gevoelige baby's die 's avonds al hun indrukken kwijt moesten. Wat hier enorm goed geholpen heeft (en nog steeds bij de jongste van 17 maanden) is een draagdoek! Heerlijk dicht tegen mama aan, de mogelijkheid om je af te schermen van allerlei prikkels, lekker veilig en 's avonds vielen ze heel makkelijk in de doek in slaap. 's Nachts ging eigenlijk altijd wel redelijk goed. Oudste sliep ingebakerd in haar eigen bedje op onze kamer, jongste sliep in de co-sleeper.

20. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Thijs is meestal van 17 tot 22u zo goed als de hele tijd wakker ( tenzij in draagdoek, dan slaapt hij wel). Krijgt tussen 22 en 22.30 zijn laatste voeding op bed, even knuffelen en een kus en dan zijn wiegje in naast ons bed. Na 15 min ligt hij lekker in slaap en slaapt dan tot 5-6uur. S avonds gaat het dus Wel vlot om op zichzelf in slaap te vallen.

Deel Deze Pagina